• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Försökt läsa på vad Antimagnetic innebär för specs? Vet att mina Sinn höll 80.000 mT men lyckas inte hitta info om 1389?

Ser att 389 klarar 40.000 A/m dvs 500 Gauss.

Den har soft iron inner case.

Borde vara samma för 1389.
yes. Tack
8915157E-B42C-43E3-A2ED-36518194726A.jpeg

Grattis 👍 1389 är förbannat bra, kanske den 47mm sub som jag trivdes bäst med när jag hade den ”back in the days”
Ja, jag har insett att jag är långt ifrån unik i mina val av modeller. 😀

Hade egentligen ”bestämt” mig för en 44 mm Sub typ 1229 men tycker nog 1389 är lite snyggare och så lockade titan (och priset)

Fast magnetism är ju ett verkligt problem som jag stött på rätt många gånger. Lätt fixat med avmagnetiserare men hande helst sluppit.
”Många gånger”. Då lever vi olika. Har förstått att det kan bli problem om man exempelvis arbetar i klädbutik med stark magnet för avlarmning av plagg. De absolut flesta upplever inte detta.

- De flesta moderna mekaniska klockorna har en spiral i ett material som tål tillräckligt mycket magnetism för att göra det till ett ickeproblem.

Senast ändrad:
”Många gånger”. Då lever vi olika. Har förstått att det kan bli problem om man exempelvis arbetar i klädbutik med stark magnet för avlarmning av plagg. De absolut flesta upplever inte detta.

- De flesta moderna mekaniska klockorna har en spiral i ett material som tål tillräckligt mycket magnetism för att göra det till ett ickeproblem.
Ja eller ett annat yrke eller intresse som involverar magnetism. Oavsett har det varit ett problem för mig vid ett flertal gånger men tar istället av mig klockan nu.

Hej tråden.

Är novis inom klockor och nästan helt okunnig när det kommer till Panerai. Vill dock gärna ge mig in i Paneraivärlden då jag tycker det är några av det ballaste klockorna som finns.
Jag har span på en radiomir 00210 från en certifierad handlare på c24, dock utan box och papper. Vågar man köpa utan och vad är ett rimligt pris? (Enligt utsago i mycket bra skick och servad 2018)

Tack på förhand för Hjälp och förmodligen utbildning ✌️

JesLun

Hej tråden.

Är novis inom klockor och nästan helt okunnig när det kommer till Panerai. Vill dock gärna ge mig in i Paneraivärlden då jag tycker det är några av det ballaste klockorna som finns.
Jag har span på en radiomir 00210 från en certifierad handlare på c24, dock utan box och papper. Vågar man köpa utan och vad är ett rimligt pris? (Enligt utsago i mycket bra skick och servad 2018)

JesLun
Hej. Och välkommen 🤗
Är den servad av Panerai? Och finns det dokumentation på detta?

Hej tråden.

JesLun
Absolut, köp säljaren. B&P är överlag viktigt för många paneristis så den borde vara rejält billigare än en fullset.

Hej. Och välkommen 🤗
Är den servad av Panerai? Och finns det dokumentation på det detta?
Tack 😊
Fel av mig. Handlaren heter vintage Times Stockholm och de säger att de har (eller har koppling till) en urmakarmästare som kontrollerat klockan och det finns inget servicebehov enligt utsago. Den ska vara inlämnad eller köpt från svensk kund.

Ja eller ett annat yrke eller intresse som involverar magnetism. Oavsett har det varit ett problem för mig vid ett flertal gånger men tar istället av mig klockan nu.
Jag hade en bilbarnstol som magnetiserade min klocka säkert 10 gånger innan jag förstod att det var magneterna i axelremmarna jag kom emot.

Var sjukt irriterande, köpte till och med en avmagnetiserare för typ 100:- på Amazon.

Men förutom det har det inte varit några problem för mig heller.

Hej tråden.

JesLun
Jag skulle ALDRIG köpa en Panerai utan box och papper.

Tillbaka
Topp