Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om det är sandwich du vill ha skulle jag kolla efter 111 (H-serie eller nyare) eller 510 (Q-serie eller äldre).Vill helst ha sandwich dial. Var hittar jag 111?
Sista frågan? Hur letar jag Panerais på köp och sälj här på KS?
Du använder sökfunktionen uppe åt högerSista frågan? Hur letar jag Panerais på köp och sälj här på KS?
Tack!Du använder sökfunktionen uppe åt höger![]()
Har man blivit för mycket av en purist om man tycker att 422/372 i och för sig är vackra, men fejklume och 100m WR inte är tillräckligt real? Förstår de som drömmer om t.ex. 372 i 44mm... Jag tycker att 47mm är fine men det blir lite för poserande med de övriga bristerna. Inte Panerai på riktigt liksom![]()
Länk?Nyanskaffat Ebay-canvas. Klockren färgmatch om jag får tyckaplus i kanten för skön mocka på insidan av bandet.
![]()
![]()
Jag hade lite problem med faux-patina lume förr.. Kändes lite B att en modern klocka försökte "fakea" en gammal look. Men numera ser jag det mer som en annan färg på lysmassan bara. En färg som passar resten av klockan bättre och ger en bättre balansPurist är lika luddigt som hur långt är ett snöre.
Vintage pannor hade inte 300M WR och var 44 mm med safir.
Merparten var 100M och 47 mm och med plexi.
Så det beror lite på vad man gillar med Panerai. Historiken, eller det nya som har kommit under 2000-talet.
Ecru/Fejk patinerad lume är en smaksak. Det funkar för vissa som är re-issues eller snarlikt (Som 372/422 t.ex) som går efter modellen de är baserade på.
Men kollar du på en Omega SM300 som kom för ett par år sedan är den modern i alla avseenden förutom färgen på lumen. Inte lika trevligt.
I min mening så hade inte 372 eller 422 varit lika trevliga med standard lume.
Läs ordlistan här http://paneristisweden.com och kolla längst ner så ser du definitionen av en 372 i 44mm![]()
Mare Nostrum är en deck watch, gjord för officerare på båtar och på land. Det var inte tänkt att den skulle bli blöt alls.Varför har Mare Nostrum så dåligt WR*? 3 ATM känns lite snålt.
*vattentäthet som yonsson benämner det.![]()
Hur lyckas du?673 på Ljust dubbelvikt Asso!
Skapligt patinerat, från ljusbrunt till mörkbrunt
![]()
![]()
![]()
Helnöjd med nya canvaset från AW Straps
Vad tror ni om att beställa ett svart också?
Har ingen aning, snurrar några band så det är inte överexponerat!Hur lyckas du?
Jag hade lite problem med faux-patina lume förr.. Kändes lite B att en modern klocka försökte "fakea" en gammal look. Men numera ser jag det mer som en annan färg på lysmassan bara. En färg som passar resten av klockan bättre och ger en bättre balans![]()
Hur lyckas du?
Har ett svart och är nöjd
![]()
Allt blir bra, och mycket bättre, på svarta band.Jäklar vad bra den blev på svart band!![]()
Allt blir bra, och mycket bättre, på svarta band.
Varje årtal har en egen bokstav:Jag är helt ny på forumet. Jag kan inte svara på annonser står det. Fattar inte hur jag söker annonser heller!!? Här ser du dokumentation på Paneraien från -01.
Grymt snyggt! Beställde ett gråsvart av AW igår men kanske borde komplettera med ett beiget (?) också. Härligt somrigtHelnöjd med nya canvaset från AW Straps