Kan bara hålla med!Startar veckan med 232, den e fanimej skitbra om jag får säga det själv.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan bara hålla med!Startar veckan med 232, den e fanimej skitbra om jag får säga det själv.
Är du orolig? Risk för att flippzi drar iväg allt annat mögigt ?Snart varit OWG i en månad med 587
De resterande tre sitter alldeles för säkert ..Är du orolig? Risk för att flippzi drar iväg allt annat mögigt ?
Vi får ju hoppas det...De resterande tre sitter alldeles för säkert ..
De har ändå varit med mig rätt länge nu... Flippar inte lika sporadiskt längreVi får ju hoppas det...
Statistiken talar dock emot dig . Återstår att se hur din line up ser ut 2020-12-31
Min förhoppning är att hans 587a sitter på min handled dåVi får ju hoppas det...
Statistiken talar dock emot dig . Återstår att se hur din line up ser ut 2020-12-31
Base is ace.Snart varit OWG i en månad med 587
Verkligen en grym kvartett.De har ändå varit med mig rätt länge nu... Flippar inte lika sporadiskt längre
PAM382 since 2017-10
PAM911 since 2018-03
Pre-A1 since 2018-07
Min gissning är att alla tre är kvar 2020-12
Jag har en tendens att köpa det jag gillar och inte tänka så mycket på att balansera ut min samling... Skulle egentligen räcka med 1 bettarini, men jag gillar båda för mycket.Verkligen en grym kvartett.
Jag funkar ju likadant. Var nära att köpa 914 och hade då inte tänkt göra mig av med 416.Jag har en tendens att köpa det jag gillar och inte tänka så mycket på att balansera ut min samling... Skulle egentligen räcka med 1 bettarini, men jag gillar båda för mycket.
Det är logiskt tycker jag. Hade även varit helt normalt att ha exempelvis två 112or, en med och en utan sandwich.Jag har en tendens att köpa det jag gillar och inte tänka så mycket på att balansera ut min samling... Skulle egentligen räcka med 1 bettarini, men jag gillar båda för mycket.
Första gången jag provade en 422 måste varit 2012 eller i 13, hos Klarlunds. Jag tyckte den var jättelik - och jättevacker!
Efter några år (jag jobbar långsamt) som nöjd ägare till en PAM000, så bar det av till Tokyo på sportlovet. Jag hade mer eller mindre släppt tanken på 47 mm och var inställd på att åka hem med en Grand Seiko.
Men av en slump så fann jag vad som kan karaktäriseras som paradiset på jorden - House Kihiroba, bara ett stenkast från den berömda Shibuya Crossing. På en liten yta (tre trappor upp) fanns ett enormt utbud av begagnade och NOS-klockor. Bara panerai-montern gjorde mig helt gråtfärdig...
Jag provade den GS jag spanat in, men lade också märke till en NOS 422:a som jag provade. Med min familjs tydliga stöd (422 mycket coolare än GS) så blev det affär och nu har jag faktiskt två pannor. Nedan 422 med Tokyo skyline i bakgrunden.
Jag har funderat mycket på ”47-millimetersproblematiken”, och oroat mig att klockan blir så stor att det ser clownigt ut. Men - lite oväntat - så känns 422:an helt rätt på alla sätt, och ”naturlig”, som att det är så här en klocka ska vara. Det är som att vi alltid hört ihop .
! Den är grym!Vafan, till och med jag börjar bli sugen på en 422. Det är inte rimligt.
Bra foton.
Vafan, till och med jag börjar bli sugen på en 422. Det är inte rimligt.
Bra foton.
!!!!Base is ace.
720!!
Vafan, till och med jag börjar bli sugen på en 422. Det är inte rimligt.
Bra foton.
Vadå by night.....
Första gången jag provade en 422 måste varit 2012 eller i 13, hos Klarlunds. Jag tyckte den var jättelik - och jättevacker!
Efter några år (jag jobbar långsamt) som nöjd ägare till en PAM000, så bar det av till Tokyo på sportlovet. Jag hade mer eller mindre släppt tanken på 47 mm och var inställd på att åka hem med en Grand Seiko.
Men av en slump så fann jag vad som kan karaktäriseras som paradiset på jorden - House Kihiroba, bara ett stenkast från den berömda Shibuya Crossing. På en liten yta (tre trappor upp) fanns ett enormt utbud av begagnade och NOS-klockor. Bara panerai-montern gjorde mig helt gråtfärdig...
Jag provade den GS jag spanat in, men lade också märke till en NOS 422:a som jag provade. Med min familjs tydliga stöd (422 mycket coolare än GS) så blev det affär och nu har jag faktiskt två pannor. Nedan 422 med Tokyo skyline i bakgrunden.
Jag har funderat mycket på ”47-millimetersproblematiken”, och oroat mig att klockan blir så stor att det ser clownigt ut. Men - lite oväntat - så känns 422:an helt rätt på alla sätt, och ”naturlig”, som att det är så här en klocka ska vara. Det är som att vi alltid hört ihop .
Hur känns den? Sjukt grym!
Härligt med lite sol!
Många fina... Är det ngn som gjort extra stort avtryck?Panerai...tillverkaren som jag alltid kommer tillbaka till, tillverkaren som känns som hemma och Paneraitråden som såklart är KS finest. Gick igenom lite bilder och det har ju blivigt några stycken sedan klockintresset tog fart.
@azcii s fantastiska bild!
Tyvärr kan man inte äga alla samtidigt men
Otroligt nöjd med nuvarande powercouple