• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ampén

Omega
Igår lät jag min 392 gå vidare. Främst då jag vill ha en större Panerai. Det känns otroligt tomt nu, så jag letar ersättare, men finner ingen på sidorna jag kikar på.
Just nu känns följande modeller mest attraktiva för min del:
915
422
359
1312 alt 312

Finns det någon som har en av ovanstående modeller alt känner någon som vill bli av med sin så säg gärna till.
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Igår lät jag min 392 gå vidare. Främst då jag vill ha en större Panerai. Det känns otroligt tomt nu, så jag letar ersättare, men finner ingen på sidorna jag kikar på.
Just nu känns följande modeller mest attraktiva för min del:
915
422
359
1312 alt 312

Finns det någon som har en av ovanstående modeller alt känner någon som vill bli av med sin så säg gärna till.
Jag tror att 662 skulle passa dig som handsken ;)
IMG_20200613_175954_032.jpg
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Igår lät jag min 392 gå vidare. Främst då jag vill ha en större Panerai. Det känns otroligt tomt nu, så jag letar ersättare, men finner ingen på sidorna jag kikar på.
Just nu känns följande modeller mest attraktiva för min del:
915
422
359
1312 alt 312

Finns det någon som har en av ovanstående modeller alt känner någon som vill bli av med sin så säg gärna till.
Fråga: Varför 359 istället för 1359, när du tycker att 1312 är jämbördig med 312? :)
 

Ampén

Omega
Fråga: Varför 359 istället för 1359, när du tycker att 1312 är jämbördig med 312? :)
Borde ha skrivit dit den med. För mig blir det en kompromiss med mig själv oavsett vilken av dessa två jag skulle välja. Likaså för 312-serien. Jag gillar den åldrade sandwichen, men vet inte vad jag tycker än om den blå visaren som 1000-modellen har. Jobbar på det:D
 

larsbeg

Panerai
Borde ha skrivit dit den med. För mig blir det en kompromiss med mig själv oavsett vilken av dessa två jag skulle välja. Likaså för 312-serien. Jag gillar den åldrade sandwichen, men vet inte vad jag tycker än om den blå visaren som 1000-modellen har. Jobbar på det:D
Tycker att den blå subsekunden är lite av grejen med 1312. Mina fem cent.
 

Jazzkatten

Cartier
Jag tycker att den är riktigt snygg den där klockan men vad ska dykarna och torpedmoppen där å göra? (Vad kallas förresten den där ”moppen”?)

449 = slc utan torpedmoppe / blå visare istället för guld
https://www.chrono24.se/panerai/radiomir-slc-3-days-special-edition--id15209256.htm

373 = slc utan torpedmoppe / ehm, ja lite annan prisbild kanske...
https://www.chrono24.se/panerai/radiomir-platinum-3-days-special-edition-pam-00373--id8519905.htm

missade jag ngn?
 
Topp