Vi får se vad det blir.Enligt Raiola avses Brownzon.. Men märkligt att "släppa" en klocka när ett antal exemplar redan hunnit säljas och levereras..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vi får se vad det blir.Enligt Raiola avses Brownzon.. Men märkligt att "släppa" en klocka när ett antal exemplar redan hunnit säljas och levereras..
Ja datum på panna. MorrFolk är så konstiga, att dom inte förstår att panerai ska vara mekaniskt och max ha två komplikation förutom timme och minut. Sekund och möjligen gångreserv det senare är även det en förutsättning av att det är mekaniskt och att pw sitter dolt på baksidan
De måste väl ändå anspela på att det var just deras Bronzo som startade trenden för bronsklockor i allmänhet. Därav ”The Original”...Whaaaat?
![]()
Mm, torde vara såDe måste väl ändå anspela på att det var just deras Bronzo som startade trenden för bronsklockor i allmänhet. Därav ”The Original”...
Ett mekaniskt verk kan vara manuellt eller automatiskt. Ett mekaniskt verk kan även vara kvartsregulerat. Exempelvis Spring Drive.Automatiskt urverk
Mekaniskt urverk där en rotor drar upp en drivfjäder med hjälp av armens rörelser. Uppfinnaren var Abraham-Lois Perrelet (1729-1826). Ett klockgeni som tillverkade sina sista klockor vid 96 års! ålder. Breguet, förfinade denna uppfinning med start ca. 1771
Mekanisk klocka
En mekanisk klocka dras upp för hand. Energin lagras med hjälp av en fjäder.
Fel fel fel
FLER BILDER I TRÅDEN!!!
FLER BILDER I TRÅDEN!!!
Det gröna gummit satt som en smäck på den där. Hade även den trevliga effekten att det dödade den babyblå färgen på subsekunden något![]()
1320 på det underbara gröna gummit!![]()
Jag gillar den blåa subsekundenDet gröna gummit satt som en smäck på den där. Hade även den trevliga effekten att det dödade den babyblå färgen på subsekunden något![]()
PAM 422
![]()
Tack! Nej, kör systemkamera och blixt.bra foton! antar att du inte kör med mobilkamera?
Gratulerar!!Firar att jag fått AT-tjänsten jag sökte för några veckor sen. Riktigt skönt att få börja min AT direkt efter examen! Måste varit 422:an som kickade intervjun i rätt riktning
![]()
Grattis!Firar att jag fått AT-tjänsten jag sökte för några veckor sen. Riktigt skönt att få börja min AT direkt efter examen! Måste varit 422:an som kickade intervjun i rätt riktning
![]()
Ni är ju några som gör det. Och ni har Panerai med er. Good for youJag gillar den blåa subsekunden![]()