• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Provtrycker Pannan
F97A9B90-5F39-44F8-82A6-BACE01EDEFF3.jpeg
A63201B4-68CC-4A41-821E-A6CD857EC7C6.jpeg
3DCE31D4-49F4-4A36-B91C-097145D60D37.jpeg
1D15C0E4-0BCC-4309-8BDF-37D351BB3644.jpeg

Tjena alla!
Äger ingen panerai (än), och försöker lära mig om modellerna, vilket verkar vara rätt svårt!
Så jag tänkte höra om ni experter kan hjälpa mig, jag vill ha en panerai som är 44mm, har kronskyddet som panerai är så kända för, sekundvisare samt öppen baksida. Manuell eller automatisk spelar ingen roll.
Budget runt 40-45k begagnad i skapligt skick.
Tack på förhand!

Tjena alla!
Äger ingen panerai (än), och försöker lära mig om modellerna, vilket verkar vara rätt svårt!
Så jag tänkte höra om ni experter kan hjälpa mig, jag vill ha en panerai som är 44mm, har kronskyddet som panerai är så kända för, sekundvisare samt öppen baksida. Manuell eller automatisk spelar ingen roll.
Tack på förhand!
PAM111 skall du ha!
Tickar alla boxar direkt, har haft en själv. Vill minnas att senare varianter skippade sandwich-tavlan för målade index så det kan vara värt att kolla på en tidigare serie om det är något du värdesätter.

Tjena alla!
Tack på förhand!
Som Pete11 skrev så är 111 en bra väg men även 510 hade varit något! Den finns också som sandwich-tavla men tror att de är endast klockorna tillverkade innan 2015. Sen gick de över till målade index. Någon annan får gärna rätta mig

PAM111 skall du ha!
Tickar alla boxar direkt, har haft en själv. Vill minnas att senare varianter skippade sandwich-tavlan för målade index så det kan vara värt att kolla på en tidigare serie om det är något du värdesätter.

Skitsnygg, absolut något sådant jag letar efter, den eller en 359 tilltalar mig mkt! Tack för din input!

Som Pete11 skrev så är 111 en bra väg men även 510 hade varit något! Den finns också som sandwich-tavla men tror att de är endast klockorna tillverkade innan 2015. Sen gick de över till målade index. Någon annan får gärna rätta mig

Även 510 verkar ha allt jag vill ha, panerai verkar släppa mkt som är väldigt likt varann. Jag får försöka skriva upp alla modeller som är intressanta så jag kan nappa fort om någon kommer ut.

Jag såg den, hade faktiskt tänkt att höra av mig men ville göra lite efterforskningar först. 8 dagarsverk är väldigt imponerande, dock inte superviktigt för min del.

Jag såg den, hade faktiskt tänkt att höra av mig men ville göra lite efterforskningar först. 8 dagarsverk är väldigt imponerande, dock inte superviktigt för min del.
Min personliga åsikt är att OP6567 i PAM111 är mycket trevligare att titta på än P.5000 i Pam510 även om det senare är ett "bättre" verk. Om nu ändå glasbaksida är ett kriterium :)

PAM111_2.jpg
P5000.jpg

Ja.. Alltså, det stör mig lite att 372:an "bara har 3 dagarsverk. Är inget stort fan av 3 dagarsverk då det är precis tillräckligt länge för att man skall glömma bort det och för kort för att vara användbart. Det blir ändå att man får dra upp varannan eller tom varje dag.
Instämmer, hade man haft den som enda klocka så skulle det inte vara ngt problem... då skulle man bara kunna ha den morgonrutinen, lite mysigt :)

Tillbaka
Topp