• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

azcii

Patek
2-Faktor
En annan grej jag fann på Internet (närmare bestämt på Rolexforums-panerai-gren), från någon Hodinkee-video och nu är det någon som sett de här live och skvallrat.
upload_2019-5-15_10-50-48.png

PAM 914 - 8-dagars base, som 560 men ecru och inte "8 days" på urtavlan utan "8 giorni"
PAM 915 - 8-dagars marina, som 510, med 8 giorni men utan "Marina"
Och de andra två är motsvarande fast i titan. Ganska skojigt skulle jag säga. Jag vill ha en 914, fast jag skulle väl behöva göra mig av med 416 då kanske. :)

Skönt att det börjar hända lite, var lite stiltje på ryktesfronten...
Nu när jag läser ditt ursprungliga inlägg ser jag dessutom att det var du som påpekade det :D
 

Bondegatan

Cartier
2-Faktor
Någon här som kan tipsa mig i beslut?
Lämnade in min PAM510 på service precis.
Fick bifogat kostnadsförslag.

Dum fråga men, byte av bezel på denna klocka är inte hela caset antar jag? Har åkt på två dings så antar att det är detta urmakaren noterat. Så det skulle då vara polering och byte för att få den i toppskick!? Som jag tolkar det.

Vad hade ni beställt?
 

Bilagor

  • D83A38D3-DA63-4689-ABED-6445CC3588BB.png
    D83A38D3-DA63-4689-ABED-6445CC3588BB.png
    67.8 KB · Visningar: 1

Magnusen

Panerai
2-Faktor
Någon här som kan tipsa mig i beslut?
Lämnade in min PAM510 på service precis.
Fick bifogat kostnadsförslag.

Dum fråga men, byte av bezel på denna klocka är inte hela caset antar jag? Har åkt på två dings så antar att det är detta urmakaren noterat. Så det skulle då vara polering och byte för att få den i toppskick!? Som jag tolkar det.

Vad hade ni beställt?

Har du nån bild på klockan?
 

azcii

Patek
2-Faktor
Någon här som kan tipsa mig i beslut?
Lämnade in min PAM510 på service precis.
Fick bifogat kostnadsförslag.

Dum fråga men, byte av bezel på denna klocka är inte hela caset antar jag? Har åkt på två dings så antar att det är detta urmakaren noterat. Så det skulle då vara polering och byte för att få den i toppskick!? Som jag tolkar det.

Vad hade ni beställt?
Yes , 510 har separat bezel.

Jag hade kört på service och inte bytt ut några delar?

Varför ska visarna bytas ut?
 

Bondegatan

Cartier
2-Faktor
Yes , 510 har separat bezel.

Jag hade kört på service och inte bytt ut några delar?

Varför ska visarna bytas ut?
Hade ni polerat? Verkar vara en delad fråga?

Vet ej med visarna, får ringa imorn och fråga.
Vill minnas att jag har ett märke på bezeln och ett långt ner på caset. Så den undrar jag om de kan få till med polering ens...
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Yes , 510 har separat bezel.

Jag hade kört på service och inte bytt ut några delar?

Varför ska visarna bytas ut?
Är det inte det vanliga? Att om man tar bort visarna ur urverket så kan de skadas lite lätt så att de eventuellt kan gå sönder när man stoppar i dem och paja helt efter ett tag? Var det någon som sa...
 
Topp