Vilken klocka delar 375 boett med? Vad skiljer den boetten mot fiddyns? Tänker boett inkl luggar och glasring men exkl kronskydd.Nej, nej och nej. Glaset på 127 är unikt och sitter bara på 127/217
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilken klocka delar 375 boett med? Vad skiljer den boetten mot fiddyns? Tänker boett inkl luggar och glasring men exkl kronskydd.Nej, nej och nej. Glaset på 127 är unikt och sitter bara på 127/217
När det kommer till form skulle jag nog säga att 617 är närmast. Exakt vad som skiljer kan jag inte svara på, men eftersom det sitter ett P3000 i 375 och gammalt hederligt ETA i fiddyn skulle jag tippa på att 375 är något högre/tjockare.Vilken klocka delar 375 boett med? Vad skiljer den boetten mot fiddyns? Tänker boett inkl luggar och glasring men exkl kronskydd.
Klassiska Panerai-problem ska man inte underskatta
Normalt sett så tas ju inte boetter fram enbart till en ref så därav min fråga. Finns ju möjlighet att jobba med baklocket, glaset/glasringen för att justera tjocklek något.När det kommer till form skulle jag nog säga att 617 är närmast. Exakt vad som skiljer kan jag inte svara på, men eftersom det sitter ett P3000 i 375 och gammalt hederligt ETA i fiddyn skulle jag tippa på att 375 är något högre/tjockare.
Nä, absolut. Men med tanke på tjockare urverk och 11 år mellan modellerna (tror jag?) så skiljer sig nog lite mer än bara baklocket. Jag minns att jag och @Yoshiikee jämförde de på @KRONS en gång och jag tyckte 127 kändes tunnare. Vi får helt göra en mer detaljerad jämförelse nästa gång vi har båda två.Normalt sett så tas ju inte boetter fram enbart till en ref så därav min fråga. Finns ju möjlighet att jobba med baklocket, glaset/glasringen för att justera tjocklek något.
När det kommer till form skulle jag nog säga att 617 är närmast. Exakt vad som skiljer kan jag inte svara på, men eftersom det sitter ett P3000 i 375 och gammalt hederligt ETA i fiddyn skulle jag tippa på att 375 är något högre/tjockare.
Hittade lite bilder där de jämför 617/375 och inte ens de verkar vara samma lika, så jag hade fel där ...kolla tjockleken på luggarna och positioneringen av skruvarnaNormalt sett så tas ju inte boetter fram enbart till en ref så därav min fråga. Finns ju möjlighet att jobba med baklocket, glaset/glasringen för att justera tjocklek något.
Jag har noterat en sak förut, när jag försökte göra en lista över längd/bredd/höjd på diverse Panerai. När man börjar gräva i alla olika 47mm-modeller, och även en del 44/45mm, både Radiomir och Luminor, så visar det sig att nästan varje boett är unik, speciellt de som inte är av vanligt stål. Det är tjockare horn på vissa pga hållbarhetsissues i materialen exempelvis, vilket syns på @azcii s bilder ovan. Så, Panerai är inte normala.Normalt sett så tas ju inte boetter fram enbart till en ref så därav min fråga. Finns ju möjlighet att jobba med baklocket, glaset/glasringen för att justera tjocklek något.
Rätt mycket malle i 47mm, hade mina armar kunnat lösa en ex 422 så hade jag tagit höjd för en sådan. Har provat, funkade icke, så jag får ”hållas” med min 1312 på 44mm. Annars rätt tänkt, bara å byta.Haha, nej! Det är precis det problemet jag sitter med nu inför mitt nästa köp. 44mm vs 47mm
Sedan är det inte alltid så enkelt heller att endast välja mellan dessa storlekar. Jag tänker då på allt annat som tavla, urverk, bandstorlek, polerat el borstat osv som ska klaffa.
För mig är 422 nästan perfekt förutom ett par saker som jag jobbar på med mig själv just nu. Dels att den är 47mm, den har polerad boett samt bandbredd på 26mm (vilket det nog bör vara på denna storlek). Det enda sättet är väl att prova. Annars får jag väl byta igen
Ingen skam i att hitta sin storlek.Rätt mycket malle i 47mm, hade mina armar kunnat lösa en ex 422 så hade jag tagit höjd för en sådan. Har provat, funkade icke, så jag får ”hållas” med min 1312 på 44mm. Annars rätt tänkt, bara å byta.
Ja, exakt. Jag provade först 1312 som kändes superbra på armen. Sedan 422 som tilltalade mig mer pga tavlans utformning. Jag tyckte den kändes stor i butiken varpå min fru sa sekunden efter att den där var alldeles för stor för dig. Men då jag nu har en 42mm så ser det ju såklart större ut. Jag har dock inte släppt tanken på att äga en 422.Rätt mycket malle i 47mm, hade mina armar kunnat lösa en ex 422 så hade jag tagit höjd för en sådan. Har provat, funkade icke, så jag får ”hållas” med min 1312 på 44mm. Annars rätt tänkt, bara å byta.
Solen skiner som sagt alltid här
Jävla @PalenkovichJupp, plexi på 520
Inte riktigt ännu, men snart där. Det är måletBörjar bandet bli skitigt nog att det matchar tavlan?
Vilken klocka delar 375 boett med? Vad skiljer den boetten mot fiddyns? Tänker boett inkl luggar och glasring men exkl kronskydd.
Syskonet hälsar!190 tittar på när DIF besegrar Häcken med en klackspark.
Har precis snöat in på Radiomir och just 190 har fångat mig. Sjukt snygg den där.190 tittar på när DIF besegrar Häcken med en klackspark.
Har precis snöat in på Radiomir och just 190 har fångat mig. Sjukt snygg den där.
Vackert!Just idag saknar jag denna!
Några veckor till så är den tillbaka från fullservice och fått sig ett nytt glas!
Funderar på vilket band som skulle kunna passa denna, inte det lättaste att ta beslut. Någon av er som spontant har något förslag? Är öppen för det mesta vad gäller färg/nyans/material