Välkommen till en lång och rolig resaHej. Jag är mycket tacksam över alla svar här på forumet. Förstår jag måste läsa på mera för att köpa en Panerai. Otroligt många snygga ur. Det blev en helt annan som jag har lite mera koll på.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Välkommen till en lång och rolig resaHej. Jag är mycket tacksam över alla svar här på forumet. Förstår jag måste läsa på mera för att köpa en Panerai. Otroligt många snygga ur. Det blev en helt annan som jag har lite mera koll på.
Allvarlig rådfråga den här gången
Så här ser min uppställning ut idag - 2 base och 2 marina.
![]()
Jag kommer inte överleva utan en vit klocka i samlingen i sommar, och jag vill ha en med platt safirglas för ljusinsläppet och det ger då fördelaktigt nog att det måste vara ett 8-dagarsverk i klockan (så därför går exempelvis 1499 (nästa sida!) bort). Då är ju frågan om jag ska planera för att skaffa en base (561) eller en marina (563)? Let mer hear your arguments, vare sig de är högst personliga eller lite mer objektiva.
![]()
Base is ace, som man säger. Högst personlig åsikt som vanligt.Allvarlig rådfråga den här gången
Så här ser min uppställning ut idag - 2 base och 2 marina.
![]()
Jag kommer inte överleva utan en vit klocka i samlingen i sommar, och jag vill ha en med platt safirglas för ljusinsläppet och det ger då fördelaktigt nog att det måste vara ett 8-dagarsverk i klockan (så därför går exempelvis 1499 (nästa sida!) bort). Då är ju frågan om jag ska planera för att skaffa en base (561) eller en marina (563)? Let mer hear your arguments, vare sig de är högst personliga eller lite mer objektiva.
![]()
Base is ace, som man säger. Högst personlig åsikt som vanligt.
Kul att kunna hålla med dig för en gångs skullBase is ace, som man säger. Högst personlig åsikt som vanligt.
Hmm, märks hur ouppmärksam jag kan vara. Såg först idag (två månader efter att det anlände) att ena bandet från Bosphorus saknar tråd på ena kortsidan
![]()
Får se av vad han säger. Går kanske att fixa enkelt själv om man hittar rätt tråd..
Bortsett från den saknade tråden och att jag faktiskt anar att jag fått fel modell på ena bandet så är de väldigt bekväma. Bra tjocklek till min 372, mjukt läder och allmänt bra passform. Även pre-v spännet är bra.Hur är bandet annars? Spanar in ett par Bosphorus band just nu.
Hmm, märks hur ouppmärksam jag kan vara. Såg först idag (två månader efter att det anlände) att ena bandet från Bosphorus saknar tråd på ena kortsidan
![]()
Får se av vad han säger. Går kanske att fixa enkelt själv om man hittar rätt tråd..
Inte sedan jag fick det. Hittade bild jag tog samma dag jag hämtade ut dem. Bara hål uttagna för tråd.Ser ut som det suttit tråd, måsta ha lossnat
Lätt kan jag inte påstå.@yonsson var det lätt val och behålla 372 eller va det jämt race vilken som skulle få lämna?
Slarvigt! Jag har en hyfsat varierad trådsamling, men av bilden att döma ser det inte ut som att någon av dem passar helt 100.Inte sedan jag fick det. Hittade bild jag tog samma dag jag hämtade ut dem. Bara hål uttagna för tråd.
![]()
tack för erbjudandet. Hör av mig om inte Adem fixar någotSlarvigt! Jag har en hyfsat varierad trådsamling, men av bilden att döma ser det inte ut som att någon av dem passar helt 100.
Om han inte löser det kan jag skicka några olika som du kan testa med, eller så kan du skicka hit bandet så byter jag all tråd... då slipper du vänta på utlandsfrakt iaf![]()
Har ett svart och är nöjd
![]()
Grymt snyggt! Beställde ett gråsvart av AW igår men kanske borde komplettera med ett beiget (?) också. Härligt somrigt![]()
Grymt snyggt! Beställde ett gråsvart av AW igår men kanske borde komplettera med ett beiget (?) också. Härligt somrigt![]()
Jävla rövskärm... Blev bättre vid enhetsbyte. Väldigt fint det ”också”. Fick bild från AW på de olika färgerna. Vill bara stämma av med honom att det är OK att lägga upp. Känns bäst så, återkommer när jag fått svar.Mitt är olivgrönt men det beige är säkert också fint.
Så det blev ett köp!? Kul!Hej. Jag är mycket tacksam över alla svar här på forumet. Förstår jag måste läsa på mera för att köpa en Panerai. Otroligt många snygga ur. Det blev en helt annan som jag har lite mera koll på.
Tackar!Välkommen till en lång och rolig resa![]()
Ja det blev ett säkert kort. En Moonwatch. Men ska verkligen följa alla inlägg i tråden om Panerai.Så det blev ett köp!? Kul!
Ser bra ut. Har du ngn bild i dagsljus på bandet?
Har du ngn bild på det grå/svarta canvaset? Jag kan inte hitta det på hans sida.
Jag beställde några 22mm från Mays berlin isamband med bandbeställning. De ser ok ut på sidan men har inte fått hem nåt än. Borde dyka upp vilken dag som helst så kan du vänta lite kan jag ge ett utlåtande.Tänkt beställa hem ett par spännen från watchgecko ett bra tag nu, men de verkar inte få in några i 22mm..
Funderar på att dra hem från en eBay-säljare som heter timepiecerepublic, men tar gärna emot andra tips på var man kan hitta schyssta screw in buckles som fortfarande känns rätt skarpa.
![]()
Ingen panik för min delJag beställde några 22mm från Mays berlin isamband med bandbeställning. De ser ok ut på sidan men har inte fått hem nåt än. Borde dyka upp vilken dag som helst så kan du vänta lite kan jag ge ett utlåtande.
Visst är det snyggt med lite tjockare band men det där var ju bara löjligt. Det käkat ju upp klockan.För få bilder här. Här är en 375 Black Fiddy. Bild stulen, som vanligt, because that's how I roll.
![]()
Jag kan ha två 22mm liggandes hemma. Kollar ikväll. Är de 22 och inte 20 så kan du få dem.Jag är lite torsk på roller buckles men hittar inga bra... Vet någon var man kan beställa det i 24mm eller 22mm, helst med drillade lugs?
Tackar!Jag kan ha två 22mm liggandes hemma. Kollar ikväll. Är de 22 och inte 20 så kan du få dem.