• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Går ju inte att beställa till Sverige!!!!!!!

Trodde du skoja men icke. Rätt så sjukt ändå.

9QOEn0L.png
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Fin klocka den gröna 42an. Tycker det är helt rätt att släppa den i 42, inte för att jag kommer köpa den utan att jag tror många andra vågar testa märket nu. Baksidan är givetvis att den bara säljs i de egna butikerna vilket försvårar för de nyfikna.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Fin klocka den gröna 42an. Tycker det är helt rätt att släppa den i 42, inte för att jag kommer köpa den utan att jag tror många andra vågar testa märket nu. Baksidan är givetvis att den bara säljs i de egna butikerna vilket försvårar för de nyfikna.
Både ja och nej kanske. De riktigt stora kundgrupperna man vill åt är förmodligen amerikaner och kineser och dessa har inte särskilt långt att ta sig till en boutique, iallafall inte i Kina med omnejd. För europeerna är väl förmodligen tanken att dessa rätt enkelt kan ta sig till antingen London, Paris eller München för att hämta ut/testa klockan.

Sedan tycker jag det är synd att den inte kommer ut till AD eller som en klocka i det ordinarie sortimentet, men det har Panerai förmoldigen räknat både en och två gånger på.
 

Tvkd5

Cartier
2-Faktor
Både ja och nej kanske. De riktigt stora kundgrupperna man vill åt är förmodligen amerikaner och kineser och dessa har inte särskilt långt att ta sig till en boutique, iallafall inte i Kina med omnejd. För europeerna är väl förmodligen tanken att dessa rätt enkelt kan ta sig till antingen London, Paris eller München för att hämta ut/testa klockan.

Sedan tycker jag det är synd att den inte kommer ut till AD eller som en klocka i det ordinarie sortimentet, men det har Panerai förmoldigen räknat både en och två gånger på.
Ligger väl i tiden att det inte ska vara för lätt att köpa grejer heller...
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Nu får man ta allt med en nypa salt men upplevelseklockorna är de som ska vara de limiterade modellerna. Övriga tolkar jag som att Panerai inte stänger dörren helt för fortsatta serier.
Som sagt, finns flera rykten än sanningar i den här frågan.
Tydligen ska de dra ner väldigt mycket på antalet limiterade. Det är dock inte lika illa som Omega som anser att närmare 6000 ex är limiterat :banghead:
33st som Panerai Comsubin är vad jag kallar limiterat.
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Nu får man ta allt med en nypa salt men upplevelseklockorna är de som ska vara de limiterade modellerna. Övriga tolkar jag som att Panerai inte stänger dörren helt för fortsatta serier.
Som sagt, finns flera rykten än sanningar i den här frågan.

This this this! Panerai är riktigt veliga kring hur många exempel de ska göra av klockor, och serier.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Dagens Panna - 572 på nytt band:)
5B7A325F-63AB-49D1-9B53-C9EB24136A5C.jpeg
Svart läder i all ära, men det är ändå något särskilt med bruna band. Är den liknande färgen i tröjan ett medvetet val?
Den här gången har de officiellt gått ut med att de endast gör den i 500 ex .. tror många skulle bli sura om de tillverkade 500 till nästa år i samma utförande

Screenshot_20191105-185053_Chrome.jpg
Precis, men det går kanske att argumentera för att 44mm är ett annat utförande? ;)
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Njae, inget supermedvetet val. Brukar försöka hålla skor, bälte och klockband i någorlunda samma kulör, resten blir lite som det blir.
Svart läder i all ära, men det är ändå något särskilt med bruna band. Är den liknande färgen i tröjan ett medvetet val?

Precis, men det går kanske att argumentera för att 44mm är ett annat utförande? ;)
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Fick confirmed att den är boutique exclusive, för det hängde i luften förut, men inget konkret svar om den var limiterad eller ej. Och då söp jag ändå ner en utav Panerais representanter efteråt utan något ändrat svar...
Jag tycker helt klart du är värd en medalj för försöket med alkoholbestickning, även om resultatet inte ändrades!
 

Magnusen

Panerai
2-Faktor
Fick confirmed att den är boutique exclusive, för det hängde i luften förut, men inget konkret svar om den var limiterad eller ej. Och då söp jag ändå ner en utav Panerais representanter efteråt utan något ändrat svar...

Haha snyggt :D
Men att den var BE var väl klart från start? Var väl inga vanliga AD som hade 995.
Får hoppas att den är limiterad så de inte gör
som omega och spottar ut LE serier på flera tusen.
 
Topp