217 är ju jävligt bra!! @Yoshiikee klipper väl den och kör dubbelpipigt med Fiddyn![]()
alltså tanken har slagit mig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
217 är ju jävligt bra!! @Yoshiikee klipper väl den och kör dubbelpipigt med Fiddyn![]()
Vad är bättre än en fiddy? Två fiddys såklartalltså tanken har slagit migmen just nu är det fel timing dessvärre
Bra panna det där. Mkt bra.Panerai asså!
![]()
Snyggt! Hade helt glömt hur fantastiskt det är med Panerai, grymt med blått gummi.Bra panna det där. Mkt bra.
Har äntligen börjat vänja mig vid gummit också så nu kan den hänga med överallt jämt.
![]()
Ja, det var oväntat bra. Ville, som alla andra, ha det olivgröna bandet.. Men det fanns inte i 26mm. Det finns ett accordionband I grönt men det passar bättre till Submersible tycker jag.Snyggt! Hade helt glömt hur fantastiskt det är med Panerai, grymt med blått gummi.
Vad är bättre än en fiddy? Två fiddys såklart
Dom här två är fan inte tråkiga, 029 resp 057. Ngn som har erfarenhet av ngn av dom? (Stulna bilder från IG)
PAM029
![]()
PAM057
![]()
Det är snart W&W.Nu har Nymans alltså en 217, 616, 671, 911, 390 plus en dela andra bla 510 preowned. Vad händer? A
De där m.fl. är verkligen en stil jag undviker, men det är ju fantastiskt att du gillar dem.Dom här två är fan inte tråkiga, 029 resp 057. Ngn som har erfarenhet av ngn av dom? (Stulna bilder från IG)
PAM029
![]()
PAM057
![]()
Nä tyvärr, varken eller gör något för mig.
Jag tycker dom ser retro sköna ut på ngt vis, men inte det första jag heller skulle springa och köpa...De där m.fl. är verkligen en stil jag undviker, men det är ju fantastiskt att du gillar dem.![]()
Hänger inte med
Nä, egentligen fattade alla vad du menade.Hänger inte med![]()
Vilken "klassisk" panna rekommenderas till en liten handled?
Vad tycker du om Luminor Due 38mm?beror på liten men 42mm: 1392, 682
Om du vill ha något som känns någorlunda klassiskt Panerai tycker jag Magnusens förslag är prima. 42 mm låter stort för de flesta utanför Paneraikretsen och inte minst för någon med mindre handleder, men både 1392 och 682/683/959 bär riktigt trevligt även på smala handleder. Går inte riktigt att beteckna en 38mm Due som klassiskt PaneraiVad tycker du om Luminor Due 38mm?
Tack för informationen. 1392 är verkligen en jättefin klocka!Om du vill ha något som känns någorlunda klassiskt Panerai tycker jag Magnusens förslag är prima. 42 mm låter stort för de flesta utanför Paneraikretsen och inte minst för någon med mindre handleder, men både 1392 och 682/683/959 bär riktigt trevligt även på smala handleder. Går inte riktigt att beteckna en 38mm Due som klassiskt Panerai![]()
True datOm du vill ha något som känns någorlunda klassiskt Panerai tycker jag Magnusens förslag är prima. 42 mm låter stort för de flesta utanför Paneraikretsen och inte minst för någon med mindre handleder, men både 1392 och 682/683/959 bär riktigt trevligt även på smala handleder. Går inte riktigt att beteckna en 38mm Due som klassiskt Panerai![]()
Vad tycker du om Luminor Due 38mm?
När jag satt och pratade 1359 med @F0ppa så konstaterade jag att det finns två-tre av den referensen i rotation på forumet. Av 1392 finns det också några stycken. Men jag tror inte jag har sett röken av Panerais flaggskepp 1312 och bara en 312, nämligen @RicVin s. Eller?
Om jag har rätt, varför i hela världen är vi så annorlunda?
Jag sitter och ruvar på en 312:a så då finns det i alla fall 2 st.en eller ett par 1312 har varit här. Jag hade en som såldes här på forumet![]()
Hoppas på en, som inte är SE, utan babyblått i alla fallHur många varianter av 1312 tror ni vi får se på W&W ?
14Hur många varianter av 1312 tror ni vi får se på W&W ?