Om du var så liten så skulle du nog få skapliga strålningsskador av tritiumet
![Hilarious :hilarious: :hilarious:](/styles/baisik/xenforo/smilies/hilarious.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om du var så liten så skulle du nog få skapliga strålningsskador av tritiumet
Eller skapliga superkrafter!Om du var så liten så skulle du nog få skapliga strålningsskador av tritiumet
Varför börja smått, gör det på riktigt och börja med 587Om man är sugen på att prova en panerai för första gången. Vad är det man ska leta efter?
Sandwichdial är att föredra.
111 eller 112 verkar vara bra instegsmodeller? Eller är jag ute och cyklar då?
587 kommer nog få vandra vidare.. Skrik till om du är sugen
![]()
Fan, jag visste det! Jag Är ju sugen och har varit sedan den kom upp första gången.. Men, det är ju i princip en 372 utan kronskyddet och annan text.. Som att se en bild på sin drömtjej och bli kär fastän man redan är gift med hennes tvillingsyrra.587 kommer nog få vandra vidare.. Skrik till om du är sugen
![]()
Är ju egentligen sugen på en sub, typ 973 eller 683, eller liknande, men tyvärr håller nog inte ekonomin för det just nu.. Tycker de ser riktigt bra ut!Varför börja smått, gör det på riktigt och börja med 587![]()
Jag tänker så hela tidenJag tror alla här tänker detta, men jag skriver det ändå.
Jag önskar att jag var jättejätteliten och kunde springa runt på den där tavlan. Ligga på minutvisaren och titta på molnen medan man åker varv efter varv. Ta en tupplur i sexan och vakna till dess behagliga sken.
Microkrafter kanskeEller skapliga superkrafter!![]()
Den är riktigt bra! Joo men varför nöja sig med den ena systern när man kan ha båda, blir dubbelt så braFan, jag visste det! Jag Är ju sugen och har varit sedan den kom upp första gången.. Men, det är ju i princip en 372 utan kronskyddet och annan text.. Som att se en bild på sin drömtjej och bli kär fastän man redan är gift med hennes tvillingsyrra.![]()
Haha. Well.. Skall tänka på saken, har ingen budget för sånt här egentligen och hade börjat sukta efter 662, 687 eller 721 men ville först konstatera om min 682 är en keeper eller ej. Är icke säker ännu på den..Den är riktigt bra! Joo men varför nöja sig med den ena systern när man kan ha båda, blir dubbelt så bra![]()
Inget!Den här @azcii från före SIHH 2019 hittade jag. Jag köpte 720. Vad köpte du?![]()
Inget!
Eller jo, en 112 (som jag också sålde 2020) . För 93e gången
Ah okej. Ja, jag har också sett och läst att visare och tavla åldras olika. Men tänkte eftersom visarna är grön om det kanske var olika färg på lumen också?Läste på lite om det när jag köpte den.. Minns inte exakt vad jag kom fram till, men det är tydligen ett vanligt fenomen med visare/tavlor och tritium när det kommer till klockor (inte bara Panerai), att de åldras olika.
587 kommer nog få vandra vidare.. Skrik till om du är sugen
![]()
Det får du veta snartVad har du siktet inställt på att skaffa istället?
Wholecks?Det får du veta snart![]()
Amerigo Vespucci är trevlig men kanske lite svår att få tag på. Det är väl iofs 249 också. Det ligger en 448 pre owned hos Nymans, lite tjockare än 249. P.3000 istället för OP X dock bättre PR.What’s next
Jag tycker att vi hoarders som plöjer böcker, hemsidor, instakonton och chrono24 minutiöst får för lite uppmärksamhetAll väntan vi går igenom för att hitta vad man söker eller som i mitt fall komplettera fyra redan bra pannor med en ny kompis i pamiljen
372, 025, 572 och 190 tickar i många boxar men några tomma rutor finns så klart kvar.
Det jag saknar är:
Blå visare
Cali eller SLC
Annan färg på tavla, gärna blå
1950 caset i 44mm
1936 caset
Marina militare
Destro
dessa två (082 och 249) ligger väl högst upp på listan just nu, har ni några fler förslag
![]()
![]()
Jag säger som @Caravelle33 - köp 448 på Nymans.What’s next
Jag tycker att vi hoarders som plöjer böcker, hemsidor, instakonton och chrono24 minutiöst får för lite uppmärksamhetAll väntan vi går igenom för att hitta vad man söker eller som i mitt fall komplettera fyra redan bra pannor med en ny kompis i pamiljen
372, 025, 572 och 190 tickar i många boxar men några tomma rutor finns så klart kvar.
Det jag saknar är:
Blå visare
Cali eller SLC
1950 caset i 44mm
1936 caset
Marina militare
Destro
dessa två (082 och 249) ligger väl högst upp på listan just nu, har ni några fler förslag
![]()
![]()
Det är plexi. Nymans har fel.Lumen är lite mer nedsänkt i 249. Sen blir jag lite osäker på om 448 finns med både safir och plexi. Nymans skriver safir på sin och det vill jag inte ha. Har dock sett annonser med plexi, får kolla upp![]()
249 är helt underbar och jag kan bara rekommendera, har inte testat 448 men tittade mkt på den innan jag hittade min 249. Vet inte exakt hur mkt som skiljer på tjockleken, den ligger väl mellan 249 och ex 721 och det är ganska stor skillnad på hur 249 och 721 bärs. Båda bra alternativ.What’s next
Det jag saknar är:
Blå visare
Cali eller SLC
1950 caset i 44mm
1936 caset
Marina militare
Destro
![]()
![]()
448 är samma lika i storlek och mycket annat som 721.249 är helt underbar och jag kan bara rekommendera, har inte testat 448 men tittade mkt på den innan jag hittade min 249. Vet inte exakt hur mkt som skiljer på tjockleken, den ligger väl mellan 249 och ex 721 och det är ganska stor skillnad på hur 249 och 721 bärs. Båda bra alternativ.
026, PVD destro, riktigt cool. Finns en fin på urverket.
56 & 117 båda titan, destro och tobaco.
Sen har jag alltid gillat GMT och då finns 23 & 29 som är balla, båda går att hitta m tritium tavlor.