Separationsångest är hemskt!Pang bom så rök 721an, fick vad jag begärde men nu mår jag dåligt...![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Separationsångest är hemskt!Pang bom så rök 721an, fick vad jag begärde men nu mår jag dåligt...![]()
Den är bra, men det finns så många bra...På tal om separationsångest, börjar få kalla fötter om att sälja 61an...
![]()
Varför sålde du den då?Pang bom så rök 721an, fick vad jag begärde men nu mår jag dåligt...![]()
Man kan inte behålla en klocka bara för att den är bra, det finns så många andr bra klockor där ute! Jakten handlar om att hitta den optimala och den finns kanske inte ens.Varför sålde du den då?
Först tänkte jag "galenskaper", men sen tänkte jag att jag nog har kört precis den där jakten. Alla pannor jag sålt, ingen var ju dålig alls, men de jag har just nu, de är banne mig optimala.Man kan inte behålla en klocka bara för att den är bra, det finns så många andr bra klockor där ute! Jakten handlar om att hitta den optimala och den finns kanske inte ens.
Strunt. Att vara lite nöjd och chilla är bra. Och nej, den finns inte. Och om den fanns och man sen köpte den så skulle allt vara förstörtMan kan inte behålla en klocka bara för att den är bra, det finns så många andr bra klockor där ute! Jakten handlar om att hitta den optimala och den finns kanske inte ens.
Är du verkligen säker på det?Först tänkte jag "galenskaper", men sen tänkte jag att jag nog har kört precis den där jakten. Alla pannor jag sålt, ingen var ju dålig alls, men de jag har just nu, de är banne mig optimala.
Såklart jag inte är.Är du verkligen säker på det?![]()
Snart dags igen låter det som. Spännande.Såklart jag inte är.
Men betänk att jag bytte ut pannor väldigt mycket under några år, sista pannan in var för över ett år sedan nu.
Jag har en plan så det var logiskt, men den var riktigt bra. Jag är och har aldrig varit ngn samlare egentligen, men jävligt nyfiken och ett starkt behov av att testa nytt, se nytt, uppleva. Jobbigt ibland men oftast kul.Varför sålde du den då?
Man up mao. Full fart framåt.Jag har en plan så det var logiskt, men den var riktigt bra. Jag är och har aldrig varit ngn samlare egentligen, men jävligt nyfiken och ett starkt behov av att testa nytt, se nytt, uppleva. Jobbigt ibland men oftast kul.
Hjärnan kräver stimulans.. Varför sitter jag och tittar på en hyfsad film som har 6.2 på IMDB när jag istället kan kolla på mästerverket Gudfadern som jag redan sett 100x och vet är bättre?Varför sålde du den då?
Haha. Vet inte ens vad jag ska svara på det där. Fyi. Just nu kollar jag på Lawrence of Arabia.Hjärnan kräver stimulans.. Varför sitter jag och tittar på en hyfsad film som har 6.2 på IMDB när jag istället kan kolla på mästerverket Gudfadern som jag redan sett 100x och vet är bättre?
372 eller 422 är självklart. Dessutom mer flippbara.Hallå gänget, efter nåt år som sökande, vilsen tonåring är jag redo att ta mig tillbaka in i Pannvärmeneftersom jag tappat stinget lite hör jag gärna mig för om vad som gäller?? Fett sugen på 372 eller 422 - vad tycker ni? Svävar jag ut för mycket med exvis 213? Vill ha en som jag helst inte vill flippa om ett kvartal.
En fråga. 232 är (ju) väldigt populär i paneristi-kretsar ute i vida världen. Är den inte poppis hos oss?
Varför tycks den här vara kvar? https://krons.se/pre-owned-panerai-radiomir-1938-47-mm-pam00232-po
Iofs hade 217 inte varit destro så hade jag varit hemma.
Lite synd att dom bara gjorde 6st. Hade dom gjort 7 så hade jag kanske haft en chansJamen dåså; då behöver du bara köpa en 267:a så har du exit klar..
Jag ställer frågan: hur mycket bättre kan det bli för, för pengarna, än PAM372?
![]()
Jag har blivit återhållsam med hyllningarna då de ofta efterföljts av en flipp och dessutom har jag bara haft denna i 8 månader ännu.. Men att det är en av de snyggaste och skönaste klockor jag haft står redan helt klart. Ser också fram emot att den får patina av användning, det är liksom en sån klocka jag bär när jag donar i trädgården och skulle lätt kunna bära den i vilket sammanhang som helst.Jag tänker ibland att jag ska byta min 372 mot något lite mer udda men sen ångrar jag mig alltid. Jag ska tvärtom börja använda den ännu mer, jag har sett några bilder på 372 or som börjar bli lite härligt nötta och patinerade och då blir dom ännu grymmare.
Har alltid funderat. Vet man varför index och visare har olika färg på 001an?Denna duo checkar så många av mina boxar
PAM911 / Pre-A PAM001
![]()
Jag har för mig att man lade något slags lack på tritiumet på tavlan för att skydda det, lacket ändrade sedan färg till orange med åldern.Har alltid funderat. Vet man varför index och visare har olika färg på 001an?
Även på pre-a? Har inte hört att non-matching-”problemet” var kvar så länge. Trodde det bara gällde pre-v. På de var det en lack de la på mässingstavlan och tritiumindexen som reagerade lite märkligt mes tritiumet. Men effekten blev nästan orange.Jag har för mig att man lade något slags lack på tritiumet på tavlan för att skydda det, lacket ändrade sedan färg till orange med åldern.
Läste på lite om det när jag köpte den.. Minns inte exakt vad jag kom fram till, men det är tydligen ett vanligt fenomen med visare/tavlor och tritium när det kommer till klockor (inte bara Panerai), att de åldras olika.Har alltid funderat. Vet man varför index och visare har olika färg på 001an?