Subc
Basic
Haha, det passar mig alldeles perfektDu börjar med en grand master plan, logisk, rationell och utvärderande. Sen hittar du annonsen på KS, en helt annan modell men fantastisk, och du är med Panerai.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha, det passar mig alldeles perfektDu börjar med en grand master plan, logisk, rationell och utvärderande. Sen hittar du annonsen på KS, en helt annan modell men fantastisk, och du är med Panerai.
Inget personligtDu sårar mig....
Vi tar det ju personligt när du så fort säljer så himla bra modellerInget personligt
Från att inte förstått alls, så har jag nu insett att min nästa blir en Panerai. Har en Sjöö Sandström som dressare, en LLD samt ett par kvarts-beaters.
Vart börjar man?
Den där är riktigt bra. Trivs du inte med den? Tänker den är ju ganska ny. Eller något nytt på G in?
Förlåt att jag missade den. Självklart.
Den där är riktigt bra. Trivs du inte med den? Tänker den är ju ganska ny. Eller något nytt på G in?
Haha, det passar mig alldeles perfekt
Och vilken ref var det?Hade tänkt mig en 510 som den logiska modellen, men när jag provade den på Krons råkade de ha en 422 som jag provade samtidigt. Då insåg jag att 422 är alldeles exceptionellt snygg, så en 510 kan det inte bli. Men en 422 är så pass stor att jag visste att jag sannolikt inte skulle använda den, så till slut blev det ingen klocka den dagen.
Så provade jag radiomir i klassiska 45 mm kuddformatet och gud vad skön den var. Till sist blev det en 1940 45 mm.
Jag har detta spänne till ett OEM band. 26/26 PAM372 P serie. @metamorfosDet här spännet kom min 372 med. Inte bandet på bilden dock.
Kanske bara jag som har tjocka fingrar?Säker på att det är 26?! Ser ut som ett 22mm
Samma här. Är den äkta?Okej!? Jag har bara sett 22 mm med texten skriven så
Okej!? Jag har bara sett 22 mm med texten skriven så
Spännande. Jag vet inte, fick det med klockan. Finns det några tells?Samma här. Är den äkta?
Säkert. Jag är inte bra nog. @Ernesto kanske?Spännande. Jag vet inte, fick det med klockan. Finns det några tells?
Nu blir ju jag lite nyfiken eftersom det är jag som sålt klockan till dig Jag har ett sånt här strap liggandes som jag undrat vad det kommer ifrån, visst är det till 372:an? Någon som vet?Spännande. Jag vet inte, fick det med klockan. Finns det några tells?
Jag tror att jag hade en sån till min 372aNu blir ju jag lite nyfiken eftersom det är jag som sålt klockan till dig Jag har ett sånt här strap liggandes som jag undrat vad det kommer ifrån, visst är det till 372:an? Någon som vet?
Är det ett Ranger, det där?Nu blir ju jag lite nyfiken eftersom det är jag som sålt klockan till dig Jag har ett sånt här strap liggandes som jag undrat vad det kommer ifrån, visst är det till 372:an? Någon som vet?
Hur ser jag det?Är det ett Ranger, det där?
Det är ett OEM iaf
Brukar väl finnas en etsad kod på själva spännet, fyra tecken, två stora bokstäver och två siffror brukar det vara.Spännande. Jag vet inte, fick det med klockan. Finns det några tells?
Ja, det finns en kod. Men jag kan inte avgöra om den är rätt eller förekomsten av kod innebär att spännet är äkta.Brukar väl finnas en etsad kod på själva spännet, fyra tecken, två stora bokstäver och två siffror brukar det vara.
Klockan är ju från 2014 så hur sajten ser ut idag kanske inte är representativt för vad som fanns då.Jag likt @Matts är inte helt med på om det ska se ut så?
En snabb googling säger att det endast finns så så de ser ut på Matts panna med texten på sidan. Fanns endast dessa 3 på panerais hemsida, men den är ju sådär
Ja, jag hade ingen tanke på att det skulle vara något konstigt med det spännet. Har funnit några 372r med liknande spännen på c24 men ibland är det svårt att se om bandet är 22 eller 26 vid spännet.Nu blir ju jag lite nyfiken eftersom det är jag som sålt klockan till dig Jag har ett sånt här strap liggandes som jag undrat vad det kommer ifrån, visst är det till 372:an? Någon som vet?
Bara för tydlighetens skull så säger jag inte att det är fake, bara att jag inte sett något liknande förut
Ja, det finns en kod. Men jag kan inte avgöra om den är rätt eller förekomsten av kod innebär att spännet är äkta.
Klockan är ju från 2014 så hur sajten ser ut idag kanske inte är representativt för vad som fanns då.
Spännet känns inte som nån billig kopia, texten "PANERAI" är jämn och fin och ser inte ut som nån billig lasergravyr.
Men jag kan inte avgöra det där med nån säkerhet.