Gverra
Basic
Det finns alltid nivåer i helvetet, alla har sina egna gränser för den ideologiska renheten...Isåfall, 510 har ju in-house-verk. Det måste väl ändå vara värre för en historiker som du?Och du har en 111? Förfall!! Skaffa 5218-201/A!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det finns alltid nivåer i helvetet, alla har sina egna gränser för den ideologiska renheten...Isåfall, 510 har ju in-house-verk. Det måste väl ändå vara värre för en historiker som du?Och du har en 111? Förfall!! Skaffa 5218-201/A!
Destro är ju inte tokpoppis till att börja med...PAM00026 är ju en riktig pärla. Lever den i the darkside of the fanclub eller har jag helt enkelt bara missat den?
Precis så rå som en Panerai ska vara, om den inte är elegant som en Radiomir.
![]()
Jag är emot de vitgröna index som finns på nästan alla icke-ecru-pannor. Does that make me weird deluxe?Det finns alltid nivåer i helvetet, alla har sina egna gränser för den ideologiska renheten...
Jag vet. De nya modellerna som blandat det dressiga med inhouseverk inspirerar mig inte. PAM00026 är en riktigt rå Panerai och destro är alltid rätt för oss vänterhänta och för alla vänsterhäntswannabees.Destro är ju inte tokpoppis till att börja med...Det är dessutom en gammal modell....
För att puritanerna inte är puritaner?Jag vet. De nya modellerna som blandat det dressiga med inhouseverk inspirerar mig inte. PAM00026 är en riktigt rå Panerai och destro är alltid rätt för oss vänterhänta och för alla vänsterhäntswannabees.Jag är både djupt allvarlig och lite retsam.
Inhouseverk har aldrig varit en del av Panerais DNA så jag förstår inte riktigt varför det är så hypat av puritaner.
Assot i svart är grått, ja. Jag har haft ett.det är awesome.
![]()
Edit: Jag började bli lite tveksam över mitt påstående och funderade på det numera fanns ett svart asso på riktigt, som jag missat. Men, givetvis så är Panerais hemsida helt sjuk i huvudet just nu och visar massa klockmodeller när man väljer Find all straps.![]()
Här har du ett annat tips, säljs av en pålitlig snubbe: https://klocksnack.se/threads/panerai-pam005-•-servad-•-full-set-•-nu-byten.115146/Superbra inputs, tack för goda råd![]()
Just @jistanes 510 har ju två feta fördelar också ... 1. sandwich 2. servad. Som hittat.Superschysst!
Tycker verkligen 510 är intressant![]()
2. Klar fördel (om man inte väljer ett nyare ex)Just @jistanes 510 har ju två feta fördelar också ... 1. sandwich 2. servad. Som hittat.![]()
SAY WHAT?!?!?!Jag kan föredra inte sandwich på bettarini.
Om du inte hittar en 510, så kan du prova andra 44mm Luminor med just 8-dagarsverket, för de är då samma tjocka och har samma glas. En hel del andra 44mm Luminor är marginellt tjockare (1mm) och har ett tjockare glas, som ger lite annan känsla. Pro tip.Då ska jag testa en 510 på handen![]()
Bor du i söderort (sthlm) eller orkar ta dig dit kan du ju testa min om du lovar att inte rånmörda mig!Guld värt, åter tack!
Jag hade en 510 och var supernöjd. Min var inte sandwich, hade den varit det hade jag aldrig släppt den.Då ska jag testa en 510 på handen![]()
Ni med era hittepåuttryck. Bettarini, cookie..SAY WHAT?!?!?!
Okej, diversity är bra. Fortsätt så.
När jag tänker efter så har jag målat och korv på mina två Bettarinis, ingen med sandwich. Jag verkar hålla med.
Edit: Korv och Cookie, tror jag. Hjälp, någon? Vad har jag?![]()
Borde jag säga en Luminor som 111 eller en Luminor som 312?Ni med era hittepåuttryck. Bettarini, cookie..![]()
Luminor och luminor 1950, även om de skippat de kategorierna på hemsidan, om jag får be.Borde jag säga en Luminor som 111 eller en Luminor som 312?
Om inte, vad är då en puritan? Jag hör inte hemma i den här världen.För att puritanerna inte är puritaner?
Den vänstra är ju mer balanserad. Vet sedan inte vad som skiljer dem gällande urverk osv men utseendemässigt skiljer de ju sig inte jättemkt åt![]()
![]()
![]()
![]()
690 eller 932? I ena ringhörnan har vi @MaziK och i andra @Palenkovich, men var står resten av oss?
Till min allvarliga fråga dock, är dessa två klockor olika långa? Jag har sett 57mm för 690 och 55,5mm för 932.![]()
Tavla : 932![]()
![]()
![]()
![]()
690 eller 932? I ena ringhörnan har vi @MaziK och i andra @Palenkovich, men var står resten av oss?
Till min allvarliga fråga dock, är dessa två klockor olika långa? Jag har sett 57mm för 690 och 55,5mm för 932.![]()
.. slutsats:Tavla : 932
Visare : 690