• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
Det här glaset alltså.. galet vad bra det bryts av på fiddyn !
0523751B-36AE-493F-99C5-8FDDDE2763F7.jpeg
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Jokes aside.. Självklart beror det hur man är byggd som person, hur underarmar/överarmar ser ut, hur handlederna är formade etc, men framför allt vad man själv gillar! Finns folk med 16cm runt handleden som nästan bara kör 47mm för att trivs bäst i det. Sen är det olika från modell till modell också.

Baserat på folk runt omkring mig, både här i tråden och på GTG:er har jag kommit fram till att detta är en ganska bra utgångsregel (för Luminor).

upload_2019-3-2_11-9-14.png


Exempel:
Med 18.5cm bör du sikta in dig på 44 eller 47mm, helst 47mm då du har chansen att bära upp den på riktigt (din jävel)
Med 16cm bör du sikta in dig på 42 eller 44mm. Du kan köra 47mm eftersom Panerai ska bäras stort, men förmodligen sitter 42 eller 44 bättre på din handled.

.. och nu slog det mig... Kan inte alla (som vill) här i tråden skriva ut sin handledsomkrets + boettpreferenser (endast Luminor)? Fördela 100 poäng mellan de 3 storlekarna ovan.

Jag kan börja:
18cm runt vänster handled.. Kan köra 47mm men föredrar nog oftast 44mm till vardags. Skulle säga 0/70/30 mellan 42mm, 44mm och 47mm...


16.9 cm på vänstern. Kör 47mm som standard, vilket är fel i och med skalan. ;) Men tycker den sitter bättre än en 44(Kanske fel band när jag hade 44 mm modeller..) Nästa blir en 44 för att vänja av mig.

Skulle poängsätta 42, 44 & 47 med 20/40/40.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Jokes aside.. Självklart beror det hur man är byggd som person, hur underarmar/överarmar ser ut, hur handlederna är formade etc, men framför allt vad man själv gillar! Finns folk med 16cm runt handleden som nästan bara kör 47mm för att trivs bäst i det. Sen är det olika från modell till modell också.

Baserat på folk runt omkring mig, både här i tråden och på GTG:er har jag kommit fram till att detta är en ganska bra utgångsregel (för Luminor).

upload_2019-3-2_11-9-14.png


Exempel:
Med 18.5cm bör du sikta in dig på 44 eller 47mm, helst 47mm då du har chansen att bära upp den på riktigt (din jävel)
Med 16cm bör du sikta in dig på 42 eller 44mm. Du kan köra 47mm eftersom Panerai ska bäras stort, men förmodligen sitter 42 eller 44 bättre på din handled.

.. och nu slog det mig... Kan inte alla (som vill) här i tråden skriva ut sin handledsomkrets + boettpreferenser (endast Luminor)? Fördela 100 poäng mellan de 3 storlekarna ovan.

Jag kan börja:
18cm runt vänster handled.. Kan köra 47mm men föredrar nog oftast 44mm till vardags. Skulle säga 0/70/30 mellan 42mm, 44mm och 47mm...
18,5 cm vänster, 19,3 höger. Har börjat varva lite mellan vänster och höger handled.
0/30/70 i fördelning mellan 42/44/47 mm..
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag (17 -17,5) tycker bandens tjocklek gör mycket för upplevelsen av storleken. Jag bär helst 372:an på lite tunnare band. 112:an var det inte lika känslig med
 

Rulle

Audemars
Jag ska kolla in imorgon, tack för tipsen.
nu hittar jag inte butiken alls på google maps så kanske är lite helt off när det kommer till vart butiken exakt låg (skyller på bira moretti)

typ 3 våningar och sålde bland annat zenith och AP..

men är du i dom östra delarna och är hungrig så la pizza dal 1964 en riktigt bra pizzeria!!! dom pratar typ inte engelska med vilket gör allt ännu bättre!
 

Rey

Rolex
Nu behöver vi inte göra det svårare för mig ;) Nee men 42mm är ett bra insteg för mig känner jag :)
Passar även perfekt in med mina två andra!
IMG_20190302_140813.jpg

Här har vi en bild med 682
IMG_20190302_135359.jpg

Svårt att se exakt hur det sitter när du har den ovan knölen men jag föredrar 1305 på dig faktiskt, gissar på 18,5-19cm handledsomkrets? Båda är dock grymma dinkor och size är en vanesak :)
 
Topp