Helt rättAbsolut inte, 75% av mina pannor saknar sandwichbara bra att poängtera det då många missar detta
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Helt rättAbsolut inte, 75% av mina pannor saknar sandwichbara bra att poängtera det då många missar detta
De där Arnoldbandet vill jag ha! Hittar det dock inte på hans sida.![]()
Korrekt.
Jag kan bli korrigerad av @azcii nu men jag vill minnas att Oleg gjorde typ 5 stycken sådana band, varav Arnold själv har en.
Det är en bra fundering. Sjukt fin klocka.
Så länge du är ok med att inte ha sandwich
Åhhh du är så nöjd. Eller mallig, som Astrid Lndgren skulle skrivtKorrekt.
Arnold Schwarzenegger, Erwan Grey, Palenkovich, Azcii och Micke_S är de lyckliga ägarna![]()
Lätt sjukt nöjd över att ha fått hugg på ett av demÅhhh du är så nöjd. Eller mallig, som Astrid Lndgren skulle skrivt![]()
Ingen.Vilka subbar har kupat glas?
Ingen.
Om du inte menar dubbelkupat?![]()
Tänk såhär min vän, hur många Pannor har jag flippat under åren som bandet fortfarande lever kvarÅhhh du är så nöjd. Eller mallig, som Astrid Lndgren skulle skrivt![]()
Skulle det se knasigt ut med dragspelsgummi på icke-sub?
Det vi kallar dubbelkupat är ett glas som buktar lite lite utåt men också en del inåt så att det ger refraction. De flesta luminor såsom 005 har det glaset. Vissa luminor har helt platt glas, de 8-dagars exempelvis. Vissa luminor, 1950 framförallt och därmed också subbar har ett lätt kupat glas med platt undersida, 1312/312 etc.Vad är skillnaden?
Skulle fortf vilja få detta bekräftatDet vi kallar dubbelkupat är ett glas som buktar lite lite utåt men också en del inåt så att det ger refraction. De flesta luminor såsom 005 har det glaset. Vissa luminor har helt platt glas, de 8-dagars exempelvis. Vissa luminor, 1950 framförallt och därmed också subbar har ett lätt kupat glas med platt undersida, 1312/312 etc.
Och sen har vi 372 och de som har mer rejält kupat glas, det vi brukar mena när vi säger kupat och det finns inga sådana subbar.
Alltså, "grabbarna" på paneristi.com påstod att det inte var olika glas på de olika bettarinimodellerna även efter jag visat dem 416 vs 602. Jag påstår att vi vet mer än dem inom en del områden.Skulle fortf vilja få detta bekräftat
Snackar grabbarna på Paneristi.com om dubbelkupat?
932 pryder handleden.
![]()
Skulle fortf vilja få detta bekräftat
Snackar grabbarna på Paneristi.com om dubbelkupat?
Kan inte någon dra ett mess till Peder på Nymans och fråga honom ? Han lär ju ha servat typ 9000 pannor med "dubbelkupat" glasAlltså, "grabbarna" på paneristi.com påstod att det inte var olika glas på de olika bettarinimodellerna även efter jag visat dem 416 vs 602. Jag påstår att vi vet mer än dem inom en del områden.Och att det är en dubbel kupning på glaset är givet fysikens / optikens lagar. Det är också ett känt sätt att identifiera äkta vs många falska. Relaterat är väl de fyra-fem olika sätt att göra index. Hos Panerai erkänner man väl sandwich, painted och de nya submersiblekorvarna, men särskiljer inte 590 från 000 utan kallar båda för painted. Panerai erkänner ju knappt att de slutat producera vissa modeller.
Och våra namn på saker (korv, kaka, dubbelkupat) är givetvis inte vedertaget.
Så. På vilket sätt bekräftat?
Älskar mellanrummet i timvisaren. 995 hade varit komplett med sådan.
673 är bättre.....!Börjat fundera lite på 663 som ett mer unikt alternativ till 372.![]()
Tycker 995an gör sig bra med sina visare
Alltså, "grabbarna" på paneristi.com påstod att det inte var olika glas på de olika bettarinimodellerna även efter jag visat dem 416 vs 602. Jag påstår att vi vet mer än dem inom en del områden.Och att det är en dubbel kupning på glaset är givet fysikens / optikens lagar. Det är också ett känt sätt att identifiera äkta vs många falska. Relaterat är väl de fyra-fem olika sätt att göra index. Hos Panerai erkänner man väl sandwich, painted och de nya submersiblekorvarna, men särskiljer inte 590 från 000 utan kallar båda för painted. Panerai erkänner ju knappt att de slutat producera vissa modeller.
Och våra namn på saker (korv, kaka, dubbelkupat) är givetvis inte vedertaget.
Så. På vilket sätt bekräftat?
Bekräftat på sättet A föreslår.Kan inte någon dra ett mess till Peder på Nymans och fråga honom ? Han lär ju ha servat typ 9000 pannor med "dubbelkupat" glas
Kan inte någon dra ett mess till Peder på Nymans och fråga honom ? Han lär ju ha servat typ 9000 pannor med "dubbelkupat" glas
Bekräftat på sättet A föreslår.
Han lär ju sitta på några extra glas. Jag tycker vi ber @Ernesto fråga så får vi nog mest utförligt svar?
Det jag undrar är om det är möjligt att byta platt glas mot dubbelkupat.![]()
På vilken klocka?Det jag undrar är om det är möjligt att byta platt glas mot dubbelkupat.![]()