• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fin duo, men det saknas något..
Förutom att 372:an går lite fel alltså.
IMG_20200728_180134.jpg

Var helt inne på vanliga luggar förut, men det finns ett flertal med wirelugs som tilltalar såsom 721, 992 sådär på rak arm. Har inte pluggat referenser tyvärr. :)
720 och 721 är grymma, ångrar starkt att jag släppte min 721 :(
992 har jag bara sett på bild och den ser också fin ut. Bara att bestämma vilken storlek du vill ha och sen börja grotta ner dig ;)

• Like
Reactions: kmg
720 och 721 är grymma, ångrar starkt att jag släppte min 721 :(
992 har jag bara sett på bild och den ser också fin ut. Bara att bestämma vilken storlek du vill ha och sen börja grotta ner dig ;)
Jag ångrar att jag inte var på hugget när du la ut din 721.. Men så där är det jämt. Man är dum och säljer eller dum och tvekar på ett köp.
Är så klart inte ensam om detta men jag tänker att jag vill ha en modell som är så mycket Radiomir DNA som möjligt - 720/721 ligger ju bra till där.
Det vore ju nice om den kunde dela band med 372, men visst är det typ 26/27 mm vi pratar om med wirelugs?

Jag ångrar att jag inte var på hugget när du la ut din 721.. Men så där är det jämt. Man är dum och säljer eller dum och tvekar på ett köp.
Är så klart inte ensam om detta men jag tänker att jag vill ha en modell som är så mycket Radiomir DNA som möjligt - 720/721 ligger ju bra till där.
Det vore ju nice om den kunde dela band med 372, men visst är det typ 26/27 mm vi pratar om med wirelugs?
Ska man vara super puristisk så är det väl 27/26 alt 27/24 som är rätt, men är rätt övertygad om att dom allra flesta delar band om man sitter på en annan panna med 26mm luggar.
OEM bandet som 720/721 levereras med är väl 27/22 om jag inte minns fel.
@mårt el @metamorfos ?

Ska man vara super puristisk så är det väl 27/26 alt 27/24 som är rätt, men är rätt övertygad om att dom allra flesta delar band om man sitter på en annan panna med 26mm luggar.
OEM bandet som 720/721 levereras med är väl 27/22 om jag inte minns fel.
@mårt el @metamorfos ?
Det är inte så kinkigt. 26-27 mm funkar. Sen så tycker jag att banden passar bättre om de smalnar av. Jag kör bara 26 mm band då min bandmakare inte gör 27 mm-band. Går bra.

Mitt dubbelvikta tan asso är 27,5mm.

Många av mina custom 27mm straps är mellan 28 och 29. Jag blev varse om det när jag tänkte att 1mm kunde man väl trycka in mellan BMGns 26mm horn. Icke då. Inte ens OEM.

Och ett tillägg. Är bandet lite tjockare så tycker jag att 26mm på Radiomir 47 ser bra ut. Är det tunnare som ovan nämnda Asso så är jag glad att de tagit ut svängarna.

Mitt dubbelvikta tan asso är 27,5mm.

Många av mina custom 27mm straps är mellan 28 och 29. Jag blev varse om det när jag tänkte att 1mm kunde man väl trycka in mellan BMGns 26mm horn. Icke då. Inte ens OEM.

Och ett tillägg. Är bandet lite tjockare så tycker jag att 26mm på Radiomir 47 ser bra ut. Är det tunnare som ovan nämnda Asso så är jag glad att de tagit ut svängarna.
Där ser man...

om det är tjockare skulle jag tilja tillägga att bandet gärna får smalna av om man ska köra det på rad, annars ser det ut som änden är smalare än resten av bandet. Ångrar att jag inte fixade det i senaste beställningen. Blir lite knubbigt och tajt vid ändarna.

Där ser man...

om det är tjockare skulle jag tilja tillägga att bandet gärna får smalna av om man ska köra det på rad, annars ser det ut som änden är smalare än resten av bandet. Ångrar att jag inte fixade det i senaste beställningen. Blir lite knubbigt och tajt vid ändarna.
Jag tror inte jag förstår. Foto?

Där ser man...

Jag har kommit på att dom band jag gillar bäst till min wire lug och dom jag haft tidigare är ca 3mm tjocka max 3,5mm. Tjockare blir gärna lite "bulkigt" not boetten kan jag uppleva...

Jag har kommit på att dom band jag gillar bäst till min wire lug och dom jag haft tidigare är ca 3mm tjocka max 3,5mm. Tjockare blir gärna lite "bulkigt" not boetten kan jag uppleva...
Håller med. Och det kräver att man tunnar ut bandet lite om man ska ha en vikt konstruktion.

Tillbaka
Topp