Du får se den 17e om vi träffas då.Spännande!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du får se den 17e om vi träffas då.Spännande!
Det gör viDu får se den 17e om vi träffas då.
Jag är mellan hundra till nittio procent säker på vilken det är ..Som sagt så var inköpet väldigt impulsivt. Sedan dök det upp något som jag åtrår högre.
Snö.....
![]()
Min kompanjon är sugen på att testa den där, kanske går att suga in honom i träsketSnö.....
![]()
Den kombon är inte att leka med. Mycket fint!
Smarrig!![]()
PAM111 - Smack back to basic.
Letade efter en 112 men hittade ingen klockren så det fick bli denna. Fördrar utan att blinka dessa äldre boetter framför de nyare tunnare så förhoppningsvis får denna stanna länge. Bar min 560 non stop i 8 veckor så jag har goda förhoppningar att denna får stanna länge.
Alltid rätt med en 111/112 , grattis igen![]()
Letade efter en 112 men hittade ingen klockren så det fick bli denna. Fördrar utan att blinka dessa äldre boetter framför de nyare tunnare så förhoppningsvis får denna stanna länge. Bar min 560 non stop i 8 veckor så jag har goda förhoppningar att denna får stanna länge.
Ruskigt snygg![]()
Letade efter en 112 men hittade ingen klockren så det fick bli denna. Föredrar utan att blinka dessa äldre boetter framför de nyare tunnare så förhoppningsvis får denna stanna länge. Bar min 560 non stop i 8 veckor så jag har goda förhoppningar att denna får stanna länge.
Beror ju på vem du frågar när det kommer till fördelar/nackdelar.. Men de största skillnaderna:Kan någon klok förklara skillnader och fördelar med pam510 vs pam111
Beror ju på vem du frågar när det kommer till fördelar/nackdelar.. Men de största skillnaderna:
111:
* Dubbelkupat glas
* ETA-verk (56h)
* Tjockare boett (15mm)
510:
* Enkelkupat glas (väldigt liten kupning)
* P5000 in-house verk med 8 dagars PR
* Tunnare boett (13.5mm tror jag)
* "8 days" på tavlan
Båda finns både med och utan sandwichtavla
Mycket hänger på hur du upplever det dubbelkupade glaset. Det kan ge en myskänsla av rang.Tackypperligt förklarat. Svår fight också med andra ord. Gillade min 510a och funderar på att skaffa en igen men då såg Man ju 111.
Underbart!Hösten är här - 587
![]()
Sluta så frön i mitt huvudHösten är här - 587
![]()
Glasringarna skiljer också. Proportionerna blir ganska olika. 111 känns djupare och klossigare. 510 känns plattare.Tackypperligt förklarat. Svår fight också med andra ord. Gillade min 510a och funderar på att skaffa en igen men då såg Man ju 111.
Glasringarna skiljer också. Proportionerna blir ganska olika. 111 känns djupare och klossigare. 510 känns plattare.
Grattis! Håller med till 100% ang boett och glas/glasring, när jag väl testat båda så blev det solklart.![]()
Letade efter en 112 men hittade ingen klockren så det fick bli denna. Föredrar utan att blinka dessa äldre boetter framför de nyare tunnare så förhoppningsvis får denna stanna länge. Bar min 560 non stop i 8 veckor så jag har goda förhoppningar att denna får stanna länge.
Panerai... Man kommer Alltid tillbaka![]()
Sluta så frön i mitt huvud
![]()
Vafan , jag har ju redan 4 pannor. Vad mer begär ni från migDu kommer ändå inte köpa, vi känner dig
Vafan , jag har ju redan 4 pannor. Vad mer begär ni från mig![]()
5Vafan , jag har ju redan 4 pannor. Vad mer begär ni från mig![]()
En per år har jag tänkt faktiskt..Precis! The fun ends