Mycket kärlek till 911:an i tråden igår; kan ju inte säga att jag tycker det är konstigt.. 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Brukar ha lite mer ordning, men ja.When in doubt, keep it simple
![]()
eller är ju så tråkigt.. så va man igång igen. Någon som känner igen sig
![]()
When in doubt, keep it simple
![]()
eller är ju så tråkigt.. så va man igång igen. Någon som känner igen sig
![]()
Hög som i tjock?Jag har en fråga...
Jag vill ha något som rent utseendemässigt påminner om PAM422.
Svart tavla, sub, 47mm, luminor, jaa men exakt som Pam422 men inte lika hög... Finns det?![]()
JappHög som i tjock?
Nix!Jag har en fråga...
Svart tavla, sub, 47mm, luminor, jaa men exakt som Pam422 men inte lika tjock... Finns det?![]()
Aha... Och då drar det ivägNix!
Du har egentligen bara Fiddyn som är så lik 422, men den är 0,3mm tjockare. Ska dock tilläggas att jag tycker den trots det upplevs sitta lite plattare än 422..
Jupp. Finns förvisso liknande (tillika grymma) Destro-modeller som 217 och 368, men de är precis som Fiddyn både limiterade, svindyra och tjocka..Aha... Och då drar det iväg
Men så om man söker en panna som är 47mm, luminor och sub är det bara Pam422 som finns...![]()
Aha, jävla skit.... Blir nog en fiddy dåJupp. Finns förvisso liknande (tillika grymma) Destro-modeller som 217 och 368, men de är precis som Fiddyn både limiterade, svindyra och tjocka..
Hell yeahFöresten, Paneristi sweden-edition kommer väl vara 47mm, sub, luminor, svart tavla och awesome?
Just det! Hade helt glömt bort Paneristi Sweden klockan. Hur ser det ut på den fronten?Hell yeah(så långt vi får ok från Panerai vad gäller tex tavelfärg. Vi kommer ju inte få göra en ren Fiddy-kopia..)
Förvänta dig dock ingen tunnis eftersom vi vill ha ett monsterkupat glas
Kan tillägga att i detta sammanhang om något kommer jag att säkra finansieringen av mitt ex med en såld njure om så krävs![]()
1068 (DACH-edition) presenterades ju bara för nåt halvår sedan och har ännu inte ens nått ut till köparna. I ljuset av bland annat det fick jag i dialogen med Panerai veta att de i grunden är positivt inställda till en potentiell Nordic eller Scandinavia Edition, men att vi skulle ta dialogen om ytterligare två år.Just det! Hade helt glömt bort Paneristi Sweden klockan. Hur ser det ut på den fronten?
Kan man typ betala dig nu för sweden-edition så tjejen inte får för sig att jag måste lägga alla pengar på helt oviktiga saker som en lägenhet...Hell yeah(så långt vi får ok från Panerai vad gäller tex tavelfärg. Vi kommer ju inte få göra en ren Fiddy-kopia..)
Förvänta dig dock ingen tunnis eftersom vi vill ha ett monsterkupat glas
Kan tillägga att i detta sammanhang om något kommer jag att säkra finansieringen av mitt ex med en såld njure om så krävs![]()
Härligt! Bara 12 månader kvar alltså till dialogen. Spännande1068 (DACH-edition) presenterades ju bara för nåt halvår sedan och har ännu inte ens nått ut till köparna. I ljuset av bland annat det fick jag i dialogen med Panerai veta att de i grunden är positivt inställda till en potentiell Nordic eller Scandinavia Edition, men att vi skulle ta dialogen om ytterligare två år.
Ett halvår har ju snart redan hunnit gå
Edit: jag ombads återuppta dialogen med Panerai redan efter 18 månader![]()
En bit ifrån men hur känns 514 eller 399?Jag har en fråga...
Svart tavla, sub, 47mm, luminor, jaa men exakt som Pam422 men inte lika tjock... Finns det?![]()
Ja 399 är ju billig framför alltEn bit ifrån men hur känns 514 eller 399?![]()
Var det ett krav?Ja 399 är ju billig framför allt![]()
Pris är sekundärt, kan alltid sälja en/två njurarVar det ett krav?![]()
How dare you?jag tycker att radiomirs är, hur ska jag uttrycka mig.... Just det, de är ful som stryk (personlig åsikt)![]()
Vi som träffat @Träff har insett att det inte direkt är frågan om några gråskalor i hans sätt att uttrycka sigPris är sekundärt, kan alltid sälja en/två njurar
Men luminor är ett krav då jag tycker att radiomirs är, hur ska jag uttrycka mig.... Just det, de är ful som stryk (personlig åsikt)![]()