• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Alright nu har mitt band ifrån strap-work kommit.

Jag beställde ett blått alligatorband i mocka. Den är tyvärr inte riktigt lika blå som jag hade föreställt mig utan den är mer åt det lila hållet :cigar:

Bandet i sig håller ruggig kvalitet, själva finishen är riktigt riktigt bra! Bättre än det band jag har från DiStefano. Passningen mellan bandhornen är exakt på millimetern, båda keepers håller lika god kvalitet som resten. Följsamheten är riktigt god redan nu och då har jag bara tagit på mig det en gång.

Anledningen till att jag valde ett blått är att det gör sig riktigt bra med det guldiga! Är ute efter ett rött band band med, jag vill ha lite roliga alternativ som går lite emot strömmen....

Här kommer lite snabba bilder

IMG_0151 copy.jpg

IMG_0153 copy.jpg

IMG_0159 copy.jpg

IMG_0171 copy.jpg

Gillart .Tänkte beställa från dem då dom har en Alligator kag verkligen gillar. Hur länge fick du vänta, och tillkommer det någon tull?

Beställda häromdagen ett Rubberb, ett strap som jag länge fluktat på men hela tiden blivit avskräckt pga priset (2300ish) men nu small avtryckaren. Igår kom bandet med UPS, världens mest värdelösa fraktfirma, som tyckte att det var en god idé att försöka kräma in mitt paket i postboxen och när det inte riktigt gick så lämnades det där stickandes ut med texten "extremely urgent på framsidan"... well done UPS!
IMG_20150102_144440.jpg

På insidan av paketet så var bandet iaf oskadat... men hade man haft lite mer klåfingrigare grannar så hade jag haft jättekul i helgen att få ringa runt och lösa skiten...

Anywho, bandet monterades snabbt som f*n på min Pam 510. Passformen var så bra att det nästa sögs på plats mot boetten. Till min stora fasa märker jag dock en flärp på andra sidan handleden när jag glor på klockan. Det löste jag smidigt med en vass kniv.

Så nu äntligen sitter det som fastgjutet på klockan, med perfekt passform, en otrolig komfort och framförallt RIKTIGT coolt!

Pris: 8/10. Högt pris. Ungefär samma nivå som OEM-bandet men detta kickar skiten ur det!
Komfort: 11/10. Det sitter så ruggigt skönt, bandet är konstruerat så det är lite styvare upptill så klockan kan inte rotera runt handleden trots att det sitter ganska slappt. Klockan blir även pga detta alltid centrerad på handleden.
Finish: 10/10. Allting passar jättebra, det gick smidigt att få på originalbandet. Det har en skön touch till sig och stinker varken gummi eller vanilj.

Skulle jag rekommendera det? Javisst, detta bandet lirar i en egen klass. Det ända som jag tycker kan matcha det i feeling så är det moderna oyster-länkar från Rolex. Det är även värt att tänka på att rubberbt som sitter ganska högt upp mot boetten får klockan att kännas lite tunnare och lite mindre - vilket för mig bara är positivt!
rubberb.JPG

Beställda häromdagen ett Rubberb, ett strap som jag länge fluktat på men hela tiden blivit avskräckt pga priset (2300ish) men nu small avtryckaren. Igår kom bandet med UPS, världens mest värdelösa fraktfirma, som tyckte att det var en god idé att försöka kräma in mitt paket i postboxen och när det inte riktigt gick så lämnades det där stickandes ut med texten "extremely urgent på framsidan"... well done UPS!
IMG_20150102_144440.jpg

På insidan av paketet så var bandet iaf oskadat... men hade man haft lite mer klåfingrigare grannar så hade jag haft jättekul i helgen att få ringa runt och lösa skiten...

Anywho, bandet monterades snabbt som f*n på min Pam 510. Passformen var så bra att det nästa sögs på plats mot boetten. Till min stora fasa märker jag dock en flärp på andra sidan handleden när jag glor på klockan. Det löste jag smidigt med en vass kniv.

Så nu äntligen sitter det som fastgjutet på klockan, med perfekt passform, en otrolig komfort och framförallt RIKTIGT coolt!

Pris: 8/10. Högt pris. Ungefär samma nivå som OEM-bandet men detta kickar skiten ur det!
Komfort: 11/10. Det sitter så ruggigt skönt, bandet är konstruerat så det är lite styvare upptill så klockan kan inte rotera runt handleden trots att det sitter ganska slappt. Klockan blir även pga detta alltid centrerad på handleden.
Finish: 10/10. Allting passar jättebra, det gick smidigt att få på originalbandet. Det har en skön touch till sig och stinker varken gummi eller vanilj.

Skulle jag rekommendera det? Javisst, detta bandet lirar i en egen klass. Det ända som jag tycker kan matcha det i feeling så är det moderna oyster-länkar från Rolex. Det är även värt att tänka på att rubberbt som sitter ganska högt upp mot boetten får klockan att kännas lite tunnare och lite mindre - vilket för mig bara är positivt!
rubberb.JPG
Härlig med recensionen.
Grattis till bandet. Som du sa, dyrt men ser ut att funka perfekt men MER BILDER:)
Gärna mot boett så man ser passformen

Gillart .Tänkte beställa från dem då dom har en Alligator kag verkligen gillar. Hur länge fick du vänta, och tillkommer det någon tull?

Tjena

Jag har beställt ifrån dem vid två tillfällen och har inte åkt på någon tull (ännu).
Banden har alltid skickats iväg dagen efter och Jonathan som jag varit i kontakt med har varit snabb på att svara på mailen.

/M

Ser att vissa panerai har "reg TM" på kronskydden och vissa modeller med samma kronskydden nte har det...

Kan någon bringa klarhet?

Tjena

1950-modellerna har det och det står för registered trademark om jag inte missminner mig.

Varför bara 1950 -modellerna har det vet jag inte. Kanske för att den typen av kronskydd kom då med introduktionen av luminor marina?

Tillbaka
Topp