Inte min design, någon annans. https://www.incasodivintage.comHaha. Asbra! Egen design eller OEM ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte min design, någon annans. https://www.incasodivintage.comHaha. Asbra! Egen design eller OEM ?
Hyfsad uppställning det där.Mikro-GTG i Roslagen
Snyggt, lyser den med?Nu har jag också äntligen skaffat en fiddy.
Tack! Så om jag siktar på tunnaste Luminoren (ex due) med sekundvisare och sandwich så bör jag leta efter en tidig 510 eller en 915.
Det är mest för att jag inte ska hålla på och fundera över om det finns något annat alternativ och inrikta mig på jakten istället
Sitter som en smäck! GrattisSådärja! Ingen minns en fegis osv
Snyggt! GratulerarSådärja! Ingen minns en fegis osv
Riktigt bra, sitter ju perfekt. Gratulerar!Sådärja! Ingen minns en fegis osv
Ni vågar inte bada med domTillbaka i hemmahamn
Ni vågar inte bada med dom
Överhuvudtaget stor dominans av Pannor på land i den här tråden men mycket prat om WR
Tror inte detSnyggt, lyser den med?
Mikro-GTG i Roslagen
Tack själv, förbaskat trevligt as usual!Tack för idag, hoppas ni hann hem till grillen
Bra där! Stort grattis!Sådärja! Ingen minns en fegis osv
JappSnyggt! Dina bilder har ett visst ansvar för mitt senaste steg mot fördärvet (Ja, jag har bytt band 6ggr på ett dygn, är det såhär det är med Panerai?!)
Din sjukdomsinsikt kommer tidigt i förloppet. Bra! Du kommer nu bli medveten om när du börjar hamstra band (som du lägger på hög, men du ska ju ha alla nyanser av brunt) trots att du redan hittat ditt favoritbandSnyggt! Dina bilder har ett visst ansvar för mitt senaste steg mot fördärvet (Ja, jag har bytt band 6ggr på ett dygn, är det såhär det är med Panerai?!)
Din sjukdomsinsikt kommer tidigt i förloppet. Bra! Du kommer nu bli medveten om när du börjar hamstra band (som du lägger på hög, men du ska ju ha alla nyanser av brunt) trots att du redan hittat ditt favoritband
Kul Ja det blir lätt så, är själv på jakt efter en till Panerai... Stort grattis också!Snyggt! Dina bilder har ett visst ansvar för mitt senaste steg mot fördärvet (Ja, jag har bytt band 6ggr på ett dygn, är det såhär det är med Panerai?!)
Jag kör bomben med 375:an i morgon
Pics or it didn’t happenEn så kallad ''La Bomba''?
Hej Hans,Har inte haft nån Panerai på mer än tio år, men hade då bla en Base i Titan med Tobaccotavla och en dykare i Titan, Pam025. På den tiden var det vanligt att man drog av fjädern på de manuella (stor krona) samt att de inte gärna ville behålla tätheten.
Nu är jag lite sugen igen, men har ingen koll på referenser o verk. Mindre än 44mm är inte aktuellt, men större är inga problem. Har tex sett några med åttadagarsverk till salu på KS. Hur är det med dem, är det skillnad på kvalitet mellan årsmodeller? Är det vanligt med avdragna fjädrar eller nåt annat generellt på dem. Som pensionär får jag nog lov att hålla mig till begagnat, såg att en ny Base listar 66000 kr. Jag köpte min första för 24. Tyvärr är jag lite petig med skick, så mycket begagnat går bort
Tacksam för åsikter o tips, både på modeller och objekt.
- Tack för ett utförligt svar!Hej Hans,
Jag har varit i den här svängen i 5-6 år och jag har nog aldrig hört talas om någon avdragen fjäder. Inte heller något problem med täthet, utöver min 416 som inte varit servad på 7 år.
Kvalitetsskillnad mellan årsmodeller har jag inte heller noterat.
Jag har en klocka med 8-dagarsverk och den är superbra. Jag gillar det urverket, det är lätt att dra upp och mysigt generellt. Jag skulle helt klart skaffa en av 8-dagarsmodellerna om jag bara skulle ha en Panerai
Nu är 914,915 i ropet som du kanske märkt. 590 är också en klassiker som klart rekommenderas. 560, 510 m.fl
är bra de med.