• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den här är ju lite cool också, gillar blått men gärna den lite mörkare och matta varianten.
2EF35D7D-EE44-4E3F-92F2-60FEA15C3254.jpeg

026 var ju jäkligt cool. PVD, DLC eller vad det nu heter missade jag att få med på listan. 004:an är ju såklart också intressant.

249 är helt underbar och jag kan bara rekommendera, har inte testat 448 men tittade mkt på den innan jag hittade min 249. Vet inte exakt hur mkt som skiljer på tjockleken, den ligger väl mellan 249 och ex 721 och det är ganska stor skillnad på hur 249 och 721 bärs. Båda bra alternativ.
026, PVD destro, riktigt cool. Finns en fin på urverket.
56 & 117 båda titan, destro och tobaco.
Sen har jag alltid gillat GMT och då finns 23 & 29 som är balla, båda går att hitta m tritium tavlor.

249 är helt underbar och jag kan bara rekommendera, har inte testat 448 men tittade mkt på den innan jag hittade min 249. Vet inte exakt hur mkt som skiljer på tjockleken, den ligger väl mellan 249 och ex 721 och det är ganska stor skillnad på hur 249 och 721 bärs. Båda bra alternativ.
026, PVD destro, riktigt cool. Finns en fin på urverket.
56 & 117 båda titan, destro och tobaco.
Sen har jag alltid gillat GMT och då finns 23 & 29 som är balla, båda går att hitta m tritium tavlor.
8mm vs 6.75mm högt case
Edit. Glömde källhänvisning
https://www.tapatalk.com/groups/paneristi/viewtopic.php?t=289846

Jag körde min 112 i tvättmaskinen för några månader sen. Nu ligger den på Nymans och är förhoppningsvis som ny. Jag köpte den begagnad enbart med gummi, funderar på att köpa ett band i skinn till den. Chansar på att Nymans inte är det billigaste alternativet, även om jag gillar att köpa original. Har ni några tips, original och annat?

Jag körde min 112 i tvättmaskinen för några månader sen. Nu ligger den på Nymans och är förhoppningsvis som ny. Jag köpte den begagnad enbart med gummi, funderar på att köpa ett band i skinn till den. Chansar på att Nymans inte är det billigaste alternativet, även om jag gillar att köpa original. Har ni några tips, original och annat?
Åh. Du också. Hur gjorde du för att lyckas placera 112:an i tvättmaskinen? :) Skönt att det är som ny nu.

Vi har massor med tips på band. Mays Berlin, Toshi, Mr Tiptop, m.m. Ta ett span på första inlägget (och de andra om du vill) av https://klocksnack.se/threads/den-helt-rimligt-nördiga-bandrecension-och-bandmakartråden.129158/

3e pannan i tvättmaskin på 1 år i den här tråden. Hoppas den blir bra igen.

Åh. Du också. Hur gjorde du för att lyckas placera 112:an i tvättmaskinen? :) Skönt att det är som ny nu.

Vi har massor med tips på band. Mays Berlin, Toshi, Mr Tiptop, m.m. Ta ett span på första inlägget (och de andra om du vill) av https://klocksnack.se/threads/den-helt-rimligt-nördiga-bandrecension-och-bandmakartråden.129158/
Jag har berättat om den tidigare, men jag lindade den i min tröja i ryggsäcken när jag sprang hem, men fru packade upp den och langade i maskinen.

Tillbaka
Topp