• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DCA4023B-6A0C-447A-9B91-F1569D7A45B6.png

Kör du bandstift eller skruv till spännet?
Det är skruvstift, de mindre, inte till själva boetten, utan längst ut på låset.
tycker det är bökigt när man ska byta band, tunnlar finns ju på själva armbandet, men det finns inga mindre tunnlar för just låsstiften? jag menar.. jag måste dra med tång varje gång jag ska få ut den ur ett gummiband t,ex pga friktionen från gummit

Det är skruvstift, de mindre, inte till själva boetten, utan längst ut på låset.
tycker det är bökigt när man ska byta band, tunnlar finns ju på själva armbandet, men det finns inga mindre tunnlar för just låsstiften? jag menar.. jag måste dra med tång varje gång jag ska få ut den ur ett gummiband t,ex pga friktionen från gummit
Rör till spännet har jag själv aldrig stött på, men där finns det nog mer kunniga på ämnet än mig. Tänkte mest att ett fjädrat bandstift förmodligen hade varit superlätt att få tag på. Kör själv ett spänne per band nu så man slipper krångla med det bytet varje gång. Någon i tråden lär nog ha ett extra till övers beroende på var du bor annars :)

Tillbaka
Topp