• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Har man sagt A får man säga P...... ;)
9AD5E67D-20BF-4121-829F-CA61F66F66C7.jpeg

Den här åsyftas. Bisarrt bra.

Svära i kyrkan? Kanske. Mycket åsikter om Due 38. Har någon testat en under en länge tid eller ägt en? Finns fåtal bilder i tråden.
Eftersom de allra flesta Paneraiägare i den här tråden är av manligt kön och anser att under 40mm (för min del under 43mm) på vilken klocka som helst är för kvinnor, asiater och barn, och att kronskyddet på en Due är oproportionerligt mot boetten, speciellt jämfört med andra Luminormodeller, så... nej. Det finns en eller två Due 42mm.

Eftersom de allra flesta Paneraiägare i den här tråden är av manligt kön och anser att under 40mm (för min del under 43mm) på vilken klocka som helst är för kvinnor, asiater och barn, och att kronskyddet på en Due är oproportionerligt mot boetten, speciellt jämfört med andra Luminormodeller, så... nej. Det finns en eller två Due 42mm.
@zippan
När jag köpte min 112:a av @Mw79 så klämde jag ca 20 sekunder på hans Due. Den var ”lyxig” på nåt sätt men jag fick inte den där Paneraikänslan som jag har med min 112.
Detta var som sagt under en väldigt kort stund och högst subjektivt så klart.

Tanken är nog från början att balansera mot subsek.
story-20141210145940-Rahmen_Bild_2014_Artcurial1copy.jpg
Ja jag är med så långt, och på denna funkar det. Men på de nyare klockorna tycker jag alla bokstäverna drar uppmärksamheten dit och gör klockan "överviktig" på högra sidan eller hur man ska säga. Så jag fattar grejen, den har historia mm men tycker jag det är snyggt? Nä :angel:

Ja jag är med så långt, och på denna funkar det. Men på de nyare klockorna tycker jag alla bokstäverna drar uppmärksamheten dit och gör klockan "överviktig" på högra sidan eller hur man ska säga. Så jag fattar grejen, den har historia mm men tycker jag det är snyggt? Nä :angel:
Du får välja helt själv. Jag älskar det. :)

Det kommer dessutom fler klockor nästa år med lite samma stil. Grattis.

Personligen tycker jag det är skitsnyggt! Enda anledningen att jag inte har en 590 är att den inte har sandwich. Och att den bara är 44mm. Och att jag inte tycker P5000 är sexigt, det är säkert ett bra verk, har själv haft det men det finns inte så mycket att titta på.

Efter PDay känns diskussionen som ofta pågår i den här tråden lite löjlig. Mängden Pre-A och Pre-V (utan sandwich) var avsevärd.

Tillbaka
Topp