• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Min bröder!!

någon som vet när det kommer en 47 mm Sub som inte är automatiskt utan datum och utan keramisk vridring??
@metamorfos @Palenkovich @mårt @Matts @Caravelle33 @azcii @Ernesto @Nymans Ur 1851 @KRONS @Compiss @Träff
Jag tror inte det kommer någon manuell sub. Submersible är deras "modernare och sportigare" pannor där man testar nya material etc. Har svårt att se framför mig att man lägger in ett manuellt urverk , blir lite fel

915

77A5CF12-2B04-49ED-B6C8-BAEFAC99E65C.jpeg

Är det någon här som har erfarenhet av Sword straps?
Jag köpte tre band av honom till min första Panerai för 1,5 eller nåt år sedan. Testa att söka så kanske det kommer upp.
Gillar att man ser vad banden kostar på hemsidan. De såg ut som på bilderna och jag var allmänt nöjd. Har inte provat Mays mfl som de flesta i tråden rekommenderar men generellt inget att klaga på.

Jag har några stycken, är det ngt specifikt eller rent allmänt? Han är bra att ha att göra med, har diskuterat mig fram via DM på Instagram. Sista köpet var ett Flottiglia, vansinnigt mjukt och skönt...
Här på 3 olika klockor...
20191220_171901.jpg

20191129_215558.jpg

20191210_135240.jpg
De jag köpte. Mjuka o fina, bra kvalitet. Hålen var lite små i början men det ordnades ganska snabbt.
upload_2019-12-22_15-45-26.jpeg
Det lutar åt att jag beställer något från honom men har inte haft med honom att göra tidigare. Kul att höra att ni har positiva erfarenheter.

Till er BMG ägare (@Caravelle33 @micke_s )
Vad var det som tilltalade er? Gillar den och tycker materialet är coolt, men upplevs den annorlunda än en sub i stål?
Det jag gillar framförallt är ju den blå tavlan. Den känns och ser ut som titan men är såklart lättare än stål. Nu har jag ju bara haft den i ett par dagar men den skall ju vara mindre repkänslig än stål. Men det var inte bmg caset som var avgörande för mig, om den varit i stål eller titan med den tavlan så hade köpt den likaväl

Ångest och vånda så här innan jul.

Sålde min underbara 682a för ett test. Nu är jag i tagen för att köpa igen men kan inte bestämma mig för 682 eller 973.

Det som jag verkligen ogillade på 682an var ljudet av rotorn.
Det som jag ogillar hos 973an är den blå texten på tavlan.

973an är tystare och har något mer distinkt vridring än 682an den är också något tunnare men det spelar mig inte så stor roll

båda modellerna har för och nackdelar.

behöver inputs!

:woot:Jag får erkänna mitt fel att jag endast skrev Panerai 590 i sökmotorn.
Jag får erkänna med den hjälp jag får från @dräpdrulle och @Compiss när man söker under 8 days 44mm att det finns och köpa för 46000 i Sverige en 2019 köpt på Krons.
Då får jag reducera för någon som är verkligen intresserad till 47’ plus fraktkostnad.
Jag stannar här med mitt erbjudande fram till 24.00 inatt.
Ha en fin fortsatt kväll:)

Det jag gillar framförallt är ju den blå tavlan. Den känns och ser ut som titan men är såklart lättare än stål. Nu har jag ju bara haft den i ett par dagar men den skall ju vara mindre repkänslig än stål. Men det var inte bmg caset som var avgörande för mig, om den varit i stål eller titan med den tavlan så hade köpt den likaväl
Ah då är jag med :) tänkte också att det säkert var tavlan som spelade stor roll.

Tänkte jag skulle beställa ett par band från Mays-Berlin till min 372:a nu när det är 25% rabatt och tänkte först beställa 125/75 för min 18cm handled. Såg dock en tidigare diskussion där typ 130/80-85 föreföll bättre för 18cm handled.
Har order på G till Mays Berlin, beställde 125/75 förra gången men har för mig att det var i kortaste laget.
Ni som har erfarenhet, motsvarar Mays 125/75 OEM 125/75 eller ska man ta till det lite och i så fall på det korta bandet eller det långa?
Tacksam för feedback!:)
15 – 16 cm Wrist = 115/75
16 – 17 cm Wrist = 125/75
17 – 18 cm Wrist = 130/80
18 – 19 cm Wrist = 135/80
19 – 20 cm Wrist = 140/80
20 – 21 cm Wrist = 145/80
Hur väl stämmer detta?
@Bondegatan la även en beställning på 130/85, hur blev det. Blev du nöjd med den storleken?

Tänkte jag skulle beställa ett par band från Mays-Berlin till min 372:a nu när det är 25% rabatt och tänkte först beställa 125/75 för min 18cm handled. Såg dock en tidigare diskussion där typ 130/80-85 föreföll bättre för 18cm handled.

Hur väl stämmer detta?
@Bondegatan la även en beställning på 130/85, hur blev det. Blev du nöjd med den storleken?

Beroende helt på hur du vill att banden ska sitta, och hur tjocka banden i fråga är.

Jag har 16.5cm och kör 80/130

Tillbaka
Topp