• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Alla Panerais oem-läderband är för tunna för klockorna de är ämnade för. #unpopularopinion
”Alla” är kanske att ta i men jag fick hem ett OEM JV 26-22 band fr forumet häromdan till min nyligen inköpta 372:a och blev alldeles lyrisk när det kom hem för jag var övertygad om att det skulle passa till mitt OEM viklås som blivit över fr en 177:a jag ägde för länge sen. Började skruva och dona (ni som ägt ett Panerai viklås med den lilla lilla skruven vet vad jag menar…) bara för att sen inse att bandet ändå var nån tiondels mm för tjockt…😣 Men jädrigt tunnt var det för en maffig klocka!! ☹️

Jag kommer inte leta åt dig eftersom det gör sig skyldigt till märkesintrång
Det där stör mig också tyvärr, men det är ett grymt band i övrigt! Min fru är IP Director på ett svenskt bolag på Nasdaq large cap, så jädrigt känsligt ämne vid middagsbordet… Hon är dock helt ointresserad av klockor så det flyger som tur är lätt under radarn 😅😬 Ska se om man kan få bort texten på nåt sätt…

Laddar inför SuperBowl inatt. ❤️
Mästarringen med (enda dagen per år som jag bär den). 🥳
IMG_5362.jpeg
IMG_5360.jpeg
WTF!! Story please 🙏 Eller är den bara inköpt på pantbanken…?

Efter några år utanför ”Paneraifamiljen” fick jag möjlighet att köpa denna klockan av en vän.
På certifikatet står ingen modellbeteckning men jag misstänker att det är en PAM 004B, inköpt 2001 från en AD i Tyskland
Någon som kan hjälpa mig och bekräfta alt om ni har någon annan tanke

Bilagor

• IMG_9197.jpeg
    IMG_9197.jpeg
    355.7 KB · Visningar: 2
  • IMG_9199.jpeg
    IMG_9199.jpeg
    308.5 KB · Visningar: 2
Efter några år utanför ”Paneraifamiljen” fick jag möjlighet att köpa denna klockan av en vän.
På certifikatet står ingen modellbeteckning men jag misstänker att det är en PAM 004B, inköpt 2001 från en AD i Tyskland
Någon som kan hjälpa mig och bekräfta alt om ni har någon annan tanke
Vad står det för OP-nummer på baklocket?

Det där stör mig också tyvärr, men det är ett grymt band i övrigt! Min fru är IP Director på ett svenskt bolag på Nasdaq large cap, så jädrigt känsligt ämne vid middagsbordet… Hon är dock helt ointresserad av klockor så det flyger som tur är lätt under radarn 😅😬 Ska se om man kan få bort texten på nåt sätt…
Man behöver inte arbeta med det för att fatta att all kopiering, plagiering och andra eventuella omskrivningar av detsamma är fel. Finns inga ursäkter att köpa fake.

Tack, fick bekräftat att det är en PAM004.
har du någon uppfattning vad det kostar att ansluta sig till Pam.Guard och vad är fördelarna?
Det kostar inte. Fördelen är att man lätt går reda på om serienumret till klockan är äkta eller inte, vilket ger en hint om klockan är det.

Haf man en nyare klocka, så får man också en lång garantitid för urverket.

Det kostar inte. Fördelen är att man lätt går reda på om serienumret till klockan är äkta eller inte, vilket ger en hint om klockan är det.

Haf man en nyare klocka, så får man också en lång garantitid för urverket.
Okej och tack för uppdateringen, tvivlade aldrig på äktheten då jag känner säljaren väl.

Får man diskutera marknadsvärde i tråden?
Någon som kan uppdatera mig isf
Stor box(modell med lås) inte den enkla jag hade till en PAM0061D som jag ägde för en herrans massa år sedan, cert, servicehistoriken är okänd, givetvis spår av användning på en 25 år gammal klocka men i väldigt fint skick.

Tillbaka
Topp