• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hmm. Kanske ska ställa den också. Äh. :)
0DCBA450-66F7-42A5-941F-C5E708A74CB0.jpeg
Grattis, den är ju så bra!

Jakten på en 127a har börjat. Hittils har jag börjat snoka runt på chrono24, verkar ligga högt för vettiga ex. Fullset är ett måste, men jag velar lite fram o tillbaka om originalbanden kan ses som del utav detta? Inte unikt kopplat till klockan, förslitningsvara, samtidigt har jag förstått att de banden bara kom till fiddyn? Hur tänker ni? Var kan jag mer leta?

Jakten på en 127a har börjat. Hittils har jag börjat snoka runt på chrono24, verkar ligga högt för vettiga ex. Fullset är ett måste, men jag velar lite fram o tillbaka om originalbanden kan ses som del utav detta? Inte unikt kopplat till klockan, förslitningsvara, samtidigt har jag förstått att de banden bara kom till fiddyn? Hur tänker ni? Var kan jag mer leta?
De ligger helt enkelt generellt rätt högt just nu (allt är relativt; har ju förr om åren legat betydligt högre men även lite lägre). Fullset känns som ett hyfsat måste, men för egen del hade jag absolut inte låtit det stå och falla med originalbandet. Motsvarande band finns i dagens utbud (dock liiiten skillnad i läder/nyans).
Är bara att leta på de vanliga platserna, C24, Watchbox, Watchfinder UK, Crown & Caliber etc.. Kan dyka upp lite då och då i FB-grupperna också..

De ligger helt enkelt generellt rätt högt just nu (allt är relativt; har ju förr om åren legat betydligt högre men även lite lägre). Fullset känns som ett hyfsat måste, men för egen del hade jag absolut inte låtit det stå och falla med originalbandet. Motsvarande band finns i dagens utbud (dock liiiten skillnad i läder/nyans).
Är bara att leta på de vanliga platserna, C24, Watchbox, Watchfinder UK, Crown & Caliber etc.. Kan dyka upp lite då och då i FB-grupperna också..
https://www.watchfinder.co.uk/Paner...=c993f135-ce7a-41aa-b3e4-2b8217473394&rank=22 ser okej ut. Fullset och hyfsat pris. Jag har lite svårt att avgöra skick (utifrån överpolerat, lagom polerat eller inte alls). Vad tror du om denna? :)

https://www.watchfinder.co.uk/Panerai/Luminor 1950/PAM00127/26240/item/139086?searchId=c993f135-ce7a-41aa-b3e4-2b8217473394&rank=22 ser okej ut. Fullset och hyfsat pris. Jag har lite svårt att avgöra skick (utifrån överpolerat, lagom polerat eller inte alls). Vad tror du om denna? :)
Den ser fin ut. Ser inte polerad ut vad jag kan se. Kontakta de och fråga om servicehistorik, polerint, accessories etc tycker jag . Skadar ju inte :)
Mm, agree. Inga uppenbara negativa tells iaf..

https://www.watchfinder.co.uk/Panerai/Luminor 1950/PAM00127/26240/item/139086?searchId=c993f135-ce7a-41aa-b3e4-2b8217473394&rank=22 ser okej ut. Fullset och hyfsat pris. Jag har lite svårt att avgöra skick (utifrån överpolerat, lagom polerat eller inte alls). Vad tror du om denna? :)
Håller med @azcii och @Palenkovich
En fundering: Är det rätt band till klockan? Dvs de band som följde med den när den togs ut?
Lite svårt att de på bilden, men är det verkligen cashmere calf-bandet som den (väl?) kom med? @Yoshiikee kanske kan bekräfta?

Håller med @azcii och @Palenkovich
En fundering: Är det rätt band till klockan? Dvs de band som följde med den när den togs ut?
Lite svårt att de på bilden, men är det verkligen cashmere calf-bandet som den (väl?) kom med? @Yoshiikee kanske kan bekräfta?
Tycker inte heller det där ser ut som gold cashmere calf..
Men som sagt, i mitt tycke absolut ingen dealbreaker. Finns som sagt en contemporary OEM-version att köpa om än med myycket diskret skillnad i nyans mot ursprungsbandet som hängde med Fiddyn.

Så, när du skaffat den så kommer du alltså att lämna oss? :)

Högst osannolikt haha:p men jag hoppas att kunna ha pannan (och min Linde Werdelin) och inte snegla på andra klockor. Jag faller alltid tillbaka till Panerai. Av alla de Pannor jag har haft så har 372an och 289 varit bäst. Men jag tycker de ska vara stål, och 47 passar mig bra i storlek. Då finns där ingen bättre ref jag har råd med än fiddy :p

Senast ändrad:
Högst osannolikt haha:p men jag hoppas att kunna ha pannan (och min Linde Werdelin) och inte snegla på andra klockor. Jag faller alltid tillbaka till Panerai. Av alla de Pannor jag har haft så har 372an och 289 varit bäst. Men jag tycker de ska vara stål, och 47 passar mig bra i storlek. Då finns där ingen bättre ref än fiddy :p
Fixade meningen åt dig :)

Fick svar nyss, den kommer med: This includes the inner box, outer box, Panerai Certificate, Leather Panerai Wallet, Panerai booklet, special edition booklet, guarantee card, 1x hang tag, spare red leather strap and watch tool.

Verkar ju som allt. Det fanns ingen service-historik. Men de hade gått igenom den (de är ju ägda av Richemont och är ett Paneri Service Centre) och sa att det inte var några tecken på att service behövde, och att de kunde förlänga garantin till två år direkt. Känns ju ganska schysst :)

Är det bara o tuta o köra? :D blev en kort jakt.. men vafan... stämmer allt så kanske det bara är att trycka på avtryckaren?

Upptäckt: Skruvarna på min BMG är 1,4mm till skillnad från skruvarna på mina Bettarinis som är 1,6mm, men lika som wirelugs-skruvarna på min Radiomir. Huh.

• Like
Reactions: kmg
Tillbaka
Topp