Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis igen bro !Längtat efter en sub ett bra tag nu med 243 primärt i skottvinkeln men inte hittat nåt vettigt. Slog istället till på en gammal hederlig 1024 istället, och med det obligatoriska ljusgröna gummistrapet för paneristi sweden. Tack @Ernesto
![]()
Köpe o köpe som emils pappa skulle sagt. Grattis!Längtat efter en sub ett bra tag nu med 243 primärt i skottvinkeln men inte hittat nåt vettigt. Slog istället till på en gammal hederlig 1024 istället, och med det obligatoriska ljusgröna gummistrapet för paneristi sweden. Tack @Ernesto
![]()
Köpe o köpe som emils pappa skulle sagt. Grattis!
Utökning eller utbyte?
Hoppsansa och grattis!Längtat efter en sub ett bra tag nu med 243 primärt i skottvinkeln men inte hittat nåt vettigt. Slog istället till på en gammal hederlig 1024 istället, och med det obligatoriska ljusgröna gummistrapet för paneristi sweden. Tack @Ernesto
![]()
Poor man's Panerai?Iphone XS
![]()
Det där är en 560 med inhouseverk. Du hittar aktuella priser på Nymans URs hemsida.Kan den här vara något att införskaffa? Är det dyrt att serva Panerai?
Behåll!Är i valet och kvalet ifall man ska behålla eller flippa för en 42Ø-panna.
Vad säger panelen?
![]()
![]()
![]()
Den sitter kanon, men dra åt remmen och flytta upp klockan lite på armen. Då ska du se att den sitter som gjutenÄr i valet och kvalet ifall man ska behålla eller flippa för en 42Ø-panna.
Är den för stor eller ej?
Vad säger panelen?
![]()
![]()
![]()
Problemet är att jag är precis mellan 2 st hål på bandet. Antingen sitter den som på bilden eller så stoppar handens blodtillförselDen sitter kanon, men dra åt remmen och flytta upp klockan lite på armen. Då ska du se att den sitter som gjuten![]()
Då gör man ett hål till eller kör den där bredda-bandet-operationen som folk säkert kan tipsa dig om.Problemet är att jag är precis mellan 2 st hål på bandet. Antingen sitter den som på bilden eller så stoppar handens blodtillförsel![]()
Då är det alltid blodstopp som gäller. Går det inte att tänja lite på hålet?Problemet är att jag är precis mellan 2 st hål på bandet. Antingen sitter den som på bilden eller så stoppar handens blodtillförsel![]()
Tycker storleken funkar. Men som sagt dra åt bandet lite. Tycker de flesta band brukar töja sig lite om det blir för litet i börjanÄr i valet och kvalet ifall man ska behålla eller flippa för en 42Ø-panna.
Vad säger panelen?
![]()
![]()
![]()
Låter rimligt iof. Kanske kan testa att tänja lite. Det är en riktigt trevlig modell annars tycker jag. Betydligt roligare (fast samtidigt mer avskalad) än min tidigare pam48.Då gör man ett hål till eller kör den där bredda-bandet-operationen som folk säkert kan tipsa dig om.
Avskalad är inget negativtLåter rimligt iof. Kanske kan testa att tänja lite. Det är en riktigt trevlig modell annars tycker jag. Betydligt roligare (fast samtidigt mer avskalad) än min tidigare pam48.
Haha för stor? Är du knäpp pojk. Sitter ju helt perfektÄr i valet och kvalet ifall man ska behålla eller flippa för en 42Ø-panna.
Vad säger panelen?
![]()
![]()
![]()
![]()
Sjukt bra!
Ser ju lite småkorkat ut /mvh pappahumor
Old!Ser ju lite småkorkat ut /mvh pappahumor
Grattis!
Det passade verkligen bra.
Riktigt snyggt, men trist med allt det negativa.Fick hem ett band från Sword Watch Straps (Turkiet), det heter Vintage Dark Grey 02 (fast jag valde ecru-tråd istället för blå). Det är mjukt och följsamt, men jag är inte så imponerad i övrigt. Färgen trillar redan av (kanske är en feature). Hålen var nästan för små för spännet och det var i sin tur i riktigt dålig kvalitet (och dessutom borstad fast jag bad om polerad). Stygnen sitter lite här och där (kanske också är en feature). Jag fick inte med några tuber. Ehm, vad mer. Jo, det kostar som Toshi, men är spelar överhuvudtaget inte i samma liga.Jag tror dock det satt ganska bra på min 416, och som sagt, det var ju skönt ... så det åker inte av bums.
![]()
Erkänn, blommorna som vinjett gör allt mysigare.Riktigt snyggt, men trist med allt det negativa.