Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jokes aside.. Självklart beror det hur man är byggd som person, hur underarmar/överarmar ser ut, hur handlederna är formade etc, men framför allt vad man själv gillar! Finns folk med 16cm runt handleden som nästan bara kör 47mm för att trivs bäst i det. Sen är det olika från modell till modell också.
Baserat på folk runt omkring mig, både här i tråden och på GTG:er har jag kommit fram till att detta är en ganska bra utgångsregel (för Luminor).
![]()
Exempel:
Med 18.5cm bör du sikta in dig på 44 eller 47mm, helst 47mm då du har chansen att bära upp den på riktigt (din jävel)
Med 16cm bör du sikta in dig på 42 eller 44mm. Du kan köra 47mm eftersom Panerai ska bäras stort, men förmodligen sitter 42 eller 44 bättre på din handled.
.. och nu slog det mig... Kan inte alla (som vill) här i tråden skriva ut sin handledsomkrets + boettpreferenser (endast Luminor)? Fördela 100 poäng mellan de 3 storlekarna ovan.
Jag kan börja:
18cm runt vänster handled.. Kan köra 47mm men föredrar nog oftast 44mm till vardags. Skulle säga 0/70/30 mellan 42mm, 44mm och 47mm...
18,5 cm vänster, 19,3 höger. Har börjat varva lite mellan vänster och höger handled.Jokes aside.. Självklart beror det hur man är byggd som person, hur underarmar/överarmar ser ut, hur handlederna är formade etc, men framför allt vad man själv gillar! Finns folk med 16cm runt handleden som nästan bara kör 47mm för att trivs bäst i det. Sen är det olika från modell till modell också.
Baserat på folk runt omkring mig, både här i tråden och på GTG:er har jag kommit fram till att detta är en ganska bra utgångsregel (för Luminor).
![]()
Exempel:
Med 18.5cm bör du sikta in dig på 44 eller 47mm, helst 47mm då du har chansen att bära upp den på riktigt (din jävel)
Med 16cm bör du sikta in dig på 42 eller 44mm. Du kan köra 47mm eftersom Panerai ska bäras stort, men förmodligen sitter 42 eller 44 bättre på din handled.
.. och nu slog det mig... Kan inte alla (som vill) här i tråden skriva ut sin handledsomkrets + boettpreferenser (endast Luminor)? Fördela 100 poäng mellan de 3 storlekarna ovan.
Jag kan börja:
18cm runt vänster handled.. Kan köra 47mm men föredrar nog oftast 44mm till vardags. Skulle säga 0/70/30 mellan 42mm, 44mm och 47mm...
Huvudet på spiken.Jag (17 -17,5) tycker bandens tjocklek gör mycket för upplevelsen av storleken. Jag bär helst 372:an på lite tunnare band. 112:an var det inte lika känslig med
Ooh herregud, visste ju att den var stor men det här!? Ändå känns den väldigt bra på något konstigt sätt
![]()
nu hittar jag inte butiken alls på google maps så kanske är lite helt off när det kommer till vart butiken exakt låg (skyller på bira moretti)Jag ska kolla in imorgon, tack för tipsen.
13051305 eller 682?
Nu far vi hem
![]()
Vet men tror nog det blir en nu 682 om det blir en panerai, klarar nog inte av att bära upp en 47mm klockaLigger en på KS om du nu inte köpte en ny![]()
Snyggt duo. Bra symmetri i bådaNu far vi hem
![]()
Vet men tror nog det blir en nu 682 om det blir en panerai, klarar nog inte av att bära upp en 47mm klocka![]()
Ole, dole, doff.... ???
![]()
Nu behöver vi inte göra det svårare för migKör mittemellan en 44mm kanske då?![]()
Nu behöver vi inte göra det svårare för migNee men 42mm är ett bra insteg för mig känner jag
Passar även perfekt in med mina två andra!
![]()
Här har vi en bild med 682
![]()
JajamenTillökning?![]()
Visst är den, gick inte att motstå tillslut.590n är i mina ögon amazing, väl valt!
TackarSnyggt duo. Bra symmetri i båda![]()
Jajamen
Visst är den, gick inte att motstå tillslut.
Tackar![]()
Tackar! Fredagar har väl blivit inofficiella köpa-panna-dagen här, men jag har alltid varit lite efter såSnyggt, grattis!![]()
Nu behöver vi inte göra det svårare för migNee men 42mm är ett bra insteg för mig känner jag
![]()
![]()
Killen i bakgrunden var snygg. Jag har hans nummer.Nu behöver vi inte göra det svårare för migNee men 42mm är ett bra insteg för mig känner jag
![]()
![]()