• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klart du behöver en Panna :) Join us !
Det är lustigt vad en bild kan göra. Har tidigare tittat på både panerai och patek och inte alls förstått grejen, AP föll jag pladask för direkt och köpte ganska omgående en royal oak offshore i rosegold. Din bild med Arniestrappen var som en käftsmäll:)
Hur är det med den nya rackaren 00968, är det kö i några år eller finns det en chans att man kan köpa en från AD? Din finns ju att få tag på men jag gillar nytt speciellt på denna så jag får nöta in den själv och se förändringen över tid.

Det är lustigt vad en bild kan göra. Har tidigare tittat på både panerai och patek och inte alls förstått grejen, AP föll jag pladask för direkt och köpte ganska omgående en royal oak offshore i rosegold. Din bild med Arniestrappen var som en käftsmäll:)
Hur är det med den nya rackaren 00968, är det kö i några år eller finns det en chans att man kan köpa en från AD? Din finns ju att få tag på men jag gillar nytt speciellt på denna så jag får nöta in den själv och se förändringen över tid.
Suget efter 968 har varit mycket högt och det är väntan som gäller. Den går bara att köpa i Panerais egna boutiquer så i och med väntetiden är det rimligt att anta att goda kontakter med en sådan boutique nästan är en förutsättning för att landa en i relativ närtid. Då är det inte tal om några år utan kanske något halvår..

Suget efter 968 har varit mycket högt och det är väntan som gäller. Den går bara att köpa i Panerais egna boutiquer så i och med väntetiden är det rimligt att anta att goda kontakter med en sådan boutique nästan är en förutsättning för att landa en i relativ närtid. Då är det inte tal om några år utan kanske något halvår..
Så de som ligger på chrono är bara för att synas så om man kontaktar dem så finns den inte eller vad tror du?

Snart dags för klädbyte

AC03FC26-B9B5-46E3-9820-03DF0BB7E73E.jpeg
Great minds think alike
image.jpg

@Compiss har ju utnämnt 682:an till Rolexkiller så den här borde väl bli en hulkdödare isf
Den dödar allt. Alla Rolex...varenda jävla panerairef...allt. Den är det ultimata beviset på att en panna inte behöver vara ” si och så stor” ......enl mig i vart fall för det är fortfarande ingen liten klocka.
Skulle vara kul att testa sub 47an vilket jag inte gjort. Tror det skulle se förjävligt ut på min arm och det skulle absolut kännas förfärligt.

På måndag är det nio veckor sedan jag köpte den och har burit den konstant sedan dess. Det skall alltså jämföras med att jag tidigare kunde byta klocka 2-3 gånger per dygn.

Likväl som det skrivs till de oinvigda.... testa en 44 eller en 47...de sitter så bra, Panerai bärs mkt mindre så säger jag...testa 42....våga. Var inte rädda för det okända ;)
För mig är det lite som att jag efter några år hittat rätt panna och det känns fantastiskt kul

Den dödar allt. Alla Rolex...varenda jävla panerairef...allt. Den är det ultimata beviset på att en panna inte behöver vara ” si och så stor” ......enl mig i vart fall för det är fortfarande ingen liten klocka.
Skulle vara kul att testa sub 47an vilket jag inte gjort. Tror det skulle se förjävligt ut på min arm och det skulle absolut kännas förfärligt.

På måndag är det nio veckor sedan jag köpte den och har burit den konstant sedan dess. Det skall alltså jämföras med att jag tidigare kunde byta klocka 2-3 gånger per dygn.

Likväl som det skrivs till de oinvigda.... testa en 44 eller en 47...de sitter så bra, Panerai bärs mkt mindre så säger jag...testa 42....våga. Var inte rädda för det okända ;)
För mig är det lite som att jag efter några år hittat rätt panna och det känns fantastiskt kul
Syftet med baby-subbarnas lansering uppnått!
Riktigt kul att du blivit så frälst!

682:ans lansering ledde dessutom till många helt nya Panerai-ägare.

Syftet med baby-subbarnas lansering uppnått!
Riktigt kul att du blivit så frälst!

682:ans lansering ledde dessutom till många helt nya Panerai-ägare.
Båda är ju helt fantastiskt så jag håller verkligen med dig!

Det känns verkligen kul att efter rätt många åt i träsket hitta något som är så bra, för mig.
Och dessutom så lockar det till sig nya nyfikna.

Jag visade min gode vän 682an för några veckor sedan, två dagar efter han såg och provade min köpte han en.

9 veckor i sträck med 682 är i sig inte så imponerande, eftersom jag har en själv och älskar den lika mycket, men att du kör "One Strap Guy" är ju sjukt imponerande. Jag kan byta band 2-3 ggr per dag istället.
Hehe om jag tidigare bytte dinka 2-3 gånger om dagen så tycker jag nog att samma i snart nio veckor är rätt unikt

Men jag hör dig:)
Vet dock inte vad som skulle vara bättre/snyggare/bekvämare än gummit...

Tillbaka
Topp