• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ernesto

Patek
2-Faktor
Damn, ser riktigt fint ut. Blir nog en grym combo :)

Skulle vilja se hur samma band skulle se ut med vita(eller beigea) sömmar också. :)

Tack! Hinner knappt med alla band. Har ett i kork som jag fick från @mårt som ska provas först. På tisdag har jag bandbytar-dag :D

@Ernesto jag såg att 773an (nya base logon med vit OP-logga) var borta från Panerais hemsida. Betyder det att den utgått och att det enbart finns 774an (samma med blå logga) kvar i sortimentet?

Nja, inget som jag fått veta. Säkert bara ett fel som vanligt på hemsidan... 590 finns tex kvar men den är discontinued.
 

kmg

Patek
2-Faktor
Tack! Hinner knappt med alla band. Har ett i kork som jag fick från @mårt som ska provas först. På tisdag har jag bandbytar-dag :D



Nja, inget som jag fått veta. Säkert bara ett fel som vanligt på hemsidan... 590 finns tex kvar men den är discontinued.
där ser man. de är ju inte direkt kända för branschens bästa / mest korrekta hemsida.
590 alltså... spännande. någon annan känd modell som är utgående?
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
där ser man. de är ju inte direkt kända för branschens bästa / mest korrekta hemsida.
590 alltså... spännande. någon annan känd modell som är utgående?

Det är den enda kända som jag kommer på nu på rak arm. Vissa blir uppdaterade som Due och Subbarna och de äldre fasas då ut, men 590 får ingen uppdatering.

Tråkigt tycker jag, med 590.
 

kmg

Patek
2-Faktor
Det är den enda kända som jag kommer på nu på rak arm. Vissa blir uppdaterade som Due och Subbarna och de äldre fasas då ut, men 590 får ingen uppdatering.

Tråkigt tycker jag, med 590.
verkligen synd. den är mkt fin och har en riktigt balanserad tavla.
ni får aldrig veta några anledningar till varför de väljer att sluta tillverka en viss modell?
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
verkligen synd. den är mkt fin och har en riktigt balanserad tavla.
ni får aldrig veta några anledningar till varför de väljer att sluta tillverka en viss modell?

Nej, eller jag frågade inte. Som jag har förstått det är/var 590 en väldigt populär modell. Kanske tog de bort den för att göra 992 mer speciell? Så att folk inte gnäller på att x är för lik y osv. De presenterade alla årets nyheter i höstas för mig och det var rätt matigt, jag hade mer fokus på det nya än på det som försvinner.

http://www.timekeepers.club/en/chat/update_panerai_panerai_radiomir_pam992_45mm_8_days/
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Nej, eller jag frågade inte. Som jag har förstått det är/var 590 en väldigt populär modell. Kanske tog de bort den för att göra 992 mer speciell? Så att folk inte gnäller på att x är för lik y osv. De presenterade alla årets nyheter i höstas för mig och det var rätt matigt, jag hade mer fokus på det nya än på det som försvinner.

http://www.timekeepers.club/en/chat/update_panerai_panerai_radiomir_pam992_45mm_8_days/
Där var visst min handled med :D
 

Kim

Panerai
Kom och köp :)


Har skaffat nytt oem alligator....
P2157125-03-01.jpeg
 
Senast redigerad av en moderator:

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Allvarlig rådfråga den här gången :D

Så här ser min uppställning ut idag - 2 base och 2 marina.
upload_2019-2-18_9-50-55.png


Jag kommer inte överleva utan en vit klocka i samlingen i sommar, och jag vill ha en med platt safirglas för ljusinsläppet och det ger då fördelaktigt nog att det måste vara ett 8-dagarsverk i klockan (så därför går exempelvis 1499 (nästa sida!) bort). Då är ju frågan om jag ska planera för att skaffa en base (561) eller en marina (563)? Let mer hear your arguments, vare sig de är högst personliga eller lite mer objektiva. :)
upload_2019-2-18_9-49-53.png
 

azcii

Patek
2-Faktor
Allvarlig rådfråga den här gången :D

Så här ser min uppställning ut idag - 2 base och 2 marina.
upload_2019-2-18_9-50-55.png


Jag kommer inte överleva utan en vit klocka i samlingen i sommar, och jag vill ha en med platt safirglas för ljusinsläppet och det ger då fördelaktigt nog att det måste vara ett 8-dagarsverk i klockan (så därför går exempelvis 1499 (nästa sida!) bort). Då är ju frågan om jag ska planera för att skaffa en base (561) eller en marina (563)? Let mer hear your arguments, vare sig de är högst personliga eller lite mer objektiva. :)
upload_2019-2-18_9-49-53.png
Hade nog valt 561.. Dels för att du redan har en bettarooni med subsekund och dels för att den på något sätt tilltalade mig mer.
 

johnz

Rolex
Allvarlig rådfråga den här gången :D

Så här ser min uppställning ut idag - 2 base och 2 marina.
upload_2019-2-18_9-50-55.png


Jag kommer inte överleva utan en vit klocka i samlingen i sommar, och jag vill ha en med platt safirglas för ljusinsläppet och det ger då fördelaktigt nog att det måste vara ett 8-dagarsverk i klockan (så därför går exempelvis 1499 (nästa sida!) bort). Då är ju frågan om jag ska planera för att skaffa en base (561) eller en marina (563)? Let mer hear your arguments, vare sig de är högst personliga eller lite mer objektiva. :)
upload_2019-2-18_9-49-53.png
Base. Särskilt på vit tavla. Allt annat är kätteri.
 

Hirtius

Cartier
2-Faktor
Allvarlig rådfråga den här gången :D

Så här ser min uppställning ut idag - 2 base och 2 marina.
upload_2019-2-18_9-50-55.png


Jag kommer inte överleva utan en vit klocka i samlingen i sommar, och jag vill ha en med platt safirglas för ljusinsläppet och det ger då fördelaktigt nog att det måste vara ett 8-dagarsverk i klockan (så därför går exempelvis 1499 (nästa sida!) bort). Då är ju frågan om jag ska planera för att skaffa en base (561) eller en marina (563)? Let mer hear your arguments, vare sig de är högst personliga eller lite mer objektiva. :)
upload_2019-2-18_9-49-53.png
Sällar mig till kören som röstar på base. Den med subsekund känns väldigt plottrig. Vet inte om att det har att göra med att det är minutmarkeringar på vita tavlor.
 

Tvkd5

Cartier
2-Faktor
Allvarlig rådfråga den här gången :D

Så här ser min uppställning ut idag - 2 base och 2 marina.
upload_2019-2-18_9-50-55.png


Jag kommer inte överleva utan en vit klocka i samlingen i sommar, och jag vill ha en med platt safirglas för ljusinsläppet och det ger då fördelaktigt nog att det måste vara ett 8-dagarsverk i klockan (så därför går exempelvis 1499 (nästa sida!) bort). Då är ju frågan om jag ska planera för att skaffa en base (561) eller en marina (563)? Let mer hear your arguments, vare sig de är högst personliga eller lite mer objektiva. :)
upload_2019-2-18_9-49-53.png
Gillar den till höger mer.
 

kmg

Patek
2-Faktor
Allvarlig rådfråga den här gången :D

Så här ser min uppställning ut idag - 2 base och 2 marina.
upload_2019-2-18_9-50-55.png


Jag kommer inte överleva utan en vit klocka i samlingen i sommar, och jag vill ha en med platt safirglas för ljusinsläppet och det ger då fördelaktigt nog att det måste vara ett 8-dagarsverk i klockan (så därför går exempelvis 1499 (nästa sida!) bort). Då är ju frågan om jag ska planera för att skaffa en base (561) eller en marina (563)? Let mer hear your arguments, vare sig de är högst personliga eller lite mer objektiva. :)
upload_2019-2-18_9-49-53.png
Jag tycker base.

Men den stora frågan är följande: Hur står du ut med att alla Radiomir är base och Luminor är Marina? Borde du inte ha en av varje i resp produktlinje? :pompus:
 
Topp