• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Mycket kärlek till 911:an i tråden igår; kan ju inte säga att jag tycker det är konstigt.. :heart:

61CDC108-6C42-448A-A8EE-CBB47D73D013.jpeg

Jag har en fråga...
Jag vill ha något som rent utseendemässigt påminner om PAM422.
Svart tavla, sub, 47mm, luminor, jaa men exakt som Pam422 men inte lika tjock... Finns det? :)

Senast ändrad:
Jag har en fråga...
Jag vill ha något som rent utseendemässigt påminner om PAM422.
Svart tavla, sub, 47mm, luminor, jaa men exakt som Pam422 men inte lika tjock... Finns det? :)
Nix!
Du har egentligen bara Fiddyn som är så lik 422, men den är 0,3mm tjockare. Ska dock tilläggas att jag tycker den trots det upplevs sitta lite plattare än 422..

Aha... Och då drar det iväg :(
Men så om man söker en panna som är 47mm, luminor och sub är det bara Pam422 som finns... :banghead:
Jupp. Finns förvisso liknande (tillika grymma) Destro-modeller som 217 och 368, men de är precis som Fiddyn både limiterade, svindyra och tjocka..

Ett alternativ kan vara PAM375, a.k.a "Black Fiddy" om du kan tänka dig ett svart case. 16,5 mm, så lite tunnare än 422..

5B534682-FA6A-4DF4-ADBD-DA1AD398A2AE.jpeg

Nymans har en till salu för en rimlig penning..

https://www.nymansur.com/sortiment/...0375/panerai-luminor-special-edition-pam00375

Senast ändrad:
Föresten, Paneristi sweden-edition kommer väl vara 47mm, sub, luminor, svart tavla och awesome?
Hell yeah ;) (så långt vi får ok från Panerai vad gäller tex tavelfärg. Vi kommer ju inte få göra en ren Fiddy-kopia..)
Förvänta dig dock ingen tunnis eftersom vi vill ha ett monsterkupat glas :D

Kan tillägga att i detta sammanhang om något kommer jag att säkra finansieringen av mitt ex med en såld njure om så krävs :D

Senast ändrad:
Hell yeah ;) (så långt vi får ok från Panerai vad gäller tex tavelfärg. Vi kommer ju inte få göra en ren Fiddy-kopia..)

Kan tillägga att i detta sammanhang om något kommer jag att säkra finansieringen av mitt ex med en såld njure om så krävs :D
Just det! Hade helt glömt bort Paneristi Sweden klockan. Hur ser det ut på den fronten?

Just det! Hade helt glömt bort Paneristi Sweden klockan. Hur ser det ut på den fronten?
1068 (DACH-edition) presenterades ju bara för nåt halvår sedan och har ännu inte ens nått ut till köparna. I ljuset av bland annat det fick jag i dialogen med Panerai veta att de i grunden är positivt inställda till en potentiell Nordic eller Scandinavia Edition, men att vi skulle ta dialogen om ytterligare två år.

Ett halvår har ju snart redan hunnit gå ;)

Edit: jag ombads återuppta dialogen med Panerai redan efter 18 månader :)

Senast ändrad:

Kan man typ betala dig nu för sweden-edition så tjejen inte får för sig att jag måste lägga alla pengar på helt oviktiga saker som en lägenhet... :D

1068 (DACH-edition) presenterades ju bara för nåt halvår sedan och har ännu inte ens nått ut till köparna. I ljuset av bland annat det fick jag i dialogen med Panerai veta att de i grunden är positivt inställda till en potentiell Nordic eller Scandinavia Edition, men att vi skulle ta dialogen om ytterligare två år.

Ett halvår har ju snart redan hunnit gå ;)

Edit: jag ombads återuppta dialogen med Panerai redan efter 18 månader :)
Härligt! Bara 12 månader kvar alltså till dialogen. Spännande :)

Tillbaka
Topp