Tänk på mig så går de överJag blir inte stenhård direkt bror
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tänk på mig så går de överJag blir inte stenhård direkt bror
Tänk på mig så går de över
Hittade som sagt bara en på Chrono24Hej,
Försöker hitta mer information om Panerai Luminor Marina Ref OP6511. Ska vara från 1999. Finns lite info på nätet samt endast en till salu på Chrono24.
Tacksam om ni kan hjälpa mig med mer information kring klockan och gärna ett uppskattat värde.
Tillverkades i 43 ex 1999 för WWF. Kallas ”Ghost and shadow” eftersom den inte förekommer i några Paneraikataloger. OP II verk. 300m och solid baksida. Ref pam00037Hej,
Försöker hitta mer information om Panerai Luminor Marina Ref OP6511. Ska vara från 1999. Finns lite info på nätet samt endast en till salu på Chrono24.
Tacksam om ni kan hjälpa mig med mer information kring klockan och gärna ett uppskattat värde.
Tillverkades i 43 ex 1999 för WWF. Kallas ”Ghost and shadow” eftersom den inte förekommer i några Paneraikataloger. OP II verk. 300m och solid baksida. Ref pam00037
Tack för informationen. Går det att läsa mer om den någonstans? Svår att hitta info om. Kan du utveckla mer kring verket? OP II är baserat på ETA 6497-1, handjagat 56 timmars power reserve. Kvalitet? absolut! Ett verk som sitter i sjukt många klockor. Varför gjorde Panerai en limiterad till WWF (Världsnaturfonden?) Många klocktillverkare gör Limited
Editions till en massa organisationer och varumärken. Varför? Dom vill väl förknippad med positiva saker. Kan ingenting om Panerai förutom att jag tycker de är snygga (vissa modeller)
Vad uppskattar du värdet till? Otroligt svårt med tanke på att det bara tillverkades 43 st men om du inte är speciellt intresserad pga av WWF kopplingen skulle jag nog inte betala mer än 45000kr
https://watchbase.com/panerai/luminor/pam00037Tack för informationen. Går det att läsa mer om den någonstans? Kan du utveckla mer kring verket? Kvalitet? Varför gjorde Panerai en limiterad till WWF (Världsnaturfonden?) Kan ingenting om Panerai förutom att jag tycker de är snygga (vissa modeller)
Vad uppskattar du värdet till?
Tack för informationen. Går det att läsa mer om den någonstans? Kan du utveckla mer kring verket? Kvalitet? Varför gjorde Panerai en limiterad till WWF (Världsnaturfonden?) Kan ingenting om Panerai förutom att jag tycker de är snygga (vissa modeller)
Vad uppskattar du värdet till?
35 låter väl som ett bra pris förutsatt att den inte är helt pajad. Som @mårt påpekar så finns det en uppsjö av liknande modeller. 44mm funkar på de flesta.Hej,
Tack för svar. En vän som fått den i byte men har för små handleder och släpper den för 35K. Provade den som hastigast under en middag men vill som klockintresserad läsa på och nörda ner mig, vilket inte var det enklaste. Storleken är väl för mig möjligen en showstopper. Har provat en 42 mm tidigare som dessutom var tunn.
Får jag varna lite ... det är en väldigt ovanlig modell, som du själv säger. Jag tror lätt att ingen i den här tråden har tagit på en sådan modell. Jag noterar att det finns många replicas av just den modellen därute.Hej,
Tack för svar. En vän som fått den i byte men har för små handleder och släpper den för 35K. Provade den som hastigast under en middag men vill som klockintresserad läsa på och nörda ner mig, vilket inte var det enklaste. Storleken är väl för mig möjligen en showstopper. Samtidigt gillar jag historien, antal sålda ex, ovanlig etc. Också förstått att det är något speciellt med äldre Panerai innan Richemont kom in i bilden.
Har provat en 42 mm tidigare som dessutom var tunn.
Hej,
Tack för svar. En vän som fått den i byte men har för små handleder och släpper den för 35K. Provade den som hastigast under en middag men vill som klockintresserad läsa på och nörda ner mig, vilket inte var det enklaste. Storleken är väl för mig möjligen en showstopper. Samtidigt gillar jag historien, antal sålda ex, ovanlig etc. Också förstått att det är något speciellt med äldre Panerai innan Richemont kom in i bilden.
Har provat en 42 mm tidigare som dessutom var tunn.
Det där är inte en Panerai gjord före Richemont kom in i bilden, btw. Pre-V är speciella, men det där är inte en sådan. När Vendome/Richemont satte igång så gjorde de ganska många hyggligt obskyra modeller med små variationer (och det har de förvisso fortsatt med).
Bästa bilden på 992 so far. Från instagram @cl.ong_lip
![]()
Lite mindre, 45mm...Har den lika storlek som 720/721?
Storleken på 45mm gör den väldigt attraktiv.Har den lika storlek som 720/721?
Mumsig, däremot verkar ju bandet den kommer på vara grym (ser ut som annat på bilden)!Bästa bilden på 992 so far. Från instagram @cl.ong_lip
![]()
Bandet på bilden är ett oem tan asso dubbelvikt. Jag har ännu inte sett ett jättebra kort på bandet klockan kommer på, men ja, det är lovande.Mumsig, däremot verkar ju bandet den kommer på vara grym (ser ut som annat på bilden)!
Jag är jävligt ambivalent; ena sekunden är den bästa 45mm radiomiren, nästa känns den lite stökig. Fler sekunder på "bästa" än så länge i alla fall.Bästa bilden på 992 so far. Från instagram @cl.ong_lip
![]()
Lite mindre, 45mm...
Storleken på 45mm gör den väldigt attraktiv.![]()