• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

249
E4EF61F2-604E-452E-8F8A-4DBE17C8068B.jpeg

Jag använder typ inte mitt.. Insett att blå inte riktigt är min färg. Synd att det bara ligger i lådan, så om någon är intresserad av att köpa ett i princip oanvänt stämplat Paneristi Sweden band (tror jag har #3/8) , 24/24, 125/80 , får ni dra ett PM :) Kan lägga upp bilder när jag är hemma
Jag instämmer med föregående talare. Och tillägger att om du har nummer 3 så är du i min låda å rotar. :)

Jag tycker att bandet blev kalas, men jag är också svag för blå band. Nu väntar vi egentligen bara på att framförallt @metamorfos kampanj för att vinna "hearts and minds" ska ge resultat så att jag faktiskt köper en panna som bandet kan nyttjas till.
Du blandar ihop det med soppan du äter om dagarna för att få din skrala ekonomi att gå ihop.

Jag kan inte komma ihåg att det var någon nämnvärd skillnad. Dock var ju tavlorna helt olika så lite svårt att jämföra.

Jag hade kört på safir ...
Absolut inget negativt i min bok.. Förstår charmen med plexi och det är riktigt mysigt med reoprna, men jag har jämfört min förra 372(plexi) med @MaziK s 605 (safir-varianten) och har kommit fram till att kupat safirglas aldrig kommer bli en dealbreaker för mig.

Utifrån infon gällande ”extended” så förstod jag inte om det är samma villkor som för ”vanliga” garantin. Någon som vet/förstår?
Hur som, klocka reggad.

628823F0-BA13-4E48-8010-2C479A4C596A.png

Säkert tagits upp hundra, kanske till och med tusen gånger i den här tråden, men vilka bandmakare finns/använder ni?
De här är de jag vet/använder.
Oddface
Mays-Berlin
Oleg
Sanders
Jag använder bara OEM band. @Palenkovich gjorde tidigt klart för mig att bara snåla människor inte enbart kör OEM band. Det kanske är därför jag bara bara har 7 band till min. :happyhappy:

Måste jag ha papperna för att kunna regga? Eller räcker baklocket ?
Du behöver garantikort eller ett foto på garanti boken för att kunna regga pam guard för en del äldre modeller. Min 416 gick igenom utan problem men 602 och 613 ville de kika på manuellt, men nu är de också igenom (fast utan garanti såklart)

Tillbaka
Topp