Låt mig visa ett gammalt foto på en 47mm kontra en 44mm. Hint: Det handlar inte om bredden/diametern, det handlar om längden.En panerai per samling är nog minimum! Men fan 47mm.... Snygga som fan men... Stora. Jättestora

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Låt mig visa ett gammalt foto på en 47mm kontra en 44mm. Hint: Det handlar inte om bredden/diametern, det handlar om längden.En panerai per samling är nog minimum! Men fan 47mm.... Snygga som fan men... Stora. Jättestora
Precis lagom
![]()
Radiomir har ju inga bandhorn så där håller jag med. Tänker mer på 422 och 372 so är grymt snygga! Testade för något år sen, kollade på fotot och ser ut som tefat på migLåt mig visa ett gammalt foto på en 47mm kontra en 44mm. Hint: Det handlar inte om bredden/diametern, det handlar om längden.
![]()
Och jag glömde sänka priset när jag aktiverade annonsen. Så nu krävs bara 35 lax.
18.5cm handleder.. Vad väntar du på?Hittade bilden
![]()
Damn så jävla nöjd jag är med detta band.. Kan nog vara top 3 någonsin
PAM382 på Mays-Berlin "Roncordi Verde"
![]()
Hittade bilden
![]()
You know nothing, Filip F.Saxat från en annan tråd:![]()
Tror inte Filip vart här inne![]()
Speedy tråden är trevlig(inte lika trevlig) men bara aktiv en dag i veckanSaxat från en annan tråd:![]()
Tror inte Filip vart här inne![]()
Jokes aside.. Självklart beror det hur man är byggd som person, hur underarmar/överarmar ser ut, hur handlederna är formade etc, men framför allt vad man själv gillar! Finns folk med 16cm runt handleden som nästan bara kör 47mm för att trivs bäst i det. Sen är det olika från modell till modell också.
Jag vet. Lurkar där en del, även i brattetråden faktisktSpeedy tråden är trevlig(inte lika trevlig) men bara aktiv en dag i veckan![]()
En panerai per samling är nog minimum! Men fan 47mm.... Snygga som fan men... Stora. Jättestora
Här en lite mindre lättviktare
![]()
Slutsåld?Damn så jävla nöjd jag är med detta band.. Kan nog vara top 3 någonsin
PAM382 på Mays-Berlin "Roncordi Verde"
![]()
Hmm, vet inte.. beställer aldrig via hemsidan , skickar alltid PM istället . Men kan stämma, har för mig att han nämnde något om att han ska kika om de har läder kvarSlutsåld?
Nya kläder:
![]()
Ref på den?
Fantastiskt fint band, jag hade lortat ner mitt på en vecka och det hade varit mörktbrunt...
Nix, det där ser ut som titan!Jag tror att det där är en 112.
Jokes aside.. Självklart beror det hur man är byggd som person, hur underarmar/överarmar ser ut, hur handlederna är formade etc, men framför allt vad man själv gillar! Finns folk med 16cm runt handleden som nästan bara kör 47mm för att trivs bäst i det. Sen är det olika från modell till modell också.
Baserat på folk runt omkring mig, både här i tråden och på GTG:er har jag kommit fram till att detta är en ganska bra utgångsregel (för Luminor).
![]()
Exempel:
Med 18.5cm bör du sikta in dig på 44 eller 47mm, helst 47mm då du har chansen att bära upp den på riktigt (din jävel)
Med 16cm bör du sikta in dig på 42 eller 44mm. Du kan köra 47mm eftersom Panerai ska bäras stort, men förmodligen sitter 42 eller 44 bättre på din handled.
.. och nu slog det mig... Kan inte alla (som vill) här i tråden skriva ut sin handledsomkrets + boettpreferenser (endast Luminor)? Fördela 100 poäng mellan de 3 storlekarna ovan.
Jag kan börja:
18cm runt vänster handled.. Kan köra 47mm men föredrar nog oftast 44mm till vardags. Skulle säga 0/70/30 mellan 42mm, 44mm och 47mm...
Jag tror att det där är en 112.
Nix, det där ser ut som titan!![]()
Ser ut som Pam176, det där är titan![]()
Baserat på folk runt omkring mig, både här i tråden och på GTG:er har jag kommit fram till att detta är en ganska bra utgångsregel (för Luminor).
![]()
Exempel:
Med 18.5cm bör du sikta in dig på 44 eller 47mm, helst 47mm då du har chansen att bära upp den på riktigt (din jävel)
Med 16cm bör du sikta in dig på 42 eller 44mm. Du kan köra 47mm eftersom Panerai ska bäras stort, men förmodligen sitter 42 eller 44 bättre på din handled.
.. och nu slog det mig... Kan inte alla (som vill) här i tråden skriva ut sin handledsomkrets + boettpreferenser (endast Luminor)? Fördela 100 poäng mellan de 3 storlekarna ovan.
Jag kan börja:
18cm runt vänster handled.. Kan köra 47mm men föredrar nog oftast 44mm till vardags. Skulle säga 0/70/30 mellan 42mm, 44mm och 47mm...