• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej,
Kan man öka hållbarheten på Paneraiband på något sätt? En del kostar ju en mindre förmögenhet. Behandling? Vad säger ni om viklås? En tjej på Krons föreslog det... Allt slits ju - tänkte om jag missat något enkelt...

Hej,
Kan man öka hållbarheten på Paneraiband på något sätt? En del kostar ju en mindre förmögenhet. Behandling? Vad säger ni om viklås? En tjej på Krons föreslog det... Allt slits ju - tänkte om jag missat något enkelt...
Jag har ett Panerai viklås. Problemet är att det bara fungerar med band som är avsedda för just viklås vilket de flesta banden inte är.

Aha - tack. Kronstjejen sa att de funkade till alla band (vilket iofs lät lite skumt).
Nej, urtaget på ett band för viklås måste vara bredare än urtaget för en vanlig låsningen. Vidare så måste bandet vara tunt för att passa viklåset. Se bifogad bild. Det ljusbruna bandet har ett vanligt lås och det blå ett viklås
upload_2020-2-9_19-26-58.jpeg

Tack vare @mårt kan jag nu vara med i denna del av KS, en trevlig PAM01359 sitter på armen.

26B8B453-7424-4D96-967C-9AE29CC20BB9.jpeg
Hjärtligt välkommen!

Och jag tror jag passar på att kolla med de andra nördarna här. Jag reggade den här på PAM Guard tidigare och nu har @F0ppa reggat. Det som är spännande är att den är kvar i min collection. Någon annan som stött på det? Fixar de manuellt eller kör något automagiskt jobb över natten? :)

Hjärtligt välkommen!

Och jag tror jag passar på att kolla med de andra nördarna här. Jag reggade den här på PAM Guard tidigare och nu har @F0ppa reggat. Det som är spännande är att den är kvar i min collection. Någon annan som stött på det? Fixar de manuellt eller kör något automagiskt jobb över natten? :)

vettekatten, jag hade mailat panerai imorgon och frågat :)

Hjärtligt välkommen!

Tror att man manuellt måste checka i att den inte längre är i samlingen.

Tillbaka
Topp