• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Firar halvdagen med strap-byte, nya straps i lådan idag :) tack @peterc för smidig affär :happyhappy:
07AFFB4E-4671-4CB4-A483-6942757D76DC.jpeg
24DDD0E0-B436-43FC-B9C8-05E3E2F71B42.jpeg
Set ut att sitta perfekt, snyggt!
 
Hej på er alla!
Idag gjorde jag debut i denna värld med en 560 med sandwichtavla, -är riktigt nöjd.
Tack för trevlig och nyttig läsning i denna tråd!
 

Bilagor

  • 655FA327-4D25-4376-95C5-59078E3ECF24.jpeg
    655FA327-4D25-4376-95C5-59078E3ECF24.jpeg
    98.7 KB · Visningar: 1
  • 9D341BBD-383B-4566-B452-2F18FF9DA2ED.jpeg
    9D341BBD-383B-4566-B452-2F18FF9DA2ED.jpeg
    116 KB · Visningar: 0
Jag måste få tummen ur och serva min Explorer så att jag kan byta den mot en till Panna.. Iaf känner jag så nu. Är så sugen på en submersible och explorern gör faktiskt ingenting för mig.
372:an däremot.. Är alltid kul att slänga på handleden. :heart:

Jag vet ju inte hur länge det kommer hålla i sig, man vet ju aldrig med det här intresset.
Men det är både märkligt, intressant och lyckosamt att klockorna som på pappret och enligt andra skulle vara så bra och så perfekta OWG-klockor snabbt tråkar ut mig och denna fyrtiosjumillimetersklump är bland det bästa jag ägt i klockväg.

IMG_20191101_215458.jpg
 
Jag måste få tummen ur och serva min Explorer så att jag kan byta den mot en till Panna.. Iaf känner jag så nu. Är så sugen på en submersible och explorern gör faktiskt ingenting för mig.
372:an däremot.. Är alltid kul att slänga på handleden. :heart:

Jag vet ju inte hur länge det kommer hålla i sig, man vet ju aldrig med det här intresset.
Men det är både märkligt, intressant och lyckosamt att klockorna som på pappret och enligt andra skulle vara så bra och så perfekta OWG-klockor snabbt tråkar ut mig och denna fyrtiosjumillimetersklump är bland det bästa jag ägt i klockväg.

IMG_20191101_215458.jpg
Konstigt va? Jag har sålt iväg en Tudor Sub, Rolex Explorer och en Omega Seamaster på bara några få veckor för att det enda som intresserar mig är Panerai. Svårt att sätta fingret på vad det är men det är helt klart något med Panerai som ingen annan klocka har.
 
Konstigt va? Jag har sålt iväg en Tudor Sub, Rolex Explorer och en Omega Seamaster på bara några få veckor för att det enda som intresserar mig är Panerai. Svårt att sätta fingret på vad det är men det är helt klart något med Panerai som ingen annan klocka har.
Jag har haft en Panerai en månad och funderar på vilka klockor jag ska sälja för att kunna köpa en till..
 
Konstigt va? Jag har sålt iväg en Tudor Sub, Rolex Explorer och en Omega Seamaster på bara några få veckor för att det enda som intresserar mig är Panerai. Svårt att sätta fingret på vad det är men det är helt klart något med Panerai som ingen annan klocka har.
Ja, svårt att säga. Jag gillar att det verkar finnas en tröskel för Panerai. Kommer man över den på riktigt så är det som om alla nackdelar blir fördelar.
 
Kom att tänka på Johan Rheborgs pannor. Googlade mig till att han har en 311. Titan och nästan 2 cm tjock.
Men visst har han fler och i så fall vilken/vilka.

2F371F96-CBE9-4200-B393-DD2AE80610C9.jpeg


759E3359-293C-4766-8EBC-B67CF3667DAB.png
Hmm, Quinta Gelaudie ... det måste ju vara en släkting till Els, en inte helt okänd paneristi. :) (Vad gäller Rheborgs pannor så har jag inte den blekaste)
 
Tillbaka
Topp