• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Såg jag rätt om att det stod "exclusive edition" på deras story?
Fyller på med lite mer info från Panerais instagram:
"A celebration of a living legend.

Two watches as a tribute to the cricketing icon and Indian brand ambassador Mahendra Singh Dhoni.

Two exclusive Luminor editions with engraved case-back with MS Dhoni’s signature, his cricketing image and the number 183 that symbolizes his highest score in one-day international Cricket."

Så ja två exclusive editions och allt vad det innebär...

Fyller på med lite mer info från Panerais instagram:
"A celebration of a living legend.

Two watches as a tribute to the cricketing icon and Indian brand ambassador Mahendra Singh Dhoni.

Two exclusive Luminor editions with engraved case-back with MS Dhoni’s signature, his cricketing image and the number 183 that symbolizes his highest score in one-day international Cricket."

Så ja två exclusive editions och allt vad det innebär...
Boutique editions för just den butiken?

Panerai Cricket Edition. WR 0m
Screenshot_20191127-193753__01.jpg
Screenshot_20191127-193800__01.jpg

300m på GMTn och 50m på flybacken!

Kan inte ladda upp bild som krävs för Pam.guard...formatet stöds inte...tips...någon?
Bild från iPhone i format .HEIC funkar inte.
provat att byta ändelse till jpg eller jpeg...men den vill inte ta formatet.

Kan inte ladda upp bild som krävs för Pam.guard...formatet stöds inte...tips...någon?
Bild från iPhone i format .HEIC funkar inte.
provat att byta ändelse till jpg eller jpeg...men den vill inte ta formatet.
Kan du inte använda en dator för ändamålet? Jag skickade över filen till min Mac och körde Preview.app och ändrade lite i filen samt sparade till jpeg.

Hittade en lösning...
När jag använda Airdrop för att flytta filen mellan IPhone och MacBook , gick inte bilden att ladda upp, men när jag mailade den till mig själv, och sparade om den, funkade det.
Ingen aning om varför, men det funkade.:)
Spännande. Jag airdroppade.

Har jag tolkat pam.guard rätt i att den förlängda garantin är låst till mig?

"The Panerai Pam.Guard program is limited to individuals only and to one account per individual. Your participation in the Panerai Pam.Guard program may not be sold, transferred or assigned to, or shared with, anyone else."
Det stod någonstans i villkoren att den gällde alla senare ägare, inte bara den första. Det stod även att bara privatpersoner kunde registrera, inte företag. Tolkar att det var det sistnämnda det menade även i den texten du nämnde.

För min 190 från -06 kräver dom att jag laddar upp en bild på kortet. Denmark väl den jag äger som ligger längst ifrån förlängd garanti hursomhelst!

Hehe. Det gav mig lite också, trots att jag har ett spreadsheet i molnet.
Egentligen rätt smart grej för att motverka stölder. Många tillverkare stryper ju service som inte görs hos AD och i vissa fall bara in-house. Med ett enkelt sökbart register online så kan man hålla lite bättre koll och upptäcka stulna klockor. Kan tänka mig att det är en del av tanken (guard).

Tillbaka
Topp