• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

99123CFD-DF7C-423F-AE08-D0B137251584.jpeg
Mums!

Okej, dagens humor. Den här har ju då 26mm mellan hornen, så jag tänkte att man kunde klämma in mina 27mm band och att det ändå skulle se fint ut. Det gick med Mays Ronconi Azzuro och Olegs Paneristi Sweden, men de andra banden var större!!!! Mays Marea 28mm, Sanders Ultimo 29mm, Olegs Uno 28mm, Panerai OEM tan asso (eller vad fan det heter) 28mm!!! Alltså ... jag har inte tänkt på det då de suttit på min 720, och den tar ju egentligen typ 32mm band. Men shit. Det här är ju galet, kanske specifikt galet är OEM-bandet.

Eller som @metamorfos sa "Du behöver köpa nya straps...gud vad jobbigt".

Okej, dagens humor. Den här har ju då 26mm mellan hornen, så jag tänkte att man kunde klämma in mina 27mm band och att det ändå skulle se fint ut. Det gick med Mays Ronconi Azzuro och Olegs Paneristi Sweden, men de andra banden var större!!!! Mays Marea 28mm, Sanders Ultimo 29mm, Olegs Uno 28mm, Panerai OEM tan asso (eller vad fan det heter) 28mm!!! Alltså ... jag har inte tänkt på det då de suttit på min 720, och den tar ju egentligen typ 32mm band. Men shit. Det här är ju galet, kanske specifikt galet är OEM-bandet.

Att _behöva_ köpa nya straps är ju ett NICE problem att ha

Hade en konversation med Mays idag och han sa att dom alltid gör Radiomirbanden 0,5-1mm bredare än spec

Jag är rätt ny här och uppskattar verkligen en egen hörna för panerainördar, men jag måste fråga hur det kommer sig att det inte finns motsvarande för andra märken? Jag har hittat trådar för Sjöö Sandström etc, men det är bara långa trådar.

Jag är rätt ny här och uppskattar verkligen en egen hörna för panerainördar, men jag måste fråga hur det kommer sig att det inte finns motsvarande för andra märken? Jag har hittat trådar för Sjöö Sandström etc, men det är bara långa trådar.

För vi är bäst? Skämt-å-sido. Vi är väl ett rätt välstickat gäng som är rätt pratsamma mellan varandra, umgås privat osv. Det kom som ett förslag från KS-ledningen, och vi direkt tackade inte nej.

Senast ändrad:
Paneraitråden var/är den näst största tråden på KS om jag inte missminner mig. Detta var nog den huvudsakliga anledningen till att en egen avdelning kändes som rätt väg att gå

Misstänker att precis som med asiatiska märken och Kobra Kai var Panerai bland annat storleks- och intressemässigt väl lämpat för detta. Dessutom fanns det i likhet med Kobra Kai också i sammanhanget relativt välbekanta individer som kunde och gärna axlade moderatorshatten ;)
Finns säkert ytterligare anledningar hos ledningen :)

Misstänker att precis som med asiatiska märken och Kobra Kai var Panerai bland annat storleks- och intressemässigt väl lämpat för detta. Dessutom fanns det i likhet med Kobra Kai också i sammanhanget relativt välbekanta individer som kunde och gärna axlade moderatorshatten ;)
Finns säkert ytterligare anledningar hos ledningen :)

Vettekatten om du säljer in oss eller dig själv som moderator med den kommentaren. :cigar:

Tillbaka
Topp