• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fluffy67

Rolex
2-Faktor
Hej,
Är på G att köpa min första Panerai.
Funderar på PAM560.
Synpunkter på detta val från Paneristi :)?
Jag har försökt läsa på lite och kolla in youtube.
Det nämns ofta att Panerai rekommenderar årlig trycktestning inför vattenlek.
Gör ni det allesammans?
Har själv erfarenhet av olika Omega och urmakaren skrattar bara när jag ber om trycktest och säger att det inte behövs.
Mvh
Panerista (snart)..
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Hej,
Är på G att köpa min första Panerai.
Funderar på PAM560.
Synpunkter på detta val från Paneristi :)?
Jag har försökt läsa på lite och kolla in youtube.
Det nämns ofta att Panerai rekommenderar årlig trycktestning inför vattenlek.
Gör ni det allesammans?
Har själv erfarenhet av olika Omega och urmakaren skrattar bara när jag ber om trycktest och säger att det inte behövs.
Mvh
Panerista (snart)..
560 är bra. Du kommer bli nöjd.

Nej, jag trycktestar mer sällan än varje år.
 

Whale

Cartier
2-Faktor
Hej, är det någon av er som har fått visare på PAM utbytta?
Tycker att de guldfärgade visarna är grymma. Har sandwich 112 och vill byta ut mina vanliga visare mot guldvisare.

Tacksam för svar!
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Hej, är det någon av er som har fått visare på PAM utbytta?
Tycker att de guldfärgade visarna är grymma. Har sandwich 112 och vill byta ut mina vanliga visare mot guldvisare.

Tacksam för svar!
Panerai gör inte det. De kommer inte ta emot den för service sen. Jag har utforskat idén några gånger och blivit ordentligt avrådd. Men om du klarar av att hitta originalvisare så är själva operationen inte svår.
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Hej,
Är på G att köpa min första Panerai.
Funderar på PAM560.
Synpunkter på detta val från Paneristi :)?
Jag har försökt läsa på lite och kolla in youtube.
Det nämns ofta att Panerai rekommenderar årlig trycktestning inför vattenlek.
Gör ni det allesammans?
Har själv erfarenhet av olika Omega och urmakaren skrattar bara när jag ber om trycktest och säger att det inte behövs.
Mvh
Panerista (snart)..
560 var min första och var väldigt nöjd!
 

Whale

Cartier
2-Faktor
Tack. Jag har för en månad sedan servat min 112. Min tanke är att byta ut visare, inför nästa service kan jag ju få de utbytta mot orginalvisarna igen.

Vet du var jag kan hitta visarna? Har strosat runt på ebay och hittat, dock är ju kvalitet på visarna omöjlig att förutspå.
 

Whale

Cartier
2-Faktor
Panerai gör inte det. De kommer inte ta emot den för service sen. Jag har utforskat idén några gånger och blivit ordentligt avrådd. Men om du klarar av att hitta originalvisare så är själva operationen inte svår.
Tack. Jag har för en månad sedan servat min 112. Min tanke är att byta ut visare, inför nästa service kan jag ju få de utbytta mot orginalvisarna igen.

Vet du var jag kan hitta visarna? Har strosat runt på ebay och hittat, dock är ju kvalitet på visarna omöjlig att förutspå.
 

Rey

Rolex
Äntligen helg och tillåtet med klocka igen :) dags att maxa sista helgen med ”sommarvärme”

Ha en fin dag alla risti!

422

AC54C8EF-0A69-4EEF-902D-32B94E35DCF9.jpeg
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Tack. Jag har för en månad sedan servat min 112. Min tanke är att byta ut visare, inför nästa service kan jag ju få de utbytta mot orginalvisarna igen.

Vet du var jag kan hitta visarna? Har strosat runt på ebay och hittat, dock är ju kvalitet på visarna omöjlig att förutspå.
Pass. :)
 

Capeland

Cartier
Pledge Member
Hojta om någon är sugen på en PAM392? Är som vanligt lite rastlös....Detta är den skönaste Pannan jag haft. 42mm räcker för mig och 17cm handled. Jag har tidigare ägt 000 och 590, men 44mm funkar tyvärr inte :(. Jag vet att ni säger att det skall vara 44, men det blir lite clown-varning på min handled :)

IMG_2870.jpg
 
Topp