• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tar det som en komplimang, tack! Alla tar intryck av varandra, jag upplever att det blir ganska tätt i mittfåran vad gäller band. Sällan någon sticker ut, @oddface tycker jag tar ut svängarna, på ett positivt sätt, ibland annars är det rätt mainstream
Har bara ägt min Panerai i 6 månader och är inte riktigt inne i denna värld än..
Gillar bilder på de band som är mer lika 40-50-tal.

• Like
Reactions: MAV
För att det ändå fungerade? Due-serien säljer ok. Här bland kvinnor och på andra ställen bland män.
Ganska roligt det här med Due, jag jobbreser till Kina mm varje år då vi har vår fabrik där...brukar såklart passa på att titta in i så många Panerai butiker som möjligt (dom kan ju vara olika) i höstas så vart det säker 5-6 olika butiker (Shanghai och Bangkok mm) och i samtliga butiker kom dom fram och verkligen påpekade att Due "was fol guls" !? Jag var helt övertygad om att det var i Asien dom sålde till män. Men tydligen inte så...

Billigt att utveckla och tillverka? Synd oavsett.

För att det ändå fungerade? Due-serien säljer ok. Här bland kvinnor och på andra ställen bland män.
Jo, det var väl något av en retorisk fråga egentligen. Har inget emot Due. Jag tillhör dem som inte bryr sig om att märken kör limiterade modeller eller har en stor modellflora så länge man håller kvar vid märkets kärnvärden. Det jag tycker är trist är när märken som försöker höja sin status och priser tar till kostnadsreducerande åtgärder på det där viset. Det finns ju knappt en Seiko 5:a som har mindre än 50m WR och de flesta har runt 100.
Å andra sidan kanske det är högst osannolikt att en Due-köpare skaffar vattentåliga band till sin klocka. Vad vet jag?
Har inte mer att komma med i ämnet än så :)

87274A87-E6A5-447C-86A9-5A8AA45F2586.jpeg
Sånt här tycker jag är lite kul,

finns en annan i paneristi communityn som jobbar mer med färg och mönster, lite som en tatuering på bandet. Ska se om jag hittar en bild.
Tar det som en komplimang, tack! Alla tar intryck av varandra, jag upplever att det blir ganska tätt i mittfåran vad gäller band. Sällan någon sticker ut, @oddface tycker jag tar ut svängarna, på ett positivt sätt, ibland annars är det rätt mainstream

Såg det här i en tråd på FB, otroligt smart och användbart om man tappat bort den lilla hylsan som håller ihop byglarna på wirelugs Radiomir, vilket iaf jag råkat ut för...
Screenshot_20200426-135327_Facebook.jpg
FB_IMG_1587902035986.jpg
FB_IMG_1587902043911.jpg
Läste precis samma, postade privat till @metamorfos och tänkte just posta här. Jag har kvar mina små hylsor, men jag funderar på om man skulle limma den ena bygeln i hylsan. Vad tror ni om det?

Läste precis samma, postade privat till @metamorfos och tänkte just posta här. Jag har kvar mina små hylsor, men jag funderar på om man skulle limma den ena bygeln i hylsan. Vad tror ni om det?
Det har jag oxo varit inne på, kan väl inte göra någon skada eller? Fast nu ska jag först slakta en penna och testa, gör man en lite längre bit så blir det ju som att ha hylsor i, ska testa...:)

Tillbaka
Topp