Beställda häromdagen ett Rubberb, ett strap som jag länge fluktat på men hela tiden blivit avskräckt pga priset (2300ish) men nu small avtryckaren. Igår kom bandet med UPS, världens mest värdelösa fraktfirma, som tyckte att det var en god idé att försöka kräma in mitt paket i postboxen och när det inte riktigt gick så lämnades det där stickandes ut med texten "extremely urgent på framsidan"... well done UPS!
På insidan av paketet så var bandet iaf oskadat... men hade man haft lite mer klåfingrigare grannar så hade jag haft jättekul i helgen att få ringa runt och lösa skiten...
Anywho, bandet monterades snabbt som f*n på min Pam 510. Passformen var så bra att det nästa sögs på plats mot boetten. Till min stora fasa märker jag dock en flärp på andra sidan handleden när jag glor på klockan. Det löste jag smidigt med en vass kniv.
Så nu äntligen sitter det som fastgjutet på klockan, med perfekt passform, en otrolig komfort och framförallt RIKTIGT coolt!
Pris: 8/10. Högt pris. Ungefär samma nivå som OEM-bandet men detta kickar skiten ur det!
Komfort: 11/10. Det sitter så ruggigt skönt, bandet är konstruerat så det är lite styvare upptill så klockan kan inte rotera runt handleden trots att det sitter ganska slappt. Klockan blir även pga detta alltid centrerad på handleden.
Finish: 10/10. Allting passar jättebra, det gick smidigt att få på originalbandet. Det har en skön touch till sig och stinker varken gummi eller vanilj.
Skulle jag rekommendera det? Javisst, detta bandet lirar i en egen klass. Det ända som jag tycker kan matcha det i feeling så är det moderna oyster-länkar från Rolex. Det är även värt att tänka på att rubberbt som sitter ganska högt upp mot boetten får klockan att kännas lite tunnare och lite mindre - vilket för mig bara är positivt!