• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag tror att jag talar för alla här när jag säger att det är riktigt kul att ha tillbaka @kmg i tråden igen :)

welcome-back-kmg-weve-been-waiting-for-you.jpg
Det är jag som himlar med ögonen. (lex Apan)

Känns som att det där med hålen verkar vara ett ganska vanligt förekommande problem även på högkvalitativa band. Sett det på rätt många band som postas i tråden. Sen visst, har bandet ett sliten look kan det gå an, annars tycker jag de ska ha knivskarpa kanter.
(Mer av en allmän reflektion och inte direkt till dig :) ).

Vad tycker ni andra? Hur är hålen på era custom band?

Hos Oleg får man välja, ovalt utskurna hål vs mer rugged

Tack. Det är Amaro. Ser något mörkare ut på deras sida, men just färgnyanser är ju aldrig helt hundra mellan bild och verklighet
Ok, Funderar själv på att dra hem ett Murena, men det där såg riktigt schysst ut också:)

En tanke om hålen... kan det inte vara så att dom avsiktligt gör dom lite ojämna och ruffiga? För att få fram en mer patinerad look...

Ok, Funderar själv på att dra hem ett Murena, men det där såg riktigt schysst ut också:)

En tanke om hålen... kan det inte vara så att dom avsiktligt gör dom lite ojämna och ruffiga? För att få fram en mer patinerad look...
Murena var också riktigt snyggt.
mays-berlin-murena-e12.jpg

Det verkar som de ruffiga hålen är deras stil. Tycker dock det skaver lite. De borde kunna göra det mycket snyggare.

Murena var också riktigt snyggt.
mays-berlin-murena-e12.jpg

Det verkar som de ruffiga hålen är deras stil. Tycker dock det skaver lite. De borde kunna göra det mycket snyggare.
Ja, ett sånt får det nog bli till min 372:a, att hålen är lite ruffiga kan jag leva med för egen del, märkligt dock att dom gör dom runda och inte ovala med tanke på hur tungan i spännet är formad...

Ja. :D

Alltså, jag har ett par straps med insytt, det blir coolt tycker jag. Sen vill man byta ibland, och då är det mindre coolt. Och, dessutom har jag hört att folk tycker att de är mer obekväma, men jag känner ingen större skillnad.
De som är helt platta är väl obekväma? Har aldrig testat men inbillar mig att de biter in i handleden?

Visste ni att det litauiska ordet Panirai betyder "du dök" på svenska eller "submerged" på engelska. Frågan är om Giovanni Panerai verkligen var italienare eller i själva verket en invandrad Litauer som redan 1860 visste att det var dykarklockor som varumärket skulle satsa på?

Tillbaka
Topp