• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Förmodligen lite tunnare pga verket. I 3646 och omodifierade 6152 sitter Rolex-verk (cal 618).. I den modifierade 6152 du postade (med subsekund) sitter ett lite tjockare 8 dagars Angelus-verk (cal 240).
Jag vill minnas att det står i min tjocka Panerai-bok att glaset är tjockare / har en annan form, så jag tänker att de kan vara typ lika tjocka pga det. 3646 är i alla fall tjockare än 720/721.

A8FACBC1-B1E3-4D1F-8DAC-36EFC6FE5128.jpeg
74C99F47-BC0C-4985-B145-6FFC6A1EB979.jpeg
249

Den är vacker. Jag har verkligen fastnat för de blåa visarna jämfört med guld som jag hade i 424, som tur är har jag sådana bra i 720. Jag noterar också att det är lite korvigare index (nedsänkta och uppbulliga) än på 424, som har mer målat och platt. Härlig skillnad. Undrar om jag fortfarande hade haft en California om det hade varit en 249 från början.

Men, jag hade inte koll på att det satt ett ETA/Unitas 6497 i den där. Tänkte i min enfald att det var ett P.3000, vilket är korkat då 249 tillverkades 2006, långt före P.3000.

Men, jag hade inte koll på att det satt ett ETA/Unitas 6497 i den där. Tänkte i min enfald att det var ett P.3000, vilket är korkat då 249 tillverkades 2006, långt före P.3000.

Det er OP X/ ETA 6497. Jeg synes det er helt topp. 249 er en god del lavere enn tilsvarende med P.3000. Også er det sjeldent behov for service og om den skulle trenge service er urverket så lett å skru på.
Jeg er strålende fornøyd.

Min bröder!!

någon som vet när det kommer en 47 mm Sub som inte är automatiskt utan datum och utan keramisk vridring??
@metamorfos @Palenkovich @mårt @Matts @Caravelle33 @azcii @Ernesto @Nymans Ur 1851 @KRONS @Compiss @Träff
SIHH 2020 i april, kanske? :) Men knappast. De lär behålla automatverken med datum på subbarna ...
What he said.. Har mycket svårt att se en manuell datumlös Sub i närtid..
Dock den obligatoriska brasklappen för att inget verkar heligt under JMP..

Tillbaka
Topp