Blått blått Blonzo...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sitter och lyssnar på dina urbildningsradion-avsnitt för tredje gången. Mycket bra!Blått blått Blonzo...
![]()
Fint att höra!Sitter och lyssnar på dina urbildningsradion-avsnitt för tredje gången. Mycket bra!
Till alla som frågar om glaset på 992
![]()
![]()
![]()
![]()
Fyfan va den är bra. Så många mysiga saker i en.Till alla som frågar om glaset på 992
![]()
![]()
![]()
![]()
931 också?Tror den är släppt i boutiquer redan
Om distributionen har gått som den ska så, ja ... men den är ju inte boutique-only så du får väl fråga din AD om de kan ta hem den till dig.931 också?
Förlåt, men 1-2 veckor var verkligen lite naivt.Frustrerande att vara utan pannan. Lämnade in på service utan att tänka så mkt. Trodde lite naivt på 1-2 veckor men nu får jag den troligen inte förrän efter julAja, ville bara få det sagt.
Keep up alla magiska wrist shots.
... till en Boutique för att hämta ut 992.
Köper inte Panerai hos AD. De är så sjukt överprisade i Sverige.Om distributionen har gått som den ska så, ja ... men den är ju inte boutique-only så du får väl fråga din AD om de kan ta hem den till dig.![]()
Är de dyrare hos AD i Sverige jämfört med andra länder? Jag har kollat runt lite i här i Nederländerna och fått ungefär samma priser, plus/minus några kronor för värdelös kronkurs.Köper inte Panerai hos AD. De är så sjukt överprisade i Sverige.
Ska vara helt ärlig och säga att jag inte kollat Panna-priser det senaste året.Är de dyrare hos AD i Sverige jämfört med andra länder? Jag har kollat runt lite i här i Nederländerna och fått ungefär samma priser, plus/minus några kronor för värdelös kronkurs.
@Ernesto hos Krons kan skicka om det är din lokalisering som är problemetNaiv fråga, men det är ingen som har ett grönt 24mm gummi att sälja?
![]()
Om du vill ha nytt så kan jag köpa idag och ta med till ösund imorgon.Naiv fråga, men det är ingen som har ett grönt 24mm gummi att sälja?
![]()
Jaja, men nu pratar du ju gråhandlare, som får ner priserna bl.a. genom att flytta klockor utan att själva betala tull/moms mellan länder. Du kommer inte få tag på en 931 från gråhandlare redan idag.Ska vara helt ärlig och säga att jag inte kollat Panna-priser det senaste året.
Har tidigare köpt 2 st från Tyskland via C24 och då har det varit en rejäl skillnad i pris. Skillnaden är så stor att du kan ha klockan i ett år eller så och sälja den begagnad för ungefär samma pris som du gav.
Nymans 88.000:-
https://www.nymansur.com/sortiment/panerai/luminor/pam00372/luminor-47mm-pam00372
C24 (Tysk handlare) 72.653:- (€-kurs 10.7)
https://www.chrono24.se/panerai/lum...acciaio-ref-pam-372-saphirglas--id4013655.htm
Klart jag pratar gråhandlare. Jag köper ju inte Panna från AD som jag skrev i första inläggetJaja, men nu pratar du ju gråhandlare, som får ner priserna bl.a. genom att flytta klockor utan att själva betala tull/moms mellan länder. Du kommer inte få tag på en 931 från gråhandlare redan idag.
Vore riktigt schysst! Slänger iväg ett smsOm du vill ha nytt så kan jag köpa idag och ta med till ösund imorgon.
Okej.Klart jag pratar gråhandlare. Jag köper ju inte Panna från AD som jag skrev i första inlägget
Många gråhandlare har direktkontakt med AD och kan få tag på det mesta.
I handen?Okej.
Har du någon bra gråhandlare i handen då?![]()
I orten?I handen?![]()
Fel ”orten”?I handen?![]()
Haninge.Fel ”orten”?