• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tack @peterc för sista pusselbiten för gröna trion.

20191122_170334.jpg

Okej. Men finns det nånting speciellt man kan kolla på själv? Har ju urverkets nummer som stämmer med certifikatet. Plus full set med allt som ska ingå. Plus att urverket verkar ju se ut som det gör på dom andra som säljs ute på nätet?
Det låter ju som att du borde kunna vara trygg.

Det här "kolla med AD" som folk säger har jag förstått inte fungerar, att de inte vill kolla modeller som de inte själva sålt eller så. Jag brukar traska till Kaplans (fast de har iofs en gång sagt att min klocka var falsk fast den inte var det, vilket också AD gjorde :D).

Alltså, det här med att man ojjar sig i den här tråden över att service på pannan tar för lång tid ... det verkar funka ... för idag hörde Krons av sig, de hade fått tillbaka min klockan från Panerai, 2 veckor före senast beräknad tid.

So, without further ado, hej kära beresta kompis från Istanbul. Nu har du varit i München också. Innan dess var du i Spanien och Lichtenstein, på egen hand.

IMG_5224.jpeg
IMG_5225.jpeg
IMG_5226.jpeg

Herr 613 har fått nya wirelugs och skruvar, urverket servat, utbytta visare (ecru till ecru, I don't care) och även om inte Panerai har specat det så har de polerat lite på något vis på keramiken också. Visste inte att de kunde, men jag hade ett par skrapmärken på baksidan som helt klart är borta nu.

Nu får det åka premiärtur på Mays Berlin Marea. Vad tycker ni?

Alltså, det här med att man ojjar sig i den här tråden över att service på pannan tar för lång tid ... det verkar funka ... för idag hörde Krons av sig, de hade fått tillbaka min klockan från Panerai, 2 veckor före senast beräknad tid.

So, without further ado, hej kära beresta kompis från Istanbul. Nu har du varit i München också. Innan dess var du i Spanien och Lichtenstein, på egen hand.

IMG_5224.jpeg
IMG_5225.jpeg
IMG_5226.jpeg

Herr 613 har fått nya wirelugs och skruvar, urverket servat, utbytta visare (ecru till ecru, I don't care) och även om inte Panerai har specat det så har de polerat lite på något vis på keramiken också. Visste inte att de kunde, men jag hade ett par skrapmärken på baksidan som helt klart är borta nu.

Ja på Kombon

IMG_5224.jpeg
IMG_5225.jpeg
IMG_5226.jpeg

Som gjorda för varandra, 5 av 5 på den...

Det låter ju som att du borde kunna vara trygg.

Det här "kolla med AD" som folk säger har jag förstått inte fungerar, att de inte vill kolla modeller som de inte själva sålt eller så. Jag brukar traska till Kaplans (fast de har iofs en gång sagt att min klocka var falsk fast den inte var det, vilket också AD gjorde :D).

Nu menade jag iaf en äkthetskontroll, brukar de väl kunna fixa mot en peng, alternativt kaplans.

IMG_5224.jpeg
IMG_5225.jpeg
IMG_5226.jpeg

Plötsligt händer det ;) snygg combo.

Okej. Men finns det nånting speciellt man kan kolla på själv? Har ju urverkets nummer som stämmer med certifikatet. Plus full set med allt som ska ingå. Plus att urverket verkar ju se ut som det gör på dom andra som säljs ute på nätet?
Jag tycker den ser äkta ut. Har också svårt att se att någon skulle göra en så pass "gedigen" replika med fullset etc. på en så pass gammal modell och mig veterligen inte så jättepopulär modell.

Tillbaka
Topp