Hehe. Rimligt.Den är bra, jag var väldigt nära att köpa en 416 för ngn vecka sedan men den hade lite skavanker som jag inte gillade, hade sen siktat in mig på en 000 när den här dök upp![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hehe. Rimligt.Den är bra, jag var väldigt nära att köpa en 416 för ngn vecka sedan men den hade lite skavanker som jag inte gillade, hade sen siktat in mig på en 000 när den här dök upp![]()
Double wristaHar inte ens fått hem nya pannan och är redan nere i träsket igen.
Suttit och kollat olika modeller hela dagen och är sugen på en till redan innan första landat. Vet dock sedan tidigare att en blir liggande om jag har två så får lugna ner mig lite.
560 är bra. Du kommer bli nöjd.Hej,
Är på G att köpa min första Panerai.
Funderar på PAM560.
Synpunkter på detta val från Paneristi?
Jag har försökt läsa på lite och kolla in youtube.
Det nämns ofta att Panerai rekommenderar årlig trycktestning inför vattenlek.
Gör ni det allesammans?
Har själv erfarenhet av olika Omega och urmakaren skrattar bara när jag ber om trycktest och säger att det inte behövs.
Mvh
Panerista (snart)..
Tack för snabbt svar!560 är bra. Du kommer bli nöjd.
Nej, jag trycktestar mer sällan än varje år.
Panerai gör inte det. De kommer inte ta emot den för service sen. Jag har utforskat idén några gånger och blivit ordentligt avrådd. Men om du klarar av att hitta originalvisare så är själva operationen inte svår.Hej, är det någon av er som har fått visare på PAM utbytta?
Tycker att de guldfärgade visarna är grymma. Har sandwich 112 och vill byta ut mina vanliga visare mot guldvisare.
Tacksam för svar!
Om 112 hade haft guldvisare hade man Kunnat lägga ned alla andra modeller av PaneraiPanerai gör inte det. De kommer inte ta emot den för service sen. Jag har utforskat idén några gånger och blivit ordentligt avrådd. Men om du klarar av att hitta originalvisare så är själva operationen inte svår.
560 var min första och var väldigt nöjd!Hej,
Är på G att köpa min första Panerai.
Funderar på PAM560.
Synpunkter på detta val från Paneristi?
Jag har försökt läsa på lite och kolla in youtube.
Det nämns ofta att Panerai rekommenderar årlig trycktestning inför vattenlek.
Gör ni det allesammans?
Har själv erfarenhet av olika Omega och urmakaren skrattar bara när jag ber om trycktest och säger att det inte behövs.
Mvh
Panerista (snart)..
Tack. Jag har för en månad sedan servat min 112. Min tanke är att byta ut visare, inför nästa service kan jag ju få de utbytta mot orginalvisarna igen.Panerai gör inte det. De kommer inte ta emot den för service sen. Jag har utforskat idén några gånger och blivit ordentligt avrådd. Men om du klarar av att hitta originalvisare så är själva operationen inte svår.
Varför inte köpa med plexi direkt?Om man skulle köpa en 372 med safirglas går det att byta till plexi?
Pass.Tack. Jag har för en månad sedan servat min 112. Min tanke är att byta ut visare, inför nästa service kan jag ju få de utbytta mot orginalvisarna igen.
Vet du var jag kan hitta visarna? Har strosat runt på ebay och hittat, dock är ju kvalitet på visarna omöjlig att förutspå.
Risken är tyvärr storSka hämta @cjperry gamla 560 idag. Ser framemot en ny bekantskap. Hoppas jag inte trillar ner för djupt i Paneraihålet. Lite sådär lagom hade varit gött för en gångs skull.
Snyggt skägg (pannan är inte fy skam heller![]()
Man kan bli rätt full på Waxholmsbåten också! PAM422 och Åbro orginal.
Och då har du inte ens sett hels skägget!Snyggt skägg (pannan är inte fy skam heller)
Varför inte köpa med plexi direkt?
Nix, går ejOm man skulle köpa en 372 med safirglas går det att byta till plexi?
47 mm såg bra ut på dig. Vad har du för omkrets på handleden?Äntligen helg och tillåtet med klocka igendags att maxa sista helgen med ”sommarvärme”
Ha en fin dag alla risti!
422
![]()