Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Var hittar du dessa lite lätt skumma bilder?Lägger in en bild på en väldigt fin GMT.
KronsVar hittar du dessa lite lätt skumma bilder?
Skumma?Var hittar du dessa lite lätt skumma bilder?
Det är du som fotar hos AD?Skumma?
Japp.Det är du som fotar hos AD?
Skälet är att den enligt många är längre än 1312, 55 istället för 53.Tack. Längd då?
Grattis i sent efterskott!
Fick hem ett band från Sword Watch Straps (Turkiet), det heter Vintage Dark Grey 02 (fast jag valde ecru-tråd istället för blå). Det är mjukt och följsamt, men jag är inte så imponerad i övrigt. Färgen trillar redan av (kanske är en feature). Hålen var nästan för små för spännet och det var i sin tur i riktigt dålig kvalitet (och dessutom borstad fast jag bad om polerad). Stygnen sitter lite här och där (kanske också är en feature). Jag fick inte med några tuber. Ehm, vad mer. Jo, det kostar som Toshi, men är spelar överhuvudtaget inte i samma liga.Jag tror dock det satt ganska bra på min 416, och som sagt, det var ju skönt ... så det åker inte av bums.
![]()
Jag orkar inte. Det är inte värt tiden.Trist med det negativa, jag skulle reklamerat den där om jag vore i dina skor.
Tackar! Riktigt trevligt att matcha den borstade titan bröllopsringen. Plus att sandwich dial kändes som ett måste för min del i val av Panerai.Mkt bra val! Roligt med titan! Stort grattis!
Välkommen hem!Vet inte om jag vågar berätta det här i den här tråden men jag gör det i alla fallI höstas var jag inne på Krons för att hämta en Rolex DJ, blev som vanligt servad av @Ernesto. Efter det att affären slutförts frågade jag vilken annan klocka han kunde rekommendera nu när jag har "så många" Omega, Rolex osv. Han plockade då raskt fram några Pannor men jag ruskade snabbt på huvudet och sa att de inte attraherade mig alls... Strax efter jul tror jag att det var, så började jag bli mer och mer intresserad av Panerai. Vad som började attrahera mig var att de ser så pass annorlunda ut än mina övriga klockor samt att kronskyddet på Luminor, Luminor 1950 och Due är helt otroligt läckra
Slog till på en 1392 förra veckan (som jag postade i fredags) så nu är jag en lycklig Paneristi
Det följde med ett svart alligator läder men jag köpte till ett Asso och jag hade köpt en länk av @Kim ett par veckor tidigare. Har redan postat bilder med alligator läder på så här kommer några med Asso och länk:
![]()
![]()
![]()
![]()
TackVälkommen hem!
Välkommen in i värmenVet inte om jag vågar berätta det här i den här tråden men jag gör det i alla fallI höstas var jag inne på Krons för att hämta en Rolex DJ, blev som vanligt servad av @Ernesto. Efter det att affären slutförts frågade jag vilken annan klocka han kunde rekommendera nu när jag har "så många" Omega, Rolex osv. Han plockade då raskt fram några Pannor men jag ruskade snabbt på huvudet och sa att de inte attraherade mig alls... Strax efter jul tror jag att det var, så började jag bli mer och mer intresserad av Panerai. Vad som började attrahera mig var att de ser så pass annorlunda ut än mina övriga klockor samt att kronskyddet på Luminor, Luminor 1950 och Due är helt otroligt läckra
Slog till på en 1392 förra veckan (som jag postade i fredags) så nu är jag en lycklig Paneristi
Det följde med ett svart alligator läder men jag köpte till ett Asso och jag hade köpt en länk av @Kim ett par veckor tidigare. Har redan postat bilder med alligator läder på så här kommer några med Asso och länk:
![]()
![]()
![]()
![]()
Grattis! Välkommen till sektenVet inte om jag vågar berätta det här i den här tråden men jag gör det i alla fallI höstas var jag inne på Krons för att hämta en Rolex DJ, blev som vanligt servad av @Ernesto. Efter det att affären slutförts frågade jag vilken annan klocka han kunde rekommendera nu när jag har "så många" Omega, Rolex osv. Han plockade då raskt fram några Pannor men jag ruskade snabbt på huvudet och sa att de inte attraherade mig alls... Strax efter jul tror jag att det var, så började jag bli mer och mer intresserad av Panerai. Vad som började attrahera mig var att de ser så pass annorlunda ut än mina övriga klockor samt att kronskyddet på Luminor, Luminor 1950 och Due är helt otroligt läckra
![]()
![]()
![]()
![]()
Får tacka dig ocksåVälkommen in i värmen
Tack @Kim, som jag tidigare sagt till dig så är jag barnsligt förtjust i länkGrattis! Välkommen till sekten
Blev kanon bra med länken!
Vet inte om jag vågar berätta det här i den här tråden men jag gör det i alla fallI höstas var jag inne på Krons för att hämta en Rolex DJ, blev som vanligt servad av @Ernesto. Efter det att affären slutförts frågade jag vilken annan klocka han kunde rekommendera nu när jag har "så många" Omega, Rolex osv. Han plockade då raskt fram några Pannor men jag ruskade snabbt på huvudet och sa att de inte attraherade mig alls... Strax efter jul tror jag att det var, så började jag bli mer och mer intresserad av Panerai. Vad som började attrahera mig var att de ser så pass annorlunda ut än mina övriga klockor samt att kronskyddet på Luminor, Luminor 1950 och Due är helt otroligt läckra
![]()
![]()
![]()
![]()
TackHäftig resa! Kul att du delar med dig och stort grattis!
Nu börjar det roliga med att jaga straps, byggar-bob lördagar osv![]()
Ni som har pannor med wire lugs, hur stabila (eller sköra?) är dom. Säkert en dum fråga egentligen men skönt att bolla lite då jag har försökt ta mig fram i den här djungeln det senaste halvåret eller så för att komma fram till vilken ref som passar mig. Har nämligen blivit smått besatt av PAM424, även 425 i viss mån. Därav min fråga om wire lugs, något jag egentligen avfärdat tidigare.
Galet svårt, 514 ligger rätt högt upp på listan, sen överväger jag 590, 510 (med sandwich), 795, 797, 1312. Så rätt spridda skurar. Men dessa är de pannor jag hittat som passar bäst in bland mina kriterier (och dessutom går att få tag på inom min smärtgräns, ish)
Så utöver min första fråga, TIPS??både objektiva och subjektiva, har så svårt att bestämma mig för någon specifik.
På din fråga om wirelugs... Stabila, använt som daglig "beater" i många år och gör så även idag. Aldrig varit med om deformerade bandhorn. Med det sagt, självklart bräckligare än ett par bastanta bandhorn som på Luminor.
Ni som har pannor med wire lugs, hur stabila (eller sköra?) är dom. Säkert en dum fråga egentligen men skönt att bolla lite då jag har försökt ta mig fram i den här djungeln det senaste halvåret eller så för att komma fram till vilken ref som passar mig. Har nämligen blivit smått besatt av PAM424, även 425 i viss mån. Därav min fråga om wire lugs, något jag egentligen avfärdat tidigare.
Edit: Med frågan menar jag alltså om det finns risk för att de böjs, går av eller liknande om man t.ex råkar smälla i dörrkarmen eller liknande.
Galet svårt, 514 ligger rätt högt upp på listan, sen överväger jag 590, 510 (med sandwich), 795, 797, 1312. Så rätt spridda skurar. Men dessa är de pannor jag hittat som passar bäst in bland mina kriterier (och dessutom går att få tag på inom min smärtgräns, ish)
Så utöver min första fråga, TIPS??både objektiva och subjektiva, har så svårt att bestämma mig för någon specifik.
Jag säger som föregående talare, det är inget du behöver bekymra dig om och om det mot förmodan skulle hända något (aldrig hört om) så går de ju att byta.Ni som har pannor med wire lugs, hur stabila (eller sköra?) är dom. Säkert en dum fråga egentligen men skönt att bolla lite då jag har försökt ta mig fram i den här djungeln det senaste halvåret eller så för att komma fram till vilken ref som passar mig. Har nämligen blivit smått besatt av PAM424, även 425 i viss mån. Därav min fråga om wire lugs, något jag egentligen avfärdat tidigare.
Edit: Med frågan menar jag alltså om det finns risk för att de böjs, går av eller liknande om man t.ex råkar smälla i dörrkarmen eller liknande.