Det där är väl kanske så långt från min smak och stil som är möjligt och ändå hålla sig inom något rimligtJag var riktigt sugen att testa ett sånt här oxo men hann inte beställa
https://www.instagram.com/p/B5bQs2AHXBc/?igshid=1g9q9tg2gopk8
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det där är väl kanske så långt från min smak och stil som är möjligt och ändå hålla sig inom något rimligtJag var riktigt sugen att testa ett sånt här oxo men hann inte beställa
https://www.instagram.com/p/B5bQs2AHXBc/?igshid=1g9q9tg2gopk8
Jag har fått för mig att bandet har en jämn färg och ser ”slätt” ut från början. Men som du säger, svårt att se.svårt att säga, vet inte om den patinerats annorlunda mot den jag har..
![]()
Jag har varit och nosat på den där men hoppade pga att bandet inte är korrekt.https://www.watchfinder.co.uk/Panerai/Luminor 1950/PAM00127/26240/item/139086?searchId=c993f135-ce7a-41aa-b3e4-2b8217473394&rank=22 ser okej ut. Fullset och hyfsat pris. Jag har lite svårt att avgöra skick (utifrån överpolerat, lagom polerat eller inte alls). Vad tror du om denna?![]()
Frågade du om bandet? Det kan ju bara ha försvunnit. Men jag började fundera om klockan är rätt använd (och bandet slitits ut) och sedan borstad/polerad. Ser dock inte ut så.Jag har varit och nosat på den där men hoppade pga att bandet inte är korrekt.
Jag har varit och nosat på den där men hoppade pga att bandet inte är korrekt.
Oki, mitt ser ut som ditt, trodde det var mer åt gult än ecru men då menar jag att vit blir bra.Vita..här har du ecru-varianten:
![]()
Känns som en tidsfråga innan du klipper en fiddyJag har varit och nosat på den där men hoppade pga att bandet inte är korrekt.
Grattis! 590 är fantastiskVälkommen till migfick fira med lite Schnitzel och bärs !
![]()
Grattis!Välkommen till migfick fira med lite Schnitzel och bärs !
![]()
Tack! Ja den är precis lagom, funkar ju bra i SverigeGrattis! 590 är fantastisk![]()
Det löser du med en DremmelTack! Ja den är precis lagom, funkar ju bra i Sverigefastnade för den utomlands i November, det enda man saknar är SW
![]()
Välkommen till migfick fira med lite Schnitzel och bärs !
![]()
Tack! Ja den är precis lagom, funkar ju bra i Sverigefastnade för den utomlands i November, det enda man saknar är SW
![]()
Skönt och äntligen bli insläppt i värmen, tack!Man ska inte ha sandwich på bettarini tycker jag....men jag är en minoritet.
Grattis från en fellow 590-ägare. Min favorit-moderna 44mm!
Vi har sett en 1000 passera @kmg och den är ju nära. Jag är 99.9% säker på att jag inte sett någon här ha en 1005. Däremot har vi åsikter, det vill jag lova.Någon som har/haft en PAM 1005 och vill dela med sig om sin åsikter?
Sådärja. Bra där. Schnitzeln alltså.Välkommen till migfick fira med lite Schnitzel och bärs !
![]()
Grattis!!
Grattis!!
Hänger inte riktigt med i alla svängar längre. Vem drog kortet ”byt Panerai med paneristin till höger om dig på spelplanen” ?
Dom stannar i vart fall i tråden.Garanterat @peterc och @Caravelle33, flera gånger om.
@GustavR korrekt att jag hade en pam1000, som jag tycker är en bra panna. Har inget negativt att säga, men som @mårt hintar om så finns det mycket åsikter. En del tramsiga (om att det inte är sandwich) och en del relevanta om att det inte är skruvat baklock och 100 m WR. Inte för alla mao, men enligt mig en bra panna. Personligen är min deal breaker med 1005an att den blir lite plottrig med tre rader text + logga, men smaken är som baken.Vi har sett en 1000 passera @kmg och den är ju nära. Jag är 99.9% säker på att jag inte sett någon här ha en 1005. Däremot har vi åsikter, det vill jag lova.![]()
Grattis! Trodde den inte tilltalade digVälkommen till migfick fira med lite Schnitzel och bärs !
![]()
Man ska inte ha sandwich på bettarini tycker jag....men jag är en minoritet.
Det gjorde den men var väl någon punkt som inte lira först, sen löste detGrattis! Trodde den inte tilltalade dig
Skämt åtsido. Jag tycker du gjorde ett mycket bra val.
Jag ska ha en fiddy någon dag.. det är redan bestämt.Det var sjukt nära för ett par veckor sedan
@GustavR korrekt att jag hade en pam1000, som jag tycker är en bra panna. Har inget negativt att säga, men som @mårt hintar om så finns det mycket åsikter. En del tramsiga (om att det inte är sandwich) och en del relevanta om att det inte är skruvat baklock och 100 m WR. Inte för alla mao, men enligt mig en bra panna. Personligen är min deal breaker med 1005an att den blir lite plottrig med tre rader text + logga, men smaken är som baken.
Till skillnad från 510 så är glaset annorlunda/tjockare på 1005, ger en annan refraktion, och det är (väl) fjäderbandstift och inte skruvar också, men i övrigt kommer nog känslan vara väldigt samma lika för en lägre kostnad. Du kommer behöva dra upp den oftareTack. Ska försöka klämma och känna på en vid tillfälle. Har haft PAM 510 och saknar den stundtals å tänkte att en "billigare" variant kan fylla platsen och kikat på 1000 samt 1005 men märkt att man inte sprungit på så många.
Vanliga bandstift med borrade hål = går snabbare att byta bandTill skillnad från 510 så är glaset annorlunda/tjockare på 1005, ger en annan refraktion, och det är (väl) fjäderbandstift och inte skruvar också, men i övrigt kommer nog känslan vara väldigt samma lika för en lägre kostnad. Du kommer behöva dra upp den oftare![]()
Det tycker inte jag.Vanliga bandstift med borrade hål = går snabbare att byta band