• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågar igen.
Någon som vet var jag kan hitta ett schysst canvas under 500 spänn?
Är ute efter något liknande:
canvas..jpg
canvas1.jpg

Kan verkligen med hela hjärtat rekommendera pam512!
Så jävla nöjd.
817dd6d704833e892010a7e359107174.jpg

Om Panerai GTG...sätter vi bara ett datum på något hak/krog/pub? Eller måste de bokas bord och ätas?

Tror nog det bästa är att boka på ett ställe där man vet att det finns ett separat rum eller avdelning. Då brukar det betyda att man måste käka ngt också. Men det behöver ju inte vara på Finkrogen...
Nån som är duktig kan väl dra igång en PM grupp med de som svart positivt här i tråden. Så tar vi det vidare där?
Jag kan fixa det men lite tokigt om tid just nu:)

Tror nog det bästa är att boka på ett ställe där man vet att det finns ett separat rum eller avdelning. Då brukar det betyda att man måste käka ngt också. Men det behöver ju inte vara på Finkrogen...
Nån som är duktig kan väl dra igång en PM grupp med de som svart positivt här i tråden. Så tar vi det vidare där?
Jag kan fixa det men lite tokigt om tid just nu:)
Känns som om vonbahr s plejs är ett vettigt alternativ... Om vi snacksr Sthlm...

Frågar igen.
Någon som vet var jag kan hitta ett schysst canvas under 500 spänn?
Är ute efter något liknande:
canvas..jpg
canvas1.jpg

Släng iväg ett mail till: [email protected]. Jag fick själv aldrig tummen ur och beställde något men de har jäkligt snygga canvasband till ett pris av 110 usd.

MCheCGe.png

Panerai-GTG hade varit riktigt roligt, men jag har tyvärr 65 mil till hufvudstaden :( så jag får passa

• Like
Reactions: Wi
Står i startgroparna för att slå till på min första Panna. Väljer just mellan 005 eller 111. Wi och Compiss hur tänkte ni när ni valde era 0050r?

Jag var sugen på en luminor marina, mao luminor-modell (kronskydd) och marina (sub-sekund). Att det blev just en 005a berodde på att jag fick ett erbjudande pmat och körde på det =) Idag hade jag nog letat efter en luminor marina med sandwich-tavla. 111an är därför lite roligare enligt mig, men då får man inte den snygga loggan på tavlan =)

Jag var sugen på en luminor marina, mao luminor-modell (kronskydd) och marina (sub-sekund). Att det blev just en 005a berodde på att jag fick ett erbjudande pmat och körde på det =) Idag hade jag nog letat efter en luminor marina med sandwich-tavla. 111an är därför lite roligare enligt mig, men då får man inte den snygga loggan på tavlan =)

Bra och informativt svar, tack :) Är också helt inne på att det ska vara en Luminor Marina. Budgeten är rätt tight varför det får bli en instegsmodell. Utbudet är dock rätt så skralt på de modeller jag kollar efter tyvärr.

• Like
Reactions: Wi
Står i startgroparna för att slå till på min första Panna. Väljer just mellan 005 eller 111. Wi och Compiss hur tänkte ni när ni valde era 0050r?
Följde masterkiller s tips och tog den som fanns inne. Skiljer rätt lite åt dem i verkligheten. Sedan gillar jag att loggan finns så hade båda funnits hade jag ändå kört på den med logga. Alltså 005an. Inte ångrat mig:)

Kolla bara bilden jag tog!

image.jpg

Var förbi Nymans på lunchen idag för lite Panerai-kläm. Måste bara få känna lite IRL.

Fick kanonservice av en mycket trevlig ung man som hette Patric!

Först tittade vi på en 42 mm. Luminor GMT (fick visst ingen wrist-shit på den...), men den kändes aldeledes för oproportionerlig å klossig för mina späda handleder.

Plockade sedan fram en PAM560 som trots sina 44 mm kändes betydligt bättre, tyckte jag.

image.jpg

Riktigt fin, men ändå för stor, tycker jag. Tyvärr...

Då skippade vi Luminor å plockade fram Radomir å nu snackar vi! :)
Denna gillade jag. 42 mm. PAM512:

image.jpg

Känns gedigen å en fin sport/dress symbios tycker jag!

Gruppbild:

image.jpg

Passade på att prova en av de få moderna Rolex som jag är intresserad av:

image.jpg

Kändes ärligt talat inte alls så "speciell"... Rolex förblir en vintage-grej för mig...

Fick lite litteratur/kvällslektyr med mig oxå:

image.jpg

Tack Nymans å Patric. En Radomir står numera på önskelistan...
512an är helt underbar!!!!

Tillbaka
Topp