Förutom att lädret mår bäst av att inte bli blött, kan bli torrt och fnasigt och krympa lite så är det absolut inga problem att bada med läderband.Om man låter bandet torka komplett efter ser jag inte problem med det?
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Förutom att lädret mår bäst av att inte bli blött, kan bli torrt och fnasigt och krympa lite så är det absolut inga problem att bada med läderband.Om man låter bandet torka komplett efter ser jag inte problem med det?
Du låter så skönt sarkastisk hela tiden.Förutom att lädret mår bäst av att inte bli blött, kan bli torrt och fnasigt och krympa lite så är det absolut inga problem att bada med läderband.
Om man låter bandet torka komplett efter ser jag inte problem med det?
Testa ta två likadana bitar läder. Blöt ner det ena och låt det torka. Upprepa. Jämför storlek, struktur etc så ska du se att bandet kommer att förändras. Finns ju en anledning till att man behandlar exempelvis skor. Men ingen som avlider om man badar med läderband, däremot ska man vara medveten om att det kan krympa.Vad är risken om man ändå badar med ett vintageband? Att det ser mer vintage och patinerat ut gör väl inte saken sämre. Jag köper resonemanget med stoppning dock.
Jag fick ett brev från Sanders med ett band jag köpte av honom att vatten var inga problem, däremot var tvål och andra lösningsmedel ett big no no
Vilket är skälet till att band på vintage-pannor ofta är smalare än bredden mellan hornen.Testa ta två likadana bitar läder. Blöt ner det ena och låt det torka. Upprepa. Jämför storlek, struktur etc så ska du se att bandet kommer att förändras. Finns ju en anledning till att man behandlar exempelvis skor. Men ingen som avlider om man badar med läderband, däremot ska man vara medveten om att det kan krympa.
But why? Pannan är ju vattentätEller så tar man av sig sin Panna och badar med sin Seiko/casio
Man badar inte med tritiumtavlor. Annars är det bara att gå all in.
Fast nu kör jag enbart finsk kvalitets gummistövel runt handledenEtt välskött läderband är ju inga problem oavsett ålder men ett gammalt torrt slitet riskerar ju att bli sämre av vatten.
Jag känner att jag ska experimentera lite på ämnet i sommar. Tills dess får ni luta er mot @Hoffa empiriska studier kring bastubad
Fast nu kör jag enbart finsk kvalitets gummistövel runt handleden
Tror en sådan sålts där förut också. Ba köpa!
Jag trodde du behövde koka lädret för att det skulle krympa. Att det blir mjukare förstår jag, så gör väl skomakarna när de aka lästa ut skor men att blöta-torka visste jag ej att det skulle krympaTesta ta två likadana bitar läder. Blöt ner det ena och låt det torka. Upprepa. Jämför storlek, struktur etc så ska du se att bandet kommer att förändras. Finns ju en anledning till att man behandlar exempelvis skor. Men ingen som avlider om man badar med läderband, däremot ska man vara medveten om att det kan krympa.
Jag vet att dom sålde en 673 förut men denna har jag inte sett tidigare.Tror en sådan sålts där förut också. Ba köpa!
Sen såg jag att de fått in en 390 igen. Brukar ju vara poppis (bland de som står ut med brun tavla).
Min yngste som är en jävel på fotboll, någon som vill köpa rättigheterna? 99’
Han är bättre på fotboll helt klartHur bra är han på att städa?