• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Panerai asså! ❤️
B1EE7DA0-4F35-41DB-9F69-BA27B42D2926.jpeg
Bra panna det där. Mkt bra.:heart:
Har äntligen börjat vänja mig vid gummit också så nu kan den hänga med överallt jämt.
IMG_20200211_175228.jpg

Vad tycker du om Luminor Due 38mm?
Om du vill ha något som känns någorlunda klassiskt Panerai tycker jag Magnusens förslag är prima. 42 mm låter stort för de flesta utanför Paneraikretsen och inte minst för någon med mindre handleder, men både 1392 och 682/683/959 bär riktigt trevligt även på smala handleder. Går inte riktigt att beteckna en 38mm Due som klassiskt Panerai :)

Om du vill ha något som känns någorlunda klassiskt Panerai tycker jag Magnusens förslag är prima. 42 mm låter stort för de flesta utanför Paneraikretsen och inte minst för någon med mindre handleder, men både 1392 och 682/683/959 bär riktigt trevligt även på smala handleder. Går inte riktigt att beteckna en 38mm Due som klassiskt Panerai :)
Tack för informationen. 1392 är verkligen en jättefin klocka!

True dat

När jag satt och pratade 1359 med @F0ppa så konstaterade jag att det finns två-tre av den referensen i rotation på forumet. Av 1392 finns det också några stycken. Men jag tror inte jag har sett röken av Panerais flaggskepp 1312 och bara en 312, nämligen @RicVin s. Eller?

Om jag har rätt, varför i hela världen är vi så annorlunda?

När jag satt och pratade 1359 med @F0ppa så konstaterade jag att det finns två-tre av den referensen i rotation på forumet. Av 1392 finns det också några stycken. Men jag tror inte jag har sett röken av Panerais flaggskepp 1312 och bara en 312, nämligen @RicVin s. Eller?

Om jag har rätt, varför i hela världen är vi så annorlunda?

en eller ett par 1312 har varit här. Jag hade en som såldes här på forumet :)

Tillbaka
Topp