• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kim

Panerai
_P1013738.JPG
_P1013752.JPG

Det var jag och @Kim från Combatstraps.
Var ett tag sedan jag använde de banden. Dock bra kvalitét.
_P4083325.JPG
_P4083373.JPG
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Den e svinbra. Någon här måste ju klippa en !!
Jag provade också att lägga en i kundkorgen för skojs skull och det gick utmärkt när jag besökte den engelska sidan. Med det sagt hade jag hellre sett något liknande men i 44mm.
Verkar råda en ganska stor koncensus kring två saker; dels att den är riktigt jäkla fin, och dels att nästan alla hade önskat den i 44 eller 47mm..
 

azcii

Patek
2-Faktor
Verkar råda en ganska stor koncensus kring två saker; dels att den är riktigt jäkla fin, och dels att nästan alla hade önskat den i 44 eller 47mm..
Jag föredrar också 44mm.. Men det finns ju folk med mindre handleder här (typ runt 16cm) som denna skulle sitta helt perfekt på :D Men självklart, alla har olika preferenser
 
  • Like
Reactions: K-S

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Verkar råda en ganska stor koncensus kring två saker; dels att den är riktigt jäkla fin, och dels att nästan alla hade önskat den i 44 eller 47mm..
Jag föredrar också 44mm.. Men det finns ju folk med mindre handleder här (typ runt 16cm) som denna skulle sitta helt perfekt på :D Men självklart, alla har olika preferenser
Jag provade en Submersible i 42mm för ett tag sedan och kom fram till att den förmodligen satt "bättre" på mina kycklinghandleder (17,5cm) än en 44mm gör. Men mycket med grejen som jag gillar på Panerai är att de nästa ska vara på gränsen till otympligt stora. Men just kombinationen av 42cm och drygt 14mm hög gör att jag mig lite osäker på hur välbalanserad den hade varit på armen.
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag provade en Submersible i 42mm för ett tag sedan och kom fram till att den förmodligen satt "bättre" på mina kycklinghandleder (17,5cm) än en 44mm gör. Men mycket med grejen som jag gillar på Panerai är att de nästa ska vara på gränsen till otympligt stora. Men just kombinationen av 42cm och drygt 14mm hög gör att jag mig lite osäker på hur välbalanserad den hade varit på armen.

Jag föredrar också 44mm.. Men det finns ju folk med mindre handleder här (typ runt 16cm) som denna skulle sitta helt perfekt på :D Men självklart, alla har olika preferenser

Handledsomkrets != hur klockan sitter på dig. Glöm inte bort det pojkar.
 
Topp