• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jsg harcett panerai original gummi som knappast kommer bli använt av mig, ligger det nåt värde i ett sådant så det är värt att sälja, eller är det bättre å låta det ligga kvar i lådan med annat ifall jag vill sälja klocksn senare?
 
Jsg harcett panerai original gummi som knappast kommer bli använt av mig, ligger det nåt värde i ett sådant så det är värt att sälja, eller är det bättre å låta det ligga kvar i lådan med annat ifall jag vill sälja klocksn senare?
Ett gummi ingår i alla set så om du ska sälja i framtiden så kommer du garanterat få frågan vart gummit är, så jag skulle låta det ligga i lådan. Om det inte är ett extra gummi förstås…
 
Suget minskar ju inte när man provar den
20240704_144842.jpg
 
Okej, nice 👌🏻 Är det glaset om inte är original? Eller vilka modeller har det välvda glaset?
Det är bara glaset som är bytt till plexi (som är lite mera välvt). Allt annat är orört förstås. Jag vet inte vilka modeller som har/hade plexi som standard, men det kan säkert någon här inne berätta mer om..
 
En fråga till er Panerai ägare. Jag har sett att det finns några 40mm modeller och vill gärna veta hur de sitter på handleden. Min handled är cirka 17,5cm, vad tror ni?
 
En fråga till er Panerai ägare. Jag har sett att det finns några 40mm modeller och vill gärna veta hur de sitter på handleden. Min handled är cirka 17,5cm, vad tror ni?
De nyare 40mm (från 2020-talet) sitter närmare handleden och därmed bättre än de äldre (från 00-talet), generellt, det finns undantag. Vill man att en klocka inte ska ta så mycket plats i anspråk på handleden, så är de och 38mm due bra. Jag har något större handleder än du, knappt 18mm, jag tycker att en 40mm omega sitter som en påse skridskor i jämförelse med de båda Panerai-varianterna ovan pga dess runda baksida och tjocklek, och en 40mm rolex är alldeles för liten (a.k.a. damklocka). Här är min minsta klocka som är en 42mm. Jag föredrar 44mm och ibland även 47mm.
IMG_1226.jpeg
 
En fråga till er Panerai ägare. Jag har sett att det finns några 40mm modeller och vill gärna veta hur de sitter på handleden. Min handled är cirka 17,5cm, vad tror ni?
Här är 40mm på 16-16,5cm handled. Den ser rätt stor ut på bilden men ser liten ut i verkligheten. Dock beror det i slutändan hur du vill att den ska sitta på din handled. Jag tycker 42mm sub sitter bäst på mig. 42 due sitter också bra.

IMG_0549.jpeg
 
Tillbaka
Topp